Anonym skriver:
Jeg er SÅ utålmodig! Så så så utålmodig. Jeg er i 8. uge, og jeg er så utålmodig omkring denne graviditet. Kan man ikke snart se noget? Skal jeg ikke snart til scanning igen? Kan jeg ikke bare snart få en flot gravid mave eller møde den lille? Er det bare mig, der er noget galt med, eller har i prøvet det samme?
Noget andet er, at jeg er mega forstoppet siden jeg er blevet gravid. Er måske på wc hver 3. dag, hvis jeg er heldig, og det gør bare jeg føler mig så kæmpe og oppustet. Hvad kan jeg gøre? Vil gerne undgå medicin. Kan ikke spise svesker/drikke sveskejuice, så kaster jeg bare op...
Og så en sidste ting: Er så skide forbandet træt af at være bange! Er ikke så bange for SA mere, men MA gør mig panisk angst. Især fordi kvalmen ikke har været så slem de sidste 3-4 dage! Den er kommet i anfald i stedet for at være der hele dagen som før. Er det normalt?
Har så mange tanker og bekymringer. Jeg har en ret stille hverdag med få skoletimer. Har ikke rigtig en omgangskreds eller fritidsinteresser, så jeg sidder jo bare derhjemme og glor, og så går tiden bare endnu mere langsomt. Det er så TRÆLS! :/
Du er overhovedet ikke den eneste der er bange for at miste sin lille baby i maven, er utålmodig. Tror jeg læste uge for uge hver dag, flere gange om dagen. Lånte milioner af bøger på bibloteket og surfede nettet tyndt om graviditet, hehe.
Min kvalme var i starten med intens hele dagen, men efter nogle uger og måneder blev den kortvarig i løbet af dagen og til sidst slet ikke at være der. Der blev jeg også bekymret, om nu man har mistet. Eller hvis mine bryster ikke var så ømme som dagen inden,eller hvis jeg ikke var oppustet og havde mavesyre. Tror det er ganske normalt med de spekulationer. Jeg kan ikke huske hvordan man afføring var under graviditeten. Men figner kan også være god mod maven. Eller hvis du sætter en taburet under dine føder når du sidder i sofaen, så du ligesom sidder i wc stilling, hvis du forstår.
Håber min forklaring gav noget klarhed og beroligede dig lidt.
Men ellers et godt tip, så kom ud og oplev noget, gå lidt ud og kig på babyting, så går tiden også hurtigere, og mindre grimme tanke får lov til at formere sig.