Fadder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.409 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. februar 2011

fif

Hej derude

Min datter skal døbes om ca 2 måneder, vi har fundet en gudmoar til hende (min søster) - og en fadder, men der skal være 4-5 ialt inklusiv gudmoderen !! Så tænker jeg på mine to små søskende, men de er kun 8 og 10 år..  Skal man være konfirmeret inden ??

>:<

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

XXSS

Her skulle der være 3 faddere og ikke 4-5. Freya blev døbt i oktober 10.

Der blev hverken spurgt til om fadderne var døbt eller andet, blot navn og adresse.

Så jeg tror ikke, at det har den store betydning.

Anmeld

20. februar 2011

morethanperfect

fif skriver:

Hej derude

Min datter skal døbes om ca 2 måneder, vi har fundet en gudmoar til hende (min søster) - og en fadder, men der skal være 4-5 ialt inklusiv gudmoderen !! Så tænker jeg på mine to små søskende, men de er kun 8 og 10 år..  Skal man være konfirmeret inden ??

Nej det har ingen betydning af hvor gammel fadderne er mener jeg .. Her blev der heller ik spurgt om alder eller noget

Anmeld

20. februar 2011

fif

Tanja78 skriver:

Her skulle der være 3 faddere og ikke 4-5. Freya blev døbt i oktober 10.

Der blev hverken spurgt til om fadderne var døbt eller andet, blot navn og adresse.

Så jeg tror ikke, at det har den store betydning.

Okay.. Så det er måske bare forskellligt fra kirke til kirke tænker jeg....

Anmeld

20. februar 2011

fif

morethanperfect skriver:

Nej det har ingen betydning af hvor gammel fadderne er mener jeg .. Her blev der heller ik spurgt om alder eller noget

Ok , tak.. jeg må hører kirken ad

Anmeld

20. februar 2011

XXSS

Jeg har lige googlet og kan se, at faddere skal være døbt, men det behøver ikke at være i kirken, og hvis ikke de er medlem, gør det ikke noget.

Hvis man vælger søskende skal de som min. have nået konfirmationsalderen.

Det er ikke et krav at du skal vælge mellem 4-5, du skal som min. have 3 og maks 5.

Det var hvad jeg lige kunne finde, men om det er forskelligt fra kirke til kirke ved jeg ikke :-)

Anmeld

20. februar 2011

fif

Tanja78 skriver:

Jeg har lige googlet og kan se, at faddere skal være døbt, men det behøver ikke at være i kirken, og hvis ikke de er medlem, gør det ikke noget.

Hvis man vælger søskende skal de som min. have nået konfirmationsalderen.

Det er ikke et krav at du skal vælge mellem 4-5, du skal som min. have 3 og maks 5.

Det var hvad jeg lige kunne finde, men om det er forskelligt fra kirke til kirke ved jeg ikke :-)

Okay, tak!! Hmm..Så kan de jo nok ikke da de ikke er blevet konfirmeret

Anmeld

20. februar 2011

dukke

fif skriver:

Hej derude

Hej min søn blev døbt deb 6/2-2011

og der skulle alle være over konfirmations alder

Charlotte

Anmeld

20. februar 2011

XXSS

fif skriver:

Okay, tak!! Hmm..Så kan de jo nok ikke da de ikke er blevet konfirmeret

Ellers så snak med præsten, han/hun kommer vel ud til dig og tager en snak om dåben? det gjorde vores præst i hvert fald..

Anmeld

20. februar 2011

fif

Tanja78 skriver:

Ellers så snak med præsten, han/hun kommer vel ud til dig og tager en snak om dåben? det gjorde vores præst i hvert fald..

Nej, det tror jeg ik de gør her på Amager Vi bor osse lige ved siden af kirken, så vi tager derover...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.