I dag og lige for tiden generelt har jeg det ikke særlig godt. Jeg indrømmer gerne, at alle følelserne forstærkes af graviditetshormoner, men følelserne i sig selv er også slemme. Der er bare så mange ting i vejen og jeg føler, at uanset hvad jeg gør, så er det forkert.
Jeg har ingen omgangskreds overhovedet. Jeg er blevet drillet hele mit liv, og jeg har så mange dårlige minder, så jeg fungerer overhovedet ikke socialt længere. Jeg kan ikke finde ud af at snakke med folk, jeg kan ikke finde ud af at være venner, fordi jeg har vænnet mig til at være alene. Hvis folk kommer for tæt på skubber jeg dem væk, fordi jeg er bange for at blive svigtet igen.
Jeg har haft så mange dårlige erfaringer med forhold. Utro kærester, mænd der har udnyttet mig. Jeg har det fantastisk med min kæreste nu, er aldrig blevet behandlet bedre. Men jeg er vred og bitter over fortiden og de mænd, som har gjort mig ondt. Jeg har svært ved at komme videre, og det plager mig hver dag.
Jeg er så glad for at være gravid, men føler mig alene. For det første fordi jeg ikke har nogen venner. Kan kun dele det med familien og kæresten. For det andet fordi at alle dem på min uddannelse slet ikke er det samme sted i livet. Efter jeg har fortalt dem, at jeg venter mig, har de taget afstand til mig. Det er som om de ikke kan finde ud af at snakke med mig mere. Og jeg vil ikke en gang snakke om graviditet! Prøver at snakke med dem om skole, forelæsninger og tekster, men de har bare taget kæmpe afstand, så jeg føler mig palle alene i verden.
Jeg har en hjemmeside som så mange andre herinde, hvor jeg skriver om min graviditet. Men så får jeg af og til stikpiller fra anonyme, som skriver at gravide er så selvcentrerede. Det er jeg overhovedet ikke, og jeg er slet ikke besat af min graviditet, men det er jo min hjemmeside med et formål som jeg har valgt, så hvorfor må jeg ikke skrive om det?
Generelt får jeg at vide herinde, at jeg kommer med nogle gode svar, men har kunne mærke på det seneste, at jeg er blevet mere irritabel og aggressiv i mine svar. Netop fordi jeg er så nede, føler alle er i mod mig og generelt føler mig meget misforstået. Og da jeg ikke har venner, betyder det meget for mig, at folk kan lide mig herinde. Tror ikke rigtig folk har bemærket min lidt mere negative tilgang, men jeg kan jo selv mærke jeg er træt af at være blevet sådan, når folk ellers roser mine svar.
Alt i alt er jeg virkelig nede i det hul. Føler mig alene, misforstået, føler at uanset hvad jeg gør, så er det forkert.. Og er træt af at tude..