Hjemmelavet modellervoks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.779 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. februar 2011

Skouboe

Ville lige dele denne geniale opskrift med jer... Det bliver bare SÅ meget bedre end det man køber, og så er der ikke en masse gift i den.

Modellervoks:

325 g mel
100 g salt
2 tsk vinsyre (eller citronsyre)
Lidt atamon

Blandes.

Derefter tilsættes 

4 dl vand
2-3 spsk olie

Det hele bringes i kog og røres indtil man ikke kan røre mere. Lad det køle af og ælt det godt. Derefter kan det farves med frugtfarve eller pastafarve eller lign.

Det kan holde et par måneder, hvis det opbevares under låg. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

Line Højdal

Smart...!

Anmeld

20. februar 2011

Mor til prinsessen :-)

Skouboe skriver:

Ville lige dele denne geniale opskrift med jer... Det bliver bare SÅ meget bedre end det man køber, og så er der ikke en masse gift i den.

Modellervoks:

325 g mel
100 g salt
Lidt atamon

Blandes.

Derefter tilsættes 

4 dl vand
2-3 spsk olie

Det hele bringes i kog og røres indtil man ikke kan røre mere. Lad det køle af og ælt det godt. Derefter kan det farves med frugtfarve eller pastafarve eller lign.

god ide.. :-)

En anden sjov udgave hvis man keder sig en søndag eftermiddag..... Man blander kartoffelmel og vand hvis man vil have det rigtig snasket.. (det bliver også kaldt for moster snot hehe) Det er flydende og RIGTIG sjovt at lege med :-)

Anmeld

20. februar 2011

Lone Jakobsen

suuuper ide

måske spørger jeg dumt....men skader det hvis man kommer til at spise det?

Anmeld

20. februar 2011

Skouboe

Jeg ville ikke bare lade ungerne æde løs, men jeg ville ikke blive vildt bekymret hvis der var en der tog en bid.. der er jo ikke noget giftigt af nogen art i.

Atamon er et konserveringsmiddel, man også tilsætter til bl.a. hjemmelavet marmelade og citronsyre bliver bl.a. brugt i hjemmelavet limonade.

Anmeld

20. februar 2011

<3

20. februar 2011

qp

Skouboe skriver:

Modellervoks:

325 g mel
100 g salt
Lidt atamon

Blandes.

Derefter tilsættes 

4 dl vand
2-3 spsk olie

Vinsyren/ citronsyren kan undlades...

Kender opskriften fra min søns vuggestue og pædagogen sagde de ikke længere måtte bruge vinsyre men at det heller ikke var nødvendigt

Anmeld

20. februar 2011

Skouboe

qp skriver:

Vinsyren/ citronsyren kan undlades...

Kender opskriften fra min søns vuggestue og pædagogen sagde de ikke længere måtte bruge vinsyre men at det heller ikke var nødvendigt

Okay - jeg antager det så bare går ud over holdbarheden?

Anmeld

20. februar 2011

mamalicious

Vi bruger vinsyre i min institution.

Hvis man undlader at bruge vinsyre, holder det ikke længe !!

Anmeld

20. februar 2011

qp

Skouboe skriver:

Okay - jeg antager det så bare går ud over holdbarheden?

Uha jeg aner ikke hvilken virkning det har, men de sagde de ikke måtte bruge det mere - hvilket jo er forståeligt nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.