Må man spise saltfisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.071 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

babyonboard

Hej Tøzer

Ja mit spørgsmål er, må man spise saltfisk eller lakrids når man er gravid?

Har bare sådan lyst til saltfisk men syntes jeg har hørt noget om man ikke må.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

<3

Det er rigtigt - salmiak lakrids frarådes

Anmeld

22. februar 2011

Snefnug1984

Det frarådes at spise mere end 100 g. lakrids om ugen som gravid.

Anmeld

22. februar 2011

Frk. Himmelblå

Selvfølgelig må du det!

Bare hold dig til en lille portion - max. en pose a normal size.

Gælder i øvrigt altid mht. lakrids. Også når du ikke er gravid. - Noget med blodtrykket.

Anmeld

22. februar 2011

Frk. Himmelblå

SeptemberBaby skriver:

Selvfølgelig må du det!

Bare hold dig til en lille portion - max. en pose a normal size.

Gælder i øvrigt altid mht. lakrids. Også når du ikke er gravid. - Noget med blodtrykket.

Om ugen altså... 

(Men rolig, rolig, retningslinjer er sådan lidt for dummies - og med livrem/seler-agtige).

Anmeld

22. februar 2011

<3

Virkelig? Min læge frarådede mig salmiak lakrids for snart 4år siden... Men ingen af jer andre har hørt noget?

Anmeld

22. februar 2011

babyonboard

Tak for svarene tøzer

det er bare super man lige har jer, at spørge til råds der er jo så mange ting som man ikke lige ved som 1. gangs gravid.

Anmeld

22. februar 2011

AnneBJ

Kirle skriver:

Virkelig? Min læge frarådede mig salmiak lakrids for snart 4år siden... Men ingen af jer andre har hørt noget?

Jeg har kun hørt det som, at man ikke skal spise en pose piratos dagligt fx., og at man, hvis man har forhøjet blodtryk, skal tænke sig ekstra om... 

Jeg har spist piratos gennem hele graviditeten - max en pose om ugen, og har stadig helt fint blodtryk og ingen problemer

Anmeld

22. februar 2011

<3

AnneBJ skriver:

Jeg har kun hørt det som, at man ikke skal spise en pose piratos dagligt fx., og at man, hvis man har forhøjet blodtryk, skal tænke sig ekstra om... 

Jeg har spist piratos gennem hele graviditeten - max en pose om ugen, og har stadig helt fint blodtryk og ingen problemer

Hm det giver bare slet ikke mening for jeg har faktisk for lavt blodtryk ??? Meget mystisk

Anmeld

22. februar 2011

AnneBJ

Kirle skriver:

Hm det giver bare slet ikke mening for jeg har faktisk for lavt blodtryk ??? Meget mystisk

Tihi, nej så burde du næsten blive ANBEFALET at spise lakrid hm, sådan en anbefaling kunne jeg nu godt tænke mig at få!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.