Kvalmen har taget overhånd :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

482 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg er gravid og netop kommet ind i uge 6..

Den sidste uge har jeg ligget sygemeldt pga. slem kvalme, jeg har kun kunne klare at ligge i sengen og helst sove 24/7..

Kvalmen er virkelig slem og jeg kan intet spise, har absolut ingen appetit og alt jeg prøver at spise forøger blot kvalmen..

Har prøvet alle de gode råd med kiks, knækbrød, frugt, grøntsager osv osv. men intet hjælper.. Jeg kan med nød og næppe tvinge en lille sodavandsis ned samt lidt yoghurt og frugt.

På denne ene uge alene har jeg allerede tabt mig 3 kg!

Skal lige nævnes at jeg bestemt ikke trænger til at tabe mig yderligere, da jeg i forvejen er godt spinkel.

Har ringe til min læge og lægesekretæren får min egen læge til at ringe til mig i morgen, håber sådan hun kan hjælpe mig på den ene eller anden måde..

Er fuldkommen afkræftet, bange og ked, og led og træt af min konstante kvalme..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

oo

det er SÅ slemt og virkelig forbandet hårdt når kvalmen slår ned i een på den måde jeg føler med dig - jeg var der selv for et år siden!!

jeg fik til sidst nogle stikpiller af min læge, som holdt kvalmen nok på afstand til at jeg kunne spise og drikke en smule hver dag. jeg kastede selv det vand jeg drak op til sidst, så vi begyndte at blive temmelig nervøse for om babyen havde det godt. men vi fik at vide, at så længe man kan tisse almindeligt, så får man/har man nok væske til babyen

du kan også prøve de dersens armbind man sætter omkring håndleddet (som jeg selvfølgelig ikke kan huske hvad hedder nu!), det hjælper for nogen og de kan købes på apoteket og i matas

Anmeld

21. februar 2011

Alberts/

har du prøvet at få akupunktur i ørene? det skulle hjælpe meget bedre end dvs medicin mod kvalme

Anmeld

21. februar 2011

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

det er SÅ slemt og virkelig forbandet hårdt når kvalmen slår ned i een på den måde jeg føler med dig - jeg var der selv for et år siden!!

jeg fik til sidst nogle stikpiller af min læge, som holdt kvalmen nok på afstand til at jeg kunne spise og drikke en smule hver dag. jeg kastede selv det vand jeg drak op til sidst, så vi begyndte at blive temmelig nervøse for om babyen havde det godt. men vi fik at vide, at så længe man kan tisse almindeligt, så får man/har man nok væske til babyen

du kan også prøve de dersens armbind man sætter omkring håndleddet (som jeg selvfølgelig ikke kan huske hvad hedder nu!), det hjælper for nogen og de kan købes på apoteket og i matas

Det er rart at vide at jeg ikke er alene og at andre har været ude for det samme, føj hvor er det ubehageligt!

I dag har været slem, er begyndt at have søvnproblemer pga. kvalmen, så jeg vågner ofte op om natten og kan hverken tænke fra eller til pga. den slemme kvalme.

Har kun fået klemt en gulerod, lidt yoghurt og kold kakao ned.

Jeg kan dog heldigvis tisse normalt som du skriver, så det håber jeg da betyder at den lille spire får alt den har behov for.

Hvornår forsvandt din kvalme?

Anmeld

21. februar 2011

Anonym trådstarter

Alberts/ skriver:

har du prøvet at få akupunktur i ørene? det skulle hjælpe meget bedre end dvs medicin mod kvalme

Nej, ikke endnu..

Men har godt hørt om at akupunktur skulle virke ret effektiv, jeg har fået min læge til at ringe til mig imorgen, så jeg håber virkelig meget på at hun kan hjælpe mig..

Anmeld

21. februar 2011

Alberts/

Anonym skriver:

Nej, ikke endnu..

Men har godt hørt om at akupunktur skulle virke ret effektiv, jeg har fået min læge til at ringe til mig imorgen, så jeg håber virkelig meget på at hun kan hjælpe mig..

håber jeg også for dig for det er bestemt ikke rat

Anmeld

21. februar 2011

oo

Anonym skriver:

Det er rart at vide at jeg ikke er alene og at andre har været ude for det samme, føj hvor er det ubehageligt!

I dag har været slem, er begyndt at have søvnproblemer pga. kvalmen, så jeg vågner ofte op om natten og kan hverken tænke fra eller til pga. den slemme kvalme.

Har kun fået klemt en gulerod, lidt yoghurt og kold kakao ned.

Jeg kan dog heldigvis tisse normalt som du skriver, så det håber jeg da betyder at den lille spire får alt den har behov for.

Hvornår forsvandt din kvalme?

omkring 13. uge kastede jeg ikke op hver dag længere, men jeg havde kvalme og opkastninger hele graviditeten. og kastede faktisk op om morgenen inden jeg fik veer.

det er enormt hårdt!!

og så kan folk plapre alt hvad de vil om, at graviditet ikke er en sygdom, men man kan simpelthen INTET når den kvalme først rammer een

Anmeld

21. februar 2011

AnneBJ

Tjuhl skriver:

og så kan folk plapre alt hvad de vil om, at graviditet ikke er en sygdom, men man kan simpelthen INTET når den kvalme først rammer een

Amen!

Trådstarter; jeg tilslutter mig rådene om akupunktur, seabands og lægehjælp - evt. i form af piller. Det er SÅ invaliderende at have massiv kvalme døgnet rundt!

Håber du giver en update når du har talt med lægen!

Anmeld

21. februar 2011

Kløver

Det er bare så forfærdeligt at have det sådan, vil dog sige fat mod, man kan få piller ved lægen som hjælper, og hvis du ikke kan klare dem man synker, bla hvis de kommer op igen kan de også fås som stikpiller, de kan jo evt bruges til virkningen er der så man kan slå over i almindelige slugetabletter

håber du finder en god plan med lægen, så du kan få det bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.