Min søn på snart 3 år har ingen interesse i at smide bleen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

970 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. februar 2011

denlille

Han vil hverken på potte,toilettet(med toiletsæde) , sidde på mini toilet i vuggestuen og han siger heller ikke til når han feks tisser i bleen. Siger dog til når han har lavet stort  eller skal...Gemmer sig så i et rum alene. Hans storebror var allerede blefri da han var 2,5 år ¨så det er lidt uvant for mig det her..Jeg vil jo helst ikke presse på men tvivler på han selv får interesse. Han er fuldstændig ligeglad med at storebror går på toilettet osv. Har i nogle gode råd,tips osv for at gøre ham bare lidt interesseret...Tilbyder ham at sidde på toilettet eller potte men Nej tak mor siger han:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

Frejsmor

Nu har jeg ikke selv børn endnu, så har desværre ingen erfaring omkring potte/toilettræning..

Men jeg synes at have hørt snak om at nogen ligesom har motiveret deres små til at bruge potte/toilet ved at give dem en lille belønning for det indtil de ligesom selv fandt ud af hvor "dejligt" det faktisk var at gøre det på toilettet og ikke i bleen..

Så måske skulle du prøve med en lille belønning af en art?

Held og lykke med potte/toilettræningen!!

Knus

Anmeld

20. februar 2011

Kloster

Ja godt råd: Lad ham være....

Han skal nok vise interesse, når han er klar til det.

VH Kloster  - Med 3 meget forskellige drenge...

Anmeld

20. februar 2011

eliasogmor

spætte skriver:

Han vil hverken på potte,toilettet(med toiletsæde) , sidde på mini toilet i vuggestuen og han siger heller ikke til når han feks tisser i bleen. Siger dog til når han har lavet stort  eller skal...Gemmer sig så i et rum alene. Hans storebror var allerede blefri da han var 2,5 år ¨så det er lidt uvant for mig det her..Jeg vil jo helst ikke presse på men tvivler på han selv får interesse. Han er fuldstændig ligeglad med at storebror går på toilettet osv. Har i nogle gode råd,tips osv for at gøre ham bare lidt interesseret...Tilbyder ham at sidde på toilettet eller potte men Nej tak mor siger han:-)

lytter lige med her.....

Anmeld

20. februar 2011

signelynge

spætte skriver:

man kan få potter der spiller musik når der bliver leveret!!! måske det kunne gøre det lidt sjovt. 

Anmeld

20. februar 2011

4xGreve

Kloster skriver:

Puha normalt vil jeg også sige at det kommer når han er klar men nu lyder du som om du har prøvet lidt af hvert og håber det er okay at jeg bruger dette indlæg - Min datter på også knap 3 år vil dog gerne både på toilet og potte osv. og hun er også rigtig dygtig til det (og hun vil selv tørre sig når hun har tisset mm. laver dog ikke stort på toilettet kun i bleen) men hun er også stadig meget glad for sin ble problemet er bare at vi desværre er nør til at komme af med den ble og gerne hurtigst muligt for hun bliver så rød dernede på så kort tid og hun får både sår osv. hun skriger sig igennem mange ble skift og vi har prøvet med alverdens salver, katoffel mel og hvad ved jeg men går hun uden ble så er det væk meget hurtigt igen...

Hvordan hjælper jeg hende til at smide bleen hurtigst muligt og uden hun får nogle nederlag overhovedet...?
Er helt tabt ang. hvordan vi gør det her bedst muligt, (f.eks så har hun gået uden ble stordel af weekenden kun haft to uheld men vi spøger utrolig mange gange om hun skal på toilet og hun svare altid nej og til sidst ender det med at vi siger at nu syntes vi lige hun skal på toielt f.eks inden vi skal spise aftensmad...

Knus stina

Anmeld

20. februar 2011

JulieE

Kloster skriver:

Lige præcis!!!

Til TS: Min søn var lige som din, 3 år total lige glad med at smide bleen. Vi prævede alt muligt og intet hjalp.

Til sidst lod vi ham være tænkte bare ja ja... Da han var 3 år og 8 dr begyndte han selv at ville på toilette ogda han først var nået dertil blev han blefri på en weekend og havde storts et ingen uheld.

Så, som Kloster også skriver... Bare lad ham være og når han e rklar skal han nok vise det

Anmeld

20. februar 2011

Sof

Min nevø der lige er blevet 3 viser heller ikke spor interesse for at smide bleen. Men han skal nok gøre det på et tidspunkt. De skal ikke presses til det, for så går det galt.

Silje har taget alt i hendes tempo:

Aftenflaske: 10 mdr. og hun lagde sig til at sove i egen seng som hun normalt gjorde

Ble om dagen: 1½-2 år, 1 uheld om dagen den første uge. 

Ble om natten 4 ½ år, få uheld de første 2 uger 

Sutten: Lidt over 1 måned siden, og hun har slet ikke spurgt efter den eller været ked af at komme af med den 

Vi boede dog kort hos hendes far inden vi kunne overtage den lejlighed vi har nu, men ellers har jeg boet alene med hende siden hun var 1 år og 4 måneder.

Hendes far pressede hende af med bleen om natten og sutten da vi boede hos ham og der var hun knap 3 år og det resulterede i at hun havde bevidste uheld om dagen lige pludselig, var ked, bange, utryg og slet ikke min lille pige. Da vi så flyttede ind i vores nuværende lejlighed, kun hende og jeg som planlagt, der ville hun ikke have ble på om dagen igen, selvom den ellers var kommet fuldt tilbage mens vi boede hos hendes far, og der har INGEN uheld været, ikke engang første dag i den nye børnehave hvor hun bad mig gå i Netto fordi hun ville være derovre alene. Der havde hun ingen ble på og det gjorde mig lidt nervøs, men der skete intet og hun havde været på toilettet og lave både det ene og det anden da jeg kom tilbage og havde fået hjælp af de voksne som hun kun havde set den ene gang. 

Alle de ting hun har smidt er foregået udelukkende på hendes præmisser og som det tydeligt fremgår ovenfor, så har der ingen problemer og stort set ingen uheld været overhovedet, så mit bedste råd er at vente til han er klar.

Det er jo de færreste på 16 der stadig bruger ble og sut 

Anmeld

20. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min dreng Luka på 3 år og 4 mdr. viser heller ingen interesse for, at smide bleen på trods af, at han indimellem gerne vil på toilettet og både tisser og laver stort. Men vi lader bare tiden vise, hvornår han er mere interesseret i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.