Kh & su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

nilletøz

Nu der der har været så meget om alle jer HELDIGE kvinder der skal giftes, så sad jeg lige og tænke på hvordan reglerne er når man er på kh og su..

Lige pt er vi begge på kh men kæresten skal på su om nogen mdr, så kunne godt tænke mig at vide om det vil påvirke vores økonomi hvis vi går hen og bliver gift?

Synes ikke rigtig jeg kan finde noget på nettet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

fønix

nilletøz skriver:

Nu der der har været så meget om alle jer HELDIGE kvinder der skal giftes, så sad jeg lige og tænke på hvordan reglerne er når man er på kh og su..

Lige pt er vi begge på kh men kæresten skal på su om nogen mdr, så kunne godt tænke mig at vide om det vil påvirke vores økonomi hvis vi går hen og bliver gift?

Synes ikke rigtig jeg kan finde noget på nettet!

jeg mener ikke man kan få kontant hjælp når man er gift mener ægtefællen skal forsørge, men jeg er IKKE sikker

Anmeld

22. februar 2011

Sofia

Ægtefæller skal forsørge hinanden, så hvis din ægtemand har penge til at forsrøge dig kan du ikke få kontanthjælp.

Anmeld

22. februar 2011

eElak

MEN - inden i maler fanden på væggen.. 

der er et "fribeløb", som er svarende til kontanthjælpsatsen.. 

dvs. hvis din kæreste får mere end hvad der svarer til KH (ca 13000), så bliver det trukket fra din KH.. 

idet at han kommer til at være på SU, kommer han ikke over den grænse

= Du kan godt få kontanthjælp.. 

Anmeld

22. februar 2011

nilletøz

fønix skriver:

jeg mener ikke man kan få kontant hjælp når man er gift mener ægtefællen skal forsørge, men jeg er IKKE sikker

Lige nøjagtig de regler jeg havde i tanken, og det er dem jeg heller ikke er så sikker på..

Anmeld

22. februar 2011

nilletøz

KaLee skriver:

MEN - inden i maler fanden på væggen.. 

der er et "fribeløb", som er svarende til kontanthjælpsatsen.. 

dvs. hvis din kæreste får mere end hvad der svarer til KH (ca 13000), så bliver det trukket fra din KH.. 

idet at han kommer til at være på SU, kommer han ikke over den grænse

= Du kan godt få kontanthjælp.. 

Det med fribeløb har jeg ikke hørt før!

Men han vil komme på su her i en gang næste år må det være, men vil bare være sikker på, at vi ikke "brænder" naller, hvis vi blir gift..

Håber snart jeg finder et job, så der ikke er alle de regler...

Anmeld

22. februar 2011

fønix

nilletøz skriver:

Lige nøjagtig de regler jeg havde i tanken, og det er dem jeg heller ikke er så sikker på..

jeg har nemlig et vennepar og de vil ikke giftes fordi de så får fjernet den ene kontankt hjælp, så det er lidt noget mærkelig noget alt det der

Anmeld

22. februar 2011

nilletøz

Sofia skriver:

Ægtefæller skal forsørge hinanden, så hvis din ægtemand har penge til at forsrøge dig kan du ikke få kontanthjælp.

Hmm tænkte det nok.. må se om jeg kan finde noget på nettet, så vi er på den sikre side!

Anmeld

22. februar 2011

eElak

nilletøz skriver:

Det med fribeløb har jeg ikke hørt før!

Men han vil komme på su her i en gang næste år må det være, men vil bare være sikker på, at vi ikke "brænder" naller, hvis vi blir gift..

Håber snart jeg finder et job, så der ikke er alle de regler...

Nu er det heller ikke ordet fribeløb som de bruger, men det ord jeg bedst lige kunne bruge til... 

Pointen er at når den ene er KH modtager i et ægteskab så er der begrænsninger.. men ikke at det betyder afskærelse. 

Hvis din mand tjener mere end 2*13000 kroner før skat, så får du ingen KH. 

HVis din mand tjener mindre end 13000 kroner, så får du KH

HVis man tjener noget imellem de 2 tal (13000-26000) bliver det beløb fratrukket din KH... 

HVis han tjener f.eks. 19000, får du (13000-6000) = 7000 kroner i KH.  

Anmeld

22. februar 2011

nilletøz

KaLee skriver:

Nu er det heller ikke ordet fribeløb som de bruger, men det ord jeg bedst lige kunne bruge til... 

Pointen er at når den ene er KH modtager i et ægteskab så er der begrænsninger.. men ikke at det betyder afskærelse. 

Hvis din mand tjener mere end 2*13000 kroner før skat, så får du ingen KH. 

HVis din mand tjener mindre end 13000 kroner, så får du KH

HVis man tjener noget imellem de 2 tal (13000-26000) bliver det beløb fratrukket din KH... 

HVis han tjener f.eks. 19000, får du (13000-6000) = 7000 kroner i KH.  

Ok...

Jeg tror lige jeg skal have kigget på de regler, inden vi beslutter os helt....

Tusind tak fordi du har "skåret det ud i pap for mig" jeg er en nørd til de regler....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.