Klinikassistent uddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.378 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Anonym trådstarter

Hej Piger,

er der nogen af Jer som er uddannet klinikassistent???

Jeg er uddannet butiksasstistent, men vil gerne prøve noget nyt og overstående har altid været spændende for mig!

MEN kan ikke rigtigt finde ud af hvordan jeg søger.. Jeg er over 25 så vil søge som voksenelev!! Er det bare at sende uopfordret til byens tandlæger???

Og har I nogle gode fif i vil dele med mig - hvad er godt at skrive i sådan en ansøgning - hvad vil de læse så de ansætter MIG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Anonym trådstarter

22. februar 2011

Tinehh

Hejsa..

- Jeg står lige og har taget grundforløbet færdigt til tandklinikassistent.. Nu er jeg så under 25, meeen der var en del på mit hold der var over 25.. Og de har alle sammen fået en elevplads på nær en enkelt.. Så det skulle ikke være nogen hindring, da de faktisk godt kan lide at få voksenlærlinge. Pga. mere livserfaring og modenhed.

Så det er bare at skrive en ansøgning, som alle andre ansøgninger. Sælg dig selv, du er jo uddannet butiksassistent, så du er jo vant til menneskelig kontakt. og så hvorfor du lige præcis føler det her fag kunne være perfekt for dig.

Det er et utrolig spændende fag!

Ønsker dig masser af held & lykke.

Mvh Tine

Anmeld

22. februar 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Hej Piger,

er der nogen af Jer som er uddannet klinikassistent???

Jeg er uddannet butiksasstistent, men vil gerne prøve noget nyt og overstående har altid været spændende for mig!

MEN kan ikke rigtigt finde ud af hvordan jeg søger.. Jeg er over 25 så vil søge som voksenelev!! Er det bare at sende uopfordret til byens tandlæger???

Og har I nogle gode fif i vil dele med mig - hvad er godt at skrive i sådan en ansøgning - hvad vil de læse så de ansætter MIG

Jeg er ikke helt sikker men er næsten sikker på at det er en 2-årig uddannelse via tandlægehøjskolen (knyttet til universitetet)

Fandt det her:

http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/sundhedomsorgogpaedagogik/tandklinikassistent.aspx

men jeg mener at der også er noget i Århus også

Men det lyder spændende

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

Tinehh skriver:

Hejsa..

- Jeg står lige og har taget grundforløbet færdigt til tandklinikassistent.. Nu er jeg så under 25, meeen der var en del på mit hold der var over 25.. Og de har alle sammen fået en elevplads på nær en enkelt.. Så det skulle ikke være nogen hindring, da de faktisk godt kan lide at få voksenlærlinge. Pga. mere livserfaring og modenhed.

Så det er bare at skrive en ansøgning, som alle andre ansøgninger. Sælg dig selv, du er jo uddannet butiksassistent, så du er jo vant til menneskelig kontakt. og så hvorfor du lige præcis føler det her fag kunne være perfekt for dig.

Det er et utrolig spændende fag!

Ønsker dig masser af held & lykke.

Mvh Tine

1000 tak

Men altså skal jeg tage et grundforløb inden også?? Eller skal man først ha elevpladsen på plads??

Så må jeg da bare i gang med at skrive en ansøgning og sende rundt til byens tandlæger!

Tak for dit svar

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

Jeg er ikke helt sikker men er næsten sikker på at det er en 2-årig uddannelse via tandlægehøjskolen (knyttet til universitetet)

Fandt det her:

http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/sundhedomsorgogpaedagogik/tandklinikassistent.aspx

men jeg mener at der også er noget i Århus også

Men det lyder spændende

Ja den tager 2 år.. var bare i tvivl om man skulle på noget skole inden man søgte osv..

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja den tager 2 år.. var bare i tvivl om man skulle på noget skole inden man søgte osv..

3 år

Anmeld

23. februar 2011

Tinehh

Altså, der er jo dem som får en elevplads først og starter direkte hos tandlægen, hvor det så er tandlægens job at lære en alt det grundlæggende, som man også lære på grundforløbet.

- Men de fleste, som jeg har oplevet det vælger at tage grundforløbet først. På den måde kan du også skrive i ansøgningen at du har grundforløbet og i løbet af et grundforløb kommer du også i praktik hos en tandlæge efter eget valg. Og der kunne man jo så være heldig at de havde lyst til at beholde dig bagefter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.