Uh, en lille bøn allerførst - vil du ikke lave skriften lidt større når du skriver - måske er jeg ved at blive blind i tidlig alder, men jeg har svært ved at læse det du skriver..
Og så til spørgsmålet: jeg har 0 rhesus negativ, og vil tro proceduren er den samme, uanset bogstavet, når bare man er rhesus negativ.
Jeg har i dag (36+2) fået taget en blodprøve, som skal tjekkes for antistoffer. De kan være dannet, hvis babyen er rhesus positiv. Det lød ikke på sygeplejersken der tog den, som om jeg skulle bekymre mig om noget som helst. Det har jeg heller ikke gjort indtil videre, og for mig har det ingen betydning haft, at have denne blodtype, bortset fra den ekstra blodprøve i dag.
Når jeg har født tager de en prøve fra babys navlesnor, og sammenligner, og så skal jeg (måske vi - altså baby og mig) have en slags vaccination for at jeg ikke kommer til at danne antistof mod nye babyer.
Det er meget forenklet forklaret, ville bare berolige dig, og hvis det ikke hjælper synes jeg du skal spørge læge eller JDM. Proceduren svinger nemlig fra fødested til fødested, så jeg vil ikke sidde og "bilde dig noget forkert ind" 

Anmeld