For fanden da oss..!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Bellinda89

ihhhhhhhhh , er der ikke lige en der har et super tip til hvordan man selv skærer bogstaver ud efter skabelon i fondant.. Har stået i snart 2 timer , men gud hvor blir det dog grimt..!!!

Please someone help 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Pige2009

CelinasMoarh skriver:

ihhhhhhhhh , er der ikke lige en der har et super tip til hvordan man selv skærer bogstaver ud efter skabelon i fondant.. Har stået i snart 2 timer , men gud hvor blir det dog grimt..!!!

Please someone help 

Du får lige en op... Jeg bruger selv udstikker

Anmeld

22. februar 2011

Dot D

Når jeg skal lave noget efter en skabelon, så ruller jeg fondanten ud og lader den ligge lidt, så bliver den lidt tør, og så er den nemmere at skære i. Der er ikke noget, der trækker med og sådan... Men du skal finde den gyldne middelvej, for bliver det for tørt, så kan det nulre i kanten. Håber det går bedre næste gang

Anmeld

22. februar 2011

Laila T

Jeg lader det også ligge og tørre lidt og skærer det ud med en skalpel lige som hvis det var kartonpynt.

og hvis det er store figurer laminerer jeg figuren inden jeg skærer så hænger fondanten ikke fast.

men til bogstaver bruger jeg helst udstikkere

Anmeld

22. februar 2011

Bellinda89

Baagøe skriver:

Du får lige en op... Jeg bruger selv udstikker

Ja det kan jeg da godt forstå.. Tror jeg var ved at smide det ud af hænderne flere gange igår... Åhh hvor det drillede.. Men lykkedes dog til sidst

Anmeld

22. februar 2011

Bellinda89

Dot D skriver:

Når jeg skal lave noget efter en skabelon, så ruller jeg fondanten ud og lader den ligge lidt, så bliver den lidt tør, og så er den nemmere at skære i. Der er ikke noget, der trækker med og sådan... Men du skal finde den gyldne middelvej, for bliver det for tørt, så kan det nulre i kanten. Håber det går bedre næste gang

Det lykkedes til sidst , efter utallige mange forsøg..

Anmeld

22. februar 2011

Bellinda89

Laila T skriver:

Jeg lader det også ligge og tørre lidt og skærer det ud med en skalpel lige som hvis det var kartonpynt.

og hvis det er store figurer laminerer jeg figuren inden jeg skærer så hænger fondanten ikke fast.

men til bogstaver bruger jeg helst udstikkere

Figuren var også rigtig nem at skærer med en skapel.. Men der der små bogstaver jeg skulle skærer ud md skapel også , var da fandes arbejde... Men jubii , det lykkedes til sidst...

Anmeld

25. februar 2011

Pige2009

CelinasMoarh skriver:

Ja det kan jeg da godt forstå.. Tror jeg var ved at smide det ud af hænderne flere gange igår... Åhh hvor det drillede.. Men lykkedes dog til sidst

De var godt at høre

Anmeld

25. februar 2011

mullesmith2

Åh jeg har også lige prøvet at få lavet bogstaver efter sådan en lineal med funky bogstaver og jeg kan simpelthen ikke få dem til at slippe. OOORK

Anmeld

25. februar 2011

Manakauapo

mullesmith2 skriver:

Åh jeg har også lige prøvet at få lavet bogstaver efter sådan en lineal med funky bogstaver og jeg kan simpelthen ikke få dem til at slippe. OOORK

Masser af maizena!

Dust linealen med maizena og stik så bogstavet ud. Så hamrer du linealen ned i bordkanten og ud kommer bogstavet lige så fint!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.