Rejse med baby spørgsmål.....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

306 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Mille83

Hej tøser

Håber i kan hjælpe mig lidt, jeg rejser om lidt til Spanien med min 9 mdr gamle datter, der er ca 23 grader dernede ligenu og vi skal bo på hotel. Og ihhhh jeg glæder mig som et lille barn 

Jeg er så dårlig til og vurdere varme/kulde, så 23 grader, er det så nok hvis jeg tager et par lange ærmer med og mange bodystockings uden ærmer? 

Og skal hun sove med nattøj?

Hvor meget tøj ville i ca pakke, altså bukser, strømpebukser, trøjer, bodystockings osv? 

Kan jeg blande MME hjemmefra (Hun får pulver) og tage med i en sutteflaske i hånd bagagen, syntes og have læst at når der er baby med må man gerne? 

Ellers har i andre gode råd til rejsen?

Kram herfra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

MariaJ

Mille83 skriver:

Hej tøser

Håber i kan hjælpe mig lidt, jeg rejser om lidt til Spanien med min 9 mdr gamle datter, der er ca 23 grader dernede ligenu og vi skal bo på hotel. Og ihhhh jeg glæder mig som et lille barn 

Jeg er så dårlig til og vurdere varme/kulde, så 23 grader, er det så nok hvis jeg tager et par lange ærmer med og mange bodystockings uden ærmer? 

Og skal hun sove med nattøj?

Hvor meget tøj ville i ca pakke, altså bukser, strømpebukser, trøjer, bodystockings osv? 

Kan jeg blande MME hjemmefra (Hun får pulver) og tage med i en sutteflaske i hånd bagagen, syntes og have læst at når der er baby med må man gerne? 

Ellers har i andre gode råd til rejsen?

Kram herfra 

Er de 23 grader om dagen? Hvor varmt er det om natten og er vejret stabilt? Umiddelbart lyder det fint mest at tage sommertøj med, men hvis det er koldere om natten ville jeg nok tage et par tynde heldragter med også. Jeg synes også tit aircondition (fx på fly) kan være ret kold, så måske en tynd trøje og et par sokker til at supplere med, hvis det trækker.

Hvor meget du skal have med kommer jo an på hvor meget din datter normalt skifter tøj i løbet af en dag. Jeg plejer at regne et sæt tøj pr dag + et par ekstra bodyer og evt. nattøj, når vi rejser med vores datter på samme alder (mindre hvis man har mulighed for at vaske).

Maria

Anmeld

22. februar 2011

Mille83

MariaJ skriver:

Er de 23 grader om dagen? Hvor varmt er det om natten og er vejret stabilt? Umiddelbart lyder det fint mest at tage sommertøj med, men hvis det er koldere om natten ville jeg nok tage et par tynde heldragter med også. Jeg synes også tit aircondition (fx på fly) kan være ret kold, så måske en tynd trøje og et par sokker til at supplere med, hvis det trækker.

Hvor meget du skal have med kommer jo an på hvor meget din datter normalt skifter tøj i løbet af en dag. Jeg plejer at regne et sæt tøj pr dag + et par ekstra bodyer og evt. nattøj, når vi rejser med vores datter på samme alder (mindre hvis man har mulighed for at vaske).

Maria

Tak for svar 

Ja det er noglelunde stabilt der hvor vi skal hen, om aftenen selvfølgelig lidt køligere, har allerede pakket nogle lange strømper også, de er så gode lige og tage under shorts eller nederdel...

Anmeld

22. februar 2011

Muffinmus

Du skal bruge lange bukser og bluser til am aftenen og en jakke, for der er koldt når solen går ned efter kl 18.Om dagen så kan 23 grader være ok til kortærmet, men blæser det en smule skal der nogle gange lidt mere tøj på:-)

Vi var afsted til tyrkiet sidste efterår, da min datter var 7 mdr, hun havde knickers og t-shirts på, evt en kjole med korte ærmer til at dække skuldre, men der var også 25-28 grader.

Husk nu at holde hende ude af solen og derfor skal du også tænke på at hun måske er mere i skygge end dig.

Anmeld

22. februar 2011

mor_sabina

Jeg havde en masse dragter med til Phillip, og shorts og korte trøjer. Og husk hat
Men om aftenen var han i alm tøj og om dagen short og kort bluse eller en dragt som sagt.

Vi havde en pose med pulver med og så fik vi kogende vand i på flyet, men vil også tro det er ok at blande den inden, du skal bare være opmærksom på at de kan ske at bede dig om at smage på det!?

Vi havde en lille elkedel med til to kopper, så kunne vi lave flasker på værelset, og så havde vi et klapsammen badekar med, både til at bade ham i på værelset og til at tage med til poolen så han kunne plaske lidt.

På flyet havde vi en spændende madpakke og noget nyt spændende legetøj, så var der noget at fordrive tiden med, men ellers er dem på sædet bagved også utrolig spændende.
Rigtig god tur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.