Det vil jeg prøve, Tak for rådet... måske ikke det med time out, men han er også kun 13 måneder...
Vi har stort set aldrig brugt nej til frederic.
Det bedste er at gå i ned i hans højde og sige det. Men ikke under det hysteriske anfald, for så kan du umuligt få kontakt med ham.
Freder har til dd ikke haft hysteriske anfald eller smidt med hans legesager og han er 2,5 år idag.
Vi har fra han var ganske lille sagt at han skal spørge om hjælp, gået i børne højde og ikke brugt ordet nej.
Hvor mange forældre ser man ikke lige råbe nej utallige gange, uden at barnet lystrer?
Ja det er nemmere at stå ude i køkkenet og råbe; NEJ, du må ikke hænge i gardinerne. Men hvor mange børn lystre det? Du får meget mere forståelse og gensidig respekt, ved at gå derind - ned i hans højde og skabe kontakt og blot sige; mor vil ikke have du hænger i gardiner - se du kan lege med det her i stedet...
Nej er et utroligt negativt ord og ikke særlig meget selvtilids opbyggende for de små.
Vores dp var den første der brugte 'time out' - ikke at de kommer i skammekrog osv. Men at de bliver sat ned og får sagt; det er ikke i orden at du slog anders, nu kan du sidde her og slappe af.
Vi brugte og bruger det stadig herhjemme. Og han ved det udemærket. Han kan gøre det han ikke må og jeg siger; freder, du ved det ikke er i orden at du gør ***, det koster 2 min på skammel.
Ja mor, siger han og løber selv hen på sin skammel med ordene; mor sætte æggeur 2 min.
Anmeld