spørgsmål om affektkramper??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.007 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. februar 2011

perlestump

hej piger

jeg ville høre om der var nogle her inde som havde erfaning med affektkramper

jeg havde dem som lille

og min lille abby har dem osse og haft dem længe, første var det ved fald af baghovedet hun fik dem som da jeg var lille.

men så blev det til hvis du bare slog hovedet , lige gyldigt hvor på hovedet det var

hun har være til eeg test som var fin

og idag stod hun op og da min ben lå bag hendes kopm hun til at sætte sig på røven da jeg kom til at flytte mit ben hen mod hendes og hun begyndte at græde og det blev helt vildt og hun kunne slet ikke stoppe igen og besvime til sidst

det var jo nyt, søg så på nette om det og fandt ud af at der er 3 affektkramper, blå effektkrampe, blege affektkrampe og så blandet affektkramper

lille abby har den blandet affektkrampe så som er begge affektkramper på begge gang

syndes det er voldsomt

nogle som kender til dette og ved hvor lang tid der vare

skal have snakket med lægen om det imorgen

knus louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Frk. Himmelblå

perlestump skriver:

hej piger

jeg ville høre om der var nogle her inde som havde erfaning med affektkramper

jeg havde dem som lille

og min lille abby har dem osse og haft dem længe, første var det ved fald af baghovedet hun fik dem som da jeg var lille.

men så blev det til hvis du bare slog hovedet , lige gyldigt hvor på hovedet det var

hun har være til eeg test som var fin

og idag stod hun op og da min ben lå bag hendes kopm hun til at sætte sig på røven da jeg kom til at flytte mit ben hen mod hendes og hun begyndte at græde og det blev helt vildt og hun kunne slet ikke stoppe igen og besvime til sidst

det var jo nyt, søg så på nette om det og fandt ud af at der er 3 affektkramper, blå effektkrampe, blege affektkrampe og så blandet affektkramper

lille abby har den blandet affektkrampe så som er begge affektkramper på begge gang

syndes det er voldsomt

nogle som kender til dette og ved hvor lang tid der vare

skal have snakket med lægen om det imorgen

knus louise

Hejsa

Jeg er da interesseret i at høre mere.. Hvad sagde lægen?

Og hermed oppes tråden også lige, hvis der skulle være nogen, som har erfaringer!

God dag!

Anmeld

23. marts 2011

perlestump

ja kunne få en tid på børneafdelingen igen med har været der 3 gang før med disse affektkramper

så nu ser vi lige tiden an om det sker igen

det er ikke sket inu

men er desværre ikke en skid at gøre ved dem

Anmeld

23. marts 2011

JustAnotherName

Vores datter har også haft et par stykker. hun er knap 2 år.
Hvad jeg har kunnet læse mig til på nettet (og snakekt med læge om), så forsvinder disse "anfald" typisk omkring 3-års alderen. det kan jo varriere lidt fra barn til barn. Men det er typisk børn i alderen 1½-3 år der rammes af dem.

Vores datter har haft disse anfald, når hun har reageret meget kraftigt med gråd. Så stopper vejrtrækningen, og hun stivner og "ryger lidt væk".....og så kommer hun igen med et SKRIG!!!

Jeg puster hende i hovedet, når jeg syntes at der kan være optræk til det. Altså hvis hendes gråd er lidt for længe om at komme, eller hun virker sådan lidt ....svært at forklare .... som om at det vil kunne ske. Så afbryder pustet det ligesom, og hun trækker vejret og græder igen.

Ved ikk om det gav mening?
Vi har heldigvis kun oplevet det nogle få gange sådan rigtigt.
Èn gang besvimede hun helt i få sekunder. Jeg blev SÅ forskrækket!!

Anmeld

23. marts 2011

JustAnotherName

Hov glemte at citere dig...
Så skriver lige igen, så jeg ved, at du opdager mit svar

Det er i øvrigt også meget forskelligt fra barn til barn, om de kun får få anfald, og så ikke flere. Eller om det vil ske tit. Men det skulle gerne blive mindre og mindre med alderen så. Og helst også forsvinde helt igen, når de kommer i børnehave-alderen. Har jeg ladet mig fortælle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.