Stærkt nedsat sædkvalitet:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.900 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg er tudefærdig...

Hvad er vores muligheder?

Hvad skal der ske?

Han skulle komme med en ny prøve om 7 uger.

Hvor lang bliver ventetiden nu?

Jeg aner intet om vores muligheder, og jeg er tudefærdig :´(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

oo

de vil højst sandsynlig tilbyde jer ICSI, men bed dem om et svar! det må du gerne!!

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

Hvad skal der ske unde rsådan et forsøg?

Koster det noget?

Hvornår kan man komme igang?

Og sidst, er det hans sæd s`å?

Anmeld

22. februar 2011

oo

al barnløshedsbehandling koster, desværre.

du kan læse om ICSI på fertilitetsklinikkernes hjemmesider og ellers er der rigtig mange i denne gruppe der har skrevet om alle de forskellige behandlinger

I kan komme igang når I er færdigudredt og der er ledige pladser på klinikken.

Hvis de kan bruge hans sæd, vil de gøre det, men man kan også bruge donorsæd.

Anmeld

22. februar 2011

Mi

Min mands sættal var 0! Der var ikke engang så meget som en død sædcelle. Vi var igennem fertilitetsbehandlinger hvor de tog sæd ud fra min mands testikler, æg ud fra mig og befrugtede dem. I dag har vi tre piger, som min mand er biologisk forældre til. Så i får også børn, det kommer bare til at tage noget tid, og det bliver bøvlet og dyr. Hvad det koster i det offentlige ved jeg ikke. Det kommer jo også an på hvilken behandling de vil tilbyde jer.

Men du skal i hvert fald have et kæmpe

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

Det giver mig ¨håb, når i fortæller jeres historier. Men, hvor er det hårdt, jeg er simpelthen så ked af det.!

Hvordan overlever man ventetiden???

Hvad koster det så ca.? pr. forsøg?

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

Ingen der vil prøve at hjælpe mig lidt her

Anmeld

22. februar 2011

nielsen80

Anonym skriver:

Ingen der vil prøve at hjælpe mig lidt her

Først og fremmest . Det er ikke en nem besked at få..Jeg kan prøve at svare dig på et par af dine spørgsmål

Ved ivf koster det 5000 kr per forsøg i det offentlige, også er der vist et tillæg for icsi, ved ikke hvor meget, tror det er cirka 1500kr. Derudover kommer hormonudgifterne, til mit ivf forsøg kostede disse 12000kr, men jeg er heller ikke medlem af DK(dumt meget dumt, og de modtager ikke en når man er i behandling). Der er til gengæld et loft på hormonomk. på 15000kr per år og derefter er alt refunderet.

Mht til ventetiden, så er den bare svær at komme igennem!, og denne kan variere meget fra par til par, så det er svært at sige hvor lang vente tid der er netop for jer.

Anmeld

22. februar 2011

baby84

Anonym skriver:

Det giver mig ¨håb, når i fortæller jeres historier. Men, hvor er det hårdt, jeg er simpelthen så ked af det.!

Hvordan overlever man ventetiden???

Hvad koster det så ca.? pr. forsøg?

åh kan så godt huske den fornemmelse. Fik samme svar som dig i sep. og nu er jeg ved 2 icsi forsøg. Det virker helt uoverskueligt og der går noget tid før man accepterer at man skal igennem alt det.

Mæn..det skal nok gå og du skal nok blive gravid. Man er faktisk ikke så dårligt stillet hvis det ´"kun" er manden den er gal med.  Uanset om der er svært nedsat eller noget nedsat sædkvalitet bruges næste samme reagensglas-metode og der er lige så gode chancer. Det gode ved disse metoder er at manden (og hermed problemet) er ude af billedet når først æg og sædcelle er ført sammen. Herefter er du jo ikke dårligere stillet end alle andre kvinder og metoden gør at dine chancer for graviditet er rigtig gode.

Synes du skal læse lidt in ICSI som formentlig er den behandling du skal have.

I korte træk handler det om at du bliver stimuleret med hormoner så du modner flere æg måske 7-10stk. Disse æg tages ud ved et mindre indgreb (ikke slemt), manden afleverer sæd og klinikken fører en sædcelle ind i hver æg. Efterfølgende ligger æggene i to dage hvor man holde øje med om de deler sig fint. Det flotteste æg lægges op og 14 dage efter tester du.

Der er ca 35 %chance pr forsøg og det koster 5000kr at få lagt æg op. Undersøgelser osv er gratis i det offentlige.

Udover dette skal man betale medicin. Dette koster vist ca 8000 pr forsøg men max 15000 pr år. Hvis du kommer over 15000 på et år dækkes de resterende udgifter af det offentlige.

Hvis du er medlem i Danmak kan du melde dig ind i gruppe 2 og så dækker de 100% af medicinen.

I henhold til ventetiden kan jeg kune sige at det er hårdt, men synes nu den tid vi ventede på sædprøvesvar var værst. Da vi først havde disse svar blev vi henvist med det samme og kom til samtale efter 3 uger. Det hjalp lidt da vi var i gang og ventede på den egentlige behandling.

For at dit medlemsskab af denne gruppe bliver kort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.