Åhh de "fantastiske" vagtlæger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.889 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. februar 2011

Fru Nielsen

De kan simpelthen bringe mit pis i kog....

Mathias har siden torsdag haft feber som er svingen mellem 39.0 til 39.8 ca.... Han bliver mere og mere træt. Han har stort set ikke spist siden torsdag, og vil kun drikke en lille smule. Siden igår har han kun tisset meget lidt og er stadig lige så slap.

Han får lige 5 minutter engang i mellem hvor han kan pjatte, også går han helt død bagefter. Er vågen max 45 minuttter af gangen og sover så ca to timer.

Han er egentlig "bare" været alm forkølet, med noget hoste. Men idag raller han som en i pokker, og man kan mærke på både hans ryg og brystkasse hvordan han raller, pluds han er begyndt at tage sig til hans øre...

Ville vagtlægen se ham?? NEJ!!!!.....

Jeg forstår det simpelthen ikke. Drengen har nu haft høj feber 4 dage og bliver bare mere og mere sløj osv, også får jeg afvide det er meget normalt når man er forkølet...

Ja okay så.....

Ja undskyld mit brokke indlæg....

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

Holbæktrunten

Hmm, jeg ville ringe igen og FORLANGE at de tilså ham. Direkte. Husk at vagtlægens tlf samtaler bliver båndet.

Næsten 40 i feber og næsten ingen væske - jeg ville sgu også blive bekymret.

God bedring med det lille myr og

Anmeld

20. februar 2011

christinak

Synes du skal ringe derind igen jeg tænker at han hurtig kan blive dehydreret grundet han ikke indtar særlig meget væske.

Anmeld

20. februar 2011

Bondepigen

Fru Nielsen skriver:

De kan simpelthen bringe mit pis i kog....

Mathias har siden torsdag haft feber som er svingen mellem 39.0 til 39.8 ca.... Han bliver mere og mere træt. Han har stort set ikke spist siden torsdag, og vil kun drikke en lille smule. Siden igår har han kun tisset meget lidt og er stadig lige så slap.

Han får lige 5 minutter engang i mellem hvor han kan pjatte, også går han helt død bagefter. Er vågen max 45 minuttter af gangen og sover så ca to timer.

Han er egentlig "bare" været alm forkølet, med noget hoste. Men idag raller han som en i pokker, og man kan mærke på både hans ryg og brystkasse hvordan han raller, pluds han er begyndt at tage sig til hans øre...

Ville vagtlægen se ham?? NEJ!!!!.....

Jeg forstår det simpelthen ikke. Drengen har nu haft høj feber 4 dage og bliver bare mere og mere sløj osv, også får jeg afvide det er meget normalt når man er forkølet...

Ja okay så.....

Ja undskyld mit brokke indlæg....

Knus

Ring igen! Det er næsten aldrig den samme, der tager tlf'en, måske man er heldig at få fat i en der er mere fornuftig....

Anmeld

20. februar 2011

Fru Nielsen

Holbæktrunten skriver:

Hmm, jeg ville ringe igen og FORLANGE at de tilså ham. Direkte. Husk at vagtlægens tlf samtaler bliver båndet.

Næsten 40 i feber og næsten ingen væske - jeg ville sgu også blive bekymret.

God bedring med det lille myr og

Jamen jeg sagde også til ham at de hørte fra mig senere, såå....

Jeg går ikke til nat med ham og han har det sådan!

39 + i feber er som sådan okay, men ikke i 4 dage også uden ret meget at drikke. Og han vil simpelthen ikke, og det er lige meget om det er vand, saft eller mælk... Kan til nød logge 100 ml mme i ham to gange om dagen, men det er jo bare SLET ikke nok efter min mening.....

Også nu når han tisser mindre og mindre...... Men jeg kan slet ikke forstå også med hans øre, at de ikke vil tjekke det, eller om hans forkølelse kan have sat sig på lungerne, siden han lyder sådan som han gør...

Anmeld

20. februar 2011

XXSS

Jeg kender til det med vagtlægerne, og jeg bliver nødt til at sige - at jeg flere gange har ringet "mange" gange til dem og til sidst været så hård i tonen, indtil at de sagde ok til at jeg kom.

Sidste gang jeg ringede var hun så fræk at sige, " og det vil så sige, at du ringer fordi du er bekymret for dit barn" eller hvordan skal jeg forstå det!?!?!?!!! JA, sagde jeg meget vredt, hvorfor skulle jeg ellers ringe? og så kom jeg til.

Det viste sig, at Olivia havde mellemøresbetændelse på begge ører og lægen derinde skyndte sig at sende os på apoteket efter antibiotika.. Sikke nogle fjolser.

De vagtlæger du ringer til er ikke de samme som der modtager dig - bare så man ikke lige overfuser dem der sidder ude på pinden. Visitatorerne sidder på en bestemt afdeling og visiterer borgerne ud der hvor de hører til.

Men du bliver nødt til at køre på og ikke give efter - sådan er det desværre nogen gange (eller mange gange). Jeg har selv arbejdet på skadestuen i 5 år, hvor jeg har haft tæt kontakt til dem og overfor arbejdskollegaer er de sku også skide sure - så de skal bare have det med hård hånd.

FORLANG at de skal se ham nu, og hold øje med at han ikke bliver stiv i nakken..

Anmeld

20. februar 2011

birthee

Du er ikke den eneste der oplever det med vagtlægen! Min søn (4 år), har på 14 dage været syg med feber 8 af dagene... Så vælger jeg i mandags at ringe til vagtlægen, da min søn trods han har fået pinex, hele dagen har haft 39-39,5 i feber... Så siger vagtlægen: Du skal jo ikke rende og måle hans temperatur hele tiden (jeg havde målt den morgen, middag og aften, da min søn har meget let ved at gå i feberkramper) derfor kan jeg godt lide at have styr på hvordan hans temperatur er i løbet af dagen...

Og så kan du jo ikke forvente at han ikke har feber når han hoster... Føler lidt det er samme tilfælde som dig, med hoste, feber osv., hvor de ikke rigtig spiser/drikker noget... Frederik tabte sig 1 kg på de 14 dage

Hans urin var til sidst så mørk og lugtede, at jeg tirsdag morgen stod med ham nede ved lægen da kl var 8 og hans tlf.-tid startede... fik noget hostesaft til ham, og kunne gå hjem med vished om at det i hvert fald ikke var lungebetændelse...

Rigtig god bedring med din søn, og ring til vagtlægen igen - du kunne jo være heldig ikke at komme til at snakke med den samme igen!!!

Knus

Anmeld

20. februar 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Skynd dig at ringe og forlange at de skal tage imod dig..... han skal nok have noget pencilin af en slags... Jeg ville forlange med det samme...

Anmeld

20. februar 2011

M.O.A.R.

Fru Nielsen skriver:

Jamen jeg sagde også til ham at de hørte fra mig senere, såå....

Jeg går ikke til nat med ham og han har det sådan!

39 + i feber er som sådan okay, men ikke i 4 dage også uden ret meget at drikke. Og han vil simpelthen ikke, og det er lige meget om det er vand, saft eller mælk... Kan til nød logge 100 ml mme i ham to gange om dagen, men det er jo bare SLET ikke nok efter min mening.....

Også nu når han tisser mindre og mindre...... Men jeg kan slet ikke forstå også med hans øre, at de ikke vil tjekke det, eller om hans forkølelse kan have sat sig på lungerne, siden han lyder sådan som han gør...

Sidst Simon havde feber også 39+ og havde det ligesom din lille Matias der ringede vi også til vagtlægen. Der fik vi at vide vi 'bare' skulle give ham en panodil junior og sørge for at få en masse væske i ham.
Men hvad hjælper det når den lille ikke vil drikke.... Så spurgte han om Simon var slap, klokken var 01.15 om natten, ja gu er han da slap.

Han sov og sov også hele tiden.. Men havde dog ikke feber lige så længe som Matias..

Håber snart han får det bedre dit lille pus

Ring til dem igen søde...

Anmeld

20. februar 2011

oo

vagtlæger får mere i løn for de patienter de kan konsultere over telefonen end dem de skal se IRL, så det er forklaringen, syg som den er

vores SP har helt fra Sol blev født sagt, at hvis vi ringer til vagtlægen skal vi VIRKELIG skrue bissen på og FORLANGE at blive set, ellers kan vi godt regne med at blive fejet af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.