Forlængelse af pas til spanien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.064 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

Karo

Er der nogen her der har prøvet at rejse til spanien på et forlænget pas ?

Jeg har spurgt udenrigsministeriet og de mente ikke det burde være et problem, men vil bare lige høre om der er nogen der har prøvet det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

de-wett

Karo skriver:

Jeg har spurgt udenrigsministeriet og de mente ikke det burde være et problem, men vil bare lige høre om der er nogen der har prøvet det ?

ved ikke lige hvad et forlænget pas er men jeg har været i sydspanien på et alm pas

Anmeld

22. februar 2011

Karo

de-wett skriver:

ved ikke lige hvad et forlænget pas er men jeg har været i sydspanien på et alm pas

Det er bare en forlængelse af et almindeligt pas. De sætter simpelthen en nu udløbsdato på, men ellers er det præcis det samme.

Anmeld

22. februar 2011

3rollinger

Karo skriver:

Uden at kunne sige det 100% ville jeg ikke mene det burde vaere et problem. Vi er jo begge medlemmer af Schengen og spanierne selv kan rejse indenfor Schengen med kun deres ID kort. I virkeligheden kan du rejse paa dit koerekort til Spanien, hvis du har saadan et. Og det ved jeg 100%, for det gjorde jeg i august sidste aar.

Der er jo ikke noget fordaekt ved et forlaenget pas. Gaar ud fra at du bare ikke har tid til at faa et nyt?

Anmeld

22. februar 2011

Karo

3rollinger skriver:

Uden at kunne sige det 100% ville jeg ikke mene det burde vaere et problem. Vi er jo begge medlemmer af Schengen og spanierne selv kan rejse indenfor Schengen med kun deres ID kort. I virkeligheden kan du rejse paa dit koerekort til Spanien, hvis du har saadan et. Og det ved jeg 100%, for det gjorde jeg i august sidste aar.

Der er jo ikke noget fordaekt ved et forlaenget pas. Gaar ud fra at du bare ikke har tid til at faa et nyt?

Mange tak

Jeg har et kørekort, så det tager jeg med som reserve.

Grunden til jeg rejser på et forlænget pas er at jeg skal giftes til sommer og at jeg i den forbindelse skifter efternavn. Derfor syndes vi det var dumt at give 600 kroner for et nyt pas nu og 600 kroner igen til juni.

Anmeld

22. februar 2011

3rollinger

Karo skriver:

Mange tak

Jeg har et kørekort, så det tager jeg med som reserve.

Grunden til jeg rejser på et forlænget pas er at jeg skal giftes til sommer og at jeg i den forbindelse skifter efternavn. Derfor syndes vi det var dumt at give 600 kroner for et nyt pas nu og 600 kroner igen til juni.

God tur. Maa man spoerge hvor I Spanien du skal hen?

Anmeld

23. februar 2011

Karo

3rollinger skriver:

God tur. Maa man spoerge hvor I Spanien du skal hen?

Vi skal til Maspalomas på Grand Canaria.

Anmeld

23. februar 2011

3rollinger

Karo skriver:

Vi skal til Maspalomas på Grand Canaria.

Rigtig god tur.

Spurgte bare fordi jeg bor i Madrid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.