Tolk til ordsprog søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

841 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. februar 2011

Anonym trådstarter

Den som pønser på hævn holder sit sår friskt.

Hvad betyder det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

ekzunz

Jeg aner det ikke, men jeg vil tolke det som at man ikke kommer videre før man lægger "det" bag sig. Når man pønser på hævn, bliver man ved med at tænke på den eller det, i stedet for at komme videre eller over den/det.

Anmeld

20. februar 2011

Kongmulle

Anonym skriver:

Den som pønser på hævn holder sit sår friskt.

Hvad betyder det

Min fortolkning vil være, at ved at "pønse på hævn" så holder du såret friskt. Altså du kommer ikke videre i dit liv.

Hvis man tilgiver og glemmer alt om hævn, så healer såret og man kommer videre.

Anmeld

20. februar 2011

GUSO

hej.. kunne det ikke betyde at hvis man bærer nag kommer man ikke videre.. camilla

Anmeld

20. februar 2011

Nadia&Daniel

Kongmulle skriver:

Min fortolkning vil være, at ved at "pønse på hævn" så holder du såret friskt. Altså du kommer ikke videre i dit liv.

Hvis man tilgiver og glemmer alt om hævn, så healer såret og man kommer videre.

Anmeld

20. februar 2011

Anonym trådstarter

Vi har familieproblemer. Jeg har hjulpet min mor med at flygte fra en farlig mand sidste uge. Han kommenterede med hentydninger i min facebook status her for kort tid siden til noget der ikke havde med selve "Overskiften" i min status at gøre"! Min facebook status omhandlede et tv program om svineri.

Den som pønser på hævn holder sit sår friskt..

Det går igen inde i hovedet på mig. Hvad betyder det!

Min mor har blokeret ham,hun er i sikkerhed hos os..Men nu kom den kommentar,og jeg kan ikke tolke den ??

Ej hvor er jeg rundt på gulvet lige nu!

Anmeld

20. februar 2011

Kindfed

20. februar 2011

Anonym trådstarter

Som i at han bære nag men ikke vil gøre os noget?

Anmeld

20. februar 2011

Kongmulle

Anonym skriver:

Som i at han bære nag men ikke vil gøre os noget?

Altså enten fatter han ikke hvad ordsproget betyder eller også er det ment som det skal menes til enten jer eller ham. Lidt svært uden at ha været en del af det. Men jeg opfatter det ikke som en trussel medmindre han ikke forstår ordsproget.

Anmeld

20. februar 2011

Kindfed

Nu ville jeg ønske, at jeg ikke havde svaret. Troede, at det bare var noget, du gik og spekulerede på.

Men det der, det lyder ikke godt. Højst sandsynligt er det jo bare noget, han har skrevet for at lyde skræmmende, men ærgerligt for jer, så virker det jo.

Undrer mig over, at han har kunnet skrive på din facebook? Luk ham af og overvej nøje, hvis der på forskellige måder kommer mere af samme skuffe, om I skal kontakte politiet. Der skal en del til, før de har mulighed for at gøre noget, så alt skal med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.