Cykelstol - høj eller lav ryg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

K&S

DAs mor skriver:

Det kan man også købe til Hamax' - det gjorde Davids far

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

K&S

Ikke andre med erfaring?

Anmeld

24. februar 2011

Maja_4000

Opper lige 

Anmeld

24. februar 2011

LauraLW

jeg har ingen erfaring, men skal også selv ud og finde en...

Den jeg har kigget på er en der hedder yepp - den er lidt dyr, men jeg synes den ser god ud....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. februar 2011

slettet_7530

Bobike med lav ryg, da jeg synes at hendes cykelhjelm kom i kambolage med sædet

Anmeld

24. februar 2011

<3

JEg er også til bobike pga. hjelmen og luftmodstanden når der ikke er barn i stolen.

Har ikke prøvet de andre, men hvis ens barn falder i søvn så er hovedet mindre beskyttet med en lav end en høj fandt jeg ud af. Så jeg vil sige at det også kommer an på hvor langt man skal køre.

JEg selv kører ikke langt og Tjalfe falder heller i søvn mere i stolen

Anmeld

24. februar 2011

HDA2311

Vi har en Bobike Maxi med lav ryg og er super glade for den

Vi har aldrig oplevet at han er faldet i søvn i den og han har ingen problemer med at holde styr på hovedet...

Anmeld

24. februar 2011

Jose og emils mor

Vi havde bobike til begge børn, og skal helt sikkert også have en til nr. 3. Den har lav ryg så cykelhjelmen ikke kommer i vejen. Udover det er den meget let og fodstøtterne monteres seperat og kan indstilles efter barnets fod. Mange af de høje modeller er fod støtten fast i stolen, så den aldrig passer - kun lige et par mdr. Resten af tiden er den for lav eller for høj. Bobike er også god når du cykler uden barn, netop pga. den lave rygstøtte. Man kan ikke mærke at man har noget bagpå.

Jeg prøvede en højrygget til at starte med, og når jeg trampede op ad div. bakker, var der størrer svingninger i cyklen pga. højden.

Skal lige sige at jeg ike arbejder for bobike, selvom det godt kunne lyde sådan

Håber du kan bruge noget af det

Kh Kristine

Anmeld

24. februar 2011

K&S

Maja_4000 skriver:

Opper lige 

Anmeld

24. februar 2011

Elvers

Min kæreste er fagmand på dette område, og kan fortælle, at Bobike-stolen med den lave ryg ikke længere EU-godkendt (CE-godkendt). Men alligevel så siger han, at det nok er sådan en han selv vil vælge, fordi begrundelserne for, at en barnestol til cykel SKAL have en høj ryg, ikke er eksisterende endnu.

Yepp-stolen kan han klart anbefale, da materialet ikke er plastik. Materialet brugt til Yepp-stolen tager ikke imod kulde og varme på samme måde som til fx Hamax-stolen, som er en plastikstol

Så Yepp og Bobike kan anbefales, fordi de sidder mere stabilt på cyklen end andre mærker, og forringer derved køreegenskaberne mindre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.