Anonym skriver:
Det giver mig ¨håb, når i fortæller jeres historier. Men, hvor er det hårdt, jeg er simpelthen så ked af det.!
Hvordan overlever man ventetiden???
Hvad koster det så ca.? pr. forsøg?
åh kan så godt huske den fornemmelse. Fik samme svar som dig i sep. og nu er jeg ved 2 icsi forsøg. Det virker helt uoverskueligt og der går noget tid før man accepterer at man skal igennem alt det.
Mæn..det skal nok gå og du skal nok blive gravid. Man er faktisk ikke så dårligt stillet hvis det ´"kun" er manden den er gal med. Uanset om der er svært nedsat eller noget nedsat sædkvalitet bruges næste samme reagensglas-metode og der er lige så gode chancer. Det gode ved disse metoder er at manden (og hermed problemet) er ude af billedet når først æg og sædcelle er ført sammen. Herefter er du jo ikke dårligere stillet end alle andre kvinder og metoden gør at dine chancer for graviditet er rigtig gode.
Synes du skal læse lidt in ICSI som formentlig er den behandling du skal have.
I korte træk handler det om at du bliver stimuleret med hormoner så du modner flere æg måske 7-10stk. Disse æg tages ud ved et mindre indgreb (ikke slemt), manden afleverer sæd og klinikken fører en sædcelle ind i hver æg. Efterfølgende ligger æggene i to dage hvor man holde øje med om de deler sig fint. Det flotteste æg lægges op og 14 dage efter tester du.
Der er ca 35 %chance pr forsøg og det koster 5000kr at få lagt æg op. Undersøgelser osv er gratis i det offentlige.
Udover dette skal man betale medicin. Dette koster vist ca 8000 pr forsøg men max 15000 pr år. Hvis du kommer over 15000 på et år dækkes de resterende udgifter af det offentlige.
Hvis du er medlem i Danmak kan du melde dig ind i gruppe 2 og så dækker de 100% af medicinen.
I henhold til ventetiden kan jeg kune sige at det er hårdt, men synes nu den tid vi ventede på sædprøvesvar var værst. Da vi først havde disse svar blev vi henvist med det samme og kom til samtale efter 3 uger. Det hjalp lidt da vi var i gang og ventede på den egentlige behandling.
For at dit medlemsskab af denne gruppe bliver kort 
Anmeld