hækling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.373 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

mth1987

hej

jeg ville høre om der er en super hækler herinde. jeg kunne rigtig godt tænke mig at være lidt mere kreativ så nu vil jeg gerne lære at hækle.

men aner ikke hvilke pinde, garn osv jeg skal starte med. ku jo starte med bare at øvehækle for at se om det mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

JoSiDa-mor

hej

jeg ville høre om der er en super hækler herinde. jeg kunne rigtig godt tænke mig at være lidt mere kreativ så nu vil jeg gerne lære at hækle.

men aner ikke hvilke pinde, garn osv jeg skal starte med. ku jo starte med bare at øvehækle for at se om det mig.

Almindeligt bomuldsgarn og hæklenål str. 2,5 passer fint sammen.

Bomuldsgarnet er nemt at hækle med, og det fås i mange farver (evt. i Brugsen, hvor du også kan få hæklenål), så du f.eks. kan lave sødt retro legetøj.

God arbejdslyst fra en, der eeelsker at hækle...

Anmeld

22. februar 2011

Dot D

JoSiDa-mor skriver:

Almindeligt bomuldsgarn og hæklenål str. 2,5 passer fint sammen.

Bomuldsgarnet er nemt at hækle med, og det fås i mange farver (evt. i Brugsen, hvor du også kan få hæklenål), så du f.eks. kan lave sødt retro legetøj.

God arbejdslyst fra en, der eeelsker at hækle...

Anmeld

22. februar 2011

Sakris

Jeg bruger en pindestr. 3 eller 3,5 til det meste. Også bomuldsgarn, hvilket jeg helt sikkert også ville starte med :-)

Jeg begyndte at hækle for en måneds tid siden, og er blevet total bidt af det. Har købt garn i kvickly, de har mange tilbud!

Anmeld

23. februar 2011

mum2010

Det er nu altså os hygge at sidde og hækle.

Jeg vil også forslå du starter med alm bomuldsgarn. Til det meste har jeg brugt hæklenål str. 3 eller 3,5. Men du kan altså også med fordel starte med en lidt større, så er det nemmere for dig at se hvad du laver - startede selv med nål 5

Og så vil jeg da lige anbefale dig rokken.dk som er en hjemmeside hvor du kan finde alt muligt kreativt. Der er masser af hjælp at hente derinde for nybegyndere. Og så er dropsdesign.dk også genial. Her er der også en hækleskole

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.