Min nevø der lige er blevet 3 viser heller ikke spor interesse for at smide bleen. Men han skal nok gøre det på et tidspunkt. De skal ikke presses til det, for så går det galt.
Silje har taget alt i hendes tempo:
Aftenflaske: 10 mdr. og hun lagde sig til at sove i egen seng som hun normalt gjorde
Ble om dagen: 1½-2 år, 1 uheld om dagen den første uge. 
Ble om natten 4 ½ år, få uheld de første 2 uger 
Sutten: Lidt over 1 måned siden, og hun har slet ikke spurgt efter den eller været ked af at komme af med den 
Vi boede dog kort hos hendes far inden vi kunne overtage den lejlighed vi har nu, men ellers har jeg boet alene med hende siden hun var 1 år og 4 måneder.
Hendes far pressede hende af med bleen om natten og sutten da vi boede hos ham og der var hun knap 3 år og det resulterede i at hun havde bevidste uheld om dagen lige pludselig, var ked, bange, utryg og slet ikke min lille pige. Da vi så flyttede ind i vores nuværende lejlighed, kun hende og jeg som planlagt, der ville hun ikke have ble på om dagen igen, selvom den ellers var kommet fuldt tilbage mens vi boede hos hendes far, og der har INGEN uheld været, ikke engang første dag i den nye børnehave hvor hun bad mig gå i Netto fordi hun ville være derovre alene. Der havde hun ingen ble på og det gjorde mig lidt nervøs, men der skete intet og hun havde været på toilettet og lave både det ene og det anden da jeg kom tilbage og havde fået hjælp af de voksne som hun kun havde set den ene gang. 
Alle de ting hun har smidt er foregået udelukkende på hendes præmisser og som det tydeligt fremgår ovenfor, så har der ingen problemer og stort set ingen uheld været overhovedet, så mit bedste råd er at vente til han er klar.
Det er jo de færreste på 16 der stadig bruger ble og sut 
Anmeld