Skostr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.542 visninger
16 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Mussen2

Jeg vil så gerne købe sko/vinterstøvler til næste sæson, men da det er mit først barne ved jeg simpelthen ikke hvad størrelse man skal satse på de bruger.

Har i nogle tip gode råd?

Hvad bruger jeres børn (gerne piger) på hhv. 2 og 2, 5 år.

På forhånd tak for hjælpen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Aves.

Mussen2 skriver:

Jeg vil så gerne købe sko/vinterstøvler til næste sæson, men da det er mit først barne ved jeg simpelthen ikke hvad størrelse man skal satse på de bruger.

Har i nogle tip gode råd?

Hvad bruger jeres børn (gerne piger) på hhv. 2 og 2, 5 år.

På forhånd tak for hjælpen.

Du kan ikke regne med hvad andre børn på samme alder bruger...hvilken strø bruger dit barn nu? så ville jeg vælge to numre større...det har passet her....ellers må du sælge dem...

Anmeld

22. februar 2011

LinLin

Det er godt nok meget forskelligt hvilken str sko børn bruger

David er indtil videre vokset et nummer pr "sæson" (altså sommer/vinter...)

Anmeld

22. februar 2011

Mussen2

Eva. skriver:

Du kan ikke regne med hvad andre børn på samme alder bruger...hvilken strø bruger dit barn nu? så ville jeg vælge to numre større...det har passet her....ellers må du sælge dem...

I venterstøvle bruger hun str 22- hendes sko som hun brugte primært i efteråret er str. 21. Er det ikke noget med at vinterstøvlerne bliver købt en størrelse større end andre sko? Så hun altså reelt bruger str. 21 nu.

Tak for rådet om to str større, det har jeg forresten hørt fra anden side også så helt skævt er det nok ikke, ellers må jeg sælge det er jo risikoen. Tak for hjælpen

Anmeld

22. februar 2011

Mussen2

DAs mor skriver:

Det er godt nok meget forskelligt hvilken str sko børn bruger

David er indtil videre vokset et nummer pr "sæson" (altså sommer/vinter...)

Hejsa - ja, det er jo selvfølgelig rigtig, de vokser vidt forskelligt. De kan ikke sammenlignes.

Hvor gammel er dit barn, nu hvoir du skriver han "kun" vokser et nr. pr. sæson?

Anmeld

22. februar 2011

Aves.

Mussen2 skriver:

I venterstøvle bruger hun str 22- hendes sko som hun brugte primært i efteråret er str. 21. Er det ikke noget med at vinterstøvlerne bliver købt en størrelse større end andre sko? Så hun altså reelt bruger str. 21 nu.

Tak for rådet om to str større, det har jeg forresten hørt fra anden side også så helt skævt er det nok ikke, ellers må jeg sælge det er jo risikoen. Tak for hjælpen

Når du køber støvlerne gerne om efteråret engang så er de købt med 1½ cm voksetillæg...hvis du er gået ind i en skobutik der har hjulpet dig...men det tillæg tager de jo indtil foråret hvor de så skal i sko der så cirka bliver et nummer mere osv osv..

Med den udregning tør jeg ikke tænke på hvad min søn som går i 1. klasse bruger om 10 år.. lige nu er han en str. 39..

Anmeld

22. februar 2011

Mussen2

Eva. skriver:

Når du køber støvlerne gerne om efteråret engang så er de købt med 1½ cm voksetillæg...hvis du er gået ind i en skobutik der har hjulpet dig...men det tillæg tager de jo indtil foråret hvor de så skal i sko der så cirka bliver et nummer mere osv osv..

Med den udregning tør jeg ikke tænke på hvad min søn som går i 1. klasse bruger om 10 år.. lige nu er han en str. 39..

Altså det vil sige a forårsskoene typisk er et nr. større end vinterstøvlrne, som er købt  efteråret med voksetillæg.

Han er da den fødte basketsballspiller din søn Godt han er en dreng og det er ikke er en pige, med så store fødder

Anmeld

22. februar 2011

Aves.

Mussen2 skriver:

Altså det vil sige a forårsskoene typisk er et nr. større end vinterstøvlrne, som er købt  efteråret med voksetillæg.

Han er da den fødte basketsballspiller din søn Godt han er en dreng og det er ikke er en pige, med så store fødder

Alle sko du køber købes med 1½ cm voksetillæg...

Anmeld

22. februar 2011

tinasmor

Jeg vil råde dig til at vente. 1 år frem er rigtig svært at bedømme. de kan være i en størrelse i lang tid og næste størrelse næsten springe over. På dit spørgsmål vil jeg sige, at min datter da hun var 2.5 år var en størrelse 25 (lige på grænsen til at skifte til en 26 som hun gjorde måneden efter)

Anmeld

22. februar 2011

NaFe

min datter er 2 år..hun bruger str 22....vores overbo har en pige der lige så gammel..hun bruger str 26...så vild forskel må man sige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.