hvornår må børn sove i nymalet værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.746 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Fru Hansen

Vi har lavet værelse til vores yngste her de sidste par dage. Der er spartlet, sat glasvæv op, grundet og malet, nyt gulvtæppe  osv. Men værelset luger skrækkeligt af maling/kemi. Det er jo ikke lige årstiden til at lade vinduet stå åbent i længere tid. Så jeg er oppe og lufte ud et par gange om dagen.
Men hvornår er det sikkert at sove på værelset?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

LR85

uden a vide noget somhelst fagligt om det, men kun persinlige tanker, tror jeg a jeg ville vente i hvert fald en uge. Ellers hør de hvor du har købt malingen og de andre ting.

Og hvis i alligevel er færdige med værelset og ikke bruger det endnu, ville jeg bare lade vinduet stå åbent RIGTIG mange timer i døgnet.

Anmeld

22. februar 2011

sweet

jeg er udlært i en maler forretning og det jeg lærte var at når malingen har tørret i to døgn så er man sikker på den er helt tør... lugten sidder der tit i et stykke tid men det hjælper med god udluftning i nogle dag og så når der begyder at komme ting der ind og værelset bliver brugt skulle det sidste gerne forsvinde... men ved ikke om der er nogle grundlæggende regler for hvornår barnet må flytte der ind efter istandsættelse.. men vil jo mene at så længe man er sikker på det er helt tørret og man har udluftet godt og har brugt en god vandbassert maling så er det vel okay derefter... men hæng mig ikke op på det..

Anmeld

22. februar 2011

Happiness

Kommer an på hvilken maling i har brugt.

Min jordmoder sagde at hvis vi skulle male, skulle vi lufte godt ud og så skulle JEG vente med at sove derinde i 2 døgn. Og her er tale om vandbaseret maling. Og tænker at et lille barn nok skal have et døgn eller 2 mere. Men ved det skam ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.