Anoreksi og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.424 visninger
32 svar
0 synes godt om
19. februar 2011

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg skriver som anonym da jeg er flov over min fortid..

Da jeg var 14 år blev jeg indlagt med anoreksi og var meget syg af det, jeg røg ind og ud af sygehuset 1 år, og har herefter været meget plaget af den dumme sygdom, jeg begyndte først rigtigt at tage mig sammen da jeg blev 19 år. Jeg er 20 år idag. Men det jeg vil frem til er at jeg nu har prøvet på at blive gravid i et ½ år uden noget held.. Dengang jeg var meget syg fik jeg afvide at jeg havde en lille chance for at jeg har ødelagt min krop så meget at jeg ikke kan få børn, og nu køre tanken bare rundt i mit hovede om jeg virkelig har ødelagt det så meget for mig selv pga min dumme sygdom..

Er der nogen som selv har prøvet det eller hørt om nogen som ikke kunne og som kunne blive gravid, selvom mange år med anoreksi?

Håber at der er nogen som ved noget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

Anonym trådstarter

Slet ingen?

Anmeld

19. februar 2011

Sabsy

Anonym skriver:

Hej piger.

Da jeg var 14 år blev jeg indlagt med anoreksi og var meget syg af det, jeg røg ind og ud af sygehuset 1 år, og har herefter været meget plaget af den dumme sygdom, jeg begyndte først rigtigt at tage mig sammen da jeg blev 19 år. Jeg er 20 år idag. Men det jeg vil frem til er at jeg nu har prøvet på at blive gravid i et ½ år uden noget held.. Dengang jeg var meget syg fik jeg afvide at jeg havde en lille chance for at jeg har ødelagt min krop så meget at jeg ikke kan få børn, og nu køre tanken bare rundt i mit hovede om jeg virkelig har ødelagt det så meget for mig selv pga min dumme sygdom..

Er der nogen som selv har prøvet det eller hørt om nogen som ikke kunne og som kunne blive gravid, selvom mange år med anoreksi?

Det er jeg ked af at høre Men en krammer skal du ha på din vej..Så det idag som hedder superskinny vs supersize, og der var en der havde samme sygdom som ung - hendes æggestokke blev ikke udviklet pga sygdom.. Men prøv og hør din læge - og krydser for altid verden er du skal blive mor en dag.. Håber det kun hjælpe.. Kraaaam

Anmeld

19. februar 2011

Frk.S

Jeg har (heldigvis) ikke selv erfaring på området.

Men kan du ikke bede din læge om at blive undersøgt, så du kan få klarhed?

krydser fingre for at du snart bliver gravid! 

Anmeld

19. februar 2011

afrobabies

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg har bare hørt at når man kommer meget langt ned i vægt, så påvirker det ens cyklus, og man risikere helt at miste menstruationen, og har man ikke den, så har man jo heller ikke ægløsning..... Hvordan er din cyklus? Er du meget undervægtig idag?

Anmeld

19. februar 2011

Bb3031

Jeg har i flere år lidt af anoreksi og bulimi og er i dag mor til Alexander på 8 1/2 måned.

Anmeld

19. februar 2011

Majeha

Fik også at vide at jeg ikke kunne blive gravid, da jeg ikke fik mens, og derfor ikke havde ægløsning... Tog omkring 10 kg på, og min mens kom, mener jeg var 22 år. Blev gravid og tog yderligere 15 kg på, (som stadig sidder der) og har idag mens, bare med meget uregelmæssig cyklus. Er i dag rask (enddog lidt buttet, hehe),

Anmeld

19. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Du kan sagtens have en lav vægt og stadig have reglmæssig mens. Og har du det, skulle det ikke være det store problem i at blive gravid.

Har du ureglmæssig mens, er det sværer at ramme de rigtige tidspunkter.

Graviditeten med frederic gjorde at jeg så ud over mig selv og mit mad problem og sagde til mig selv; godt være det ødelægger mig, men den skal satme ikke også tage mit barn fra mig. Kræver det at jeg skal spise det mere - så er det det jeg gør. Jeg kan altid tabe mig bagefter - at miste det ufødte barn pga at jeg er så ego centreret og ikke vil spise - ville jeg aldrig kunne overleve.

Men en god ting er at sige det til jm og egen læge. Hvis du har svært ved at se vægten stige - så gør som under kontrol vejning; stille dig med ryggen til vægten, så det kun er 'de andre' der ser det. 

Anmeld

19. februar 2011

Bb3031

Du kan sagtens have en lav vægt og stadig have reglmæssig mens. Og har du det, skulle det ikke være det store problem i at blive gravid.

Har du ureglmæssig mens, er det sværer at ramme de rigtige tidspunkter.

Graviditeten med frederic gjorde at jeg så ud over mig selv og mit mad problem og sagde til mig selv; godt være det ødelægger mig, men den skal satme ikke også tage mit barn fra mig. Kræver det at jeg skal spise det mere - så er det det jeg gør. Jeg kan altid tabe mig bagefter - at miste det ufødte barn pga at jeg er så ego centreret og ikke vil spise - ville jeg aldrig kunne overleve.

Men en god ting er at sige det til jm og egen læge. Hvis du har svært ved at se vægten stige - så gør som under kontrol vejning; stille dig med ryggen til vægten, så det kun er 'de andre' der ser det. 

"..jeg så ud over mig selv og mit mad problem og sagde til mig selv; godt være det ødelægger mig, men den skal satme ikke også tage mit barn fra mig. Kræver det at jeg skal spise det mere - så er det det jeg gør. Jeg kan altid tabe mig bagefter - at miste det ufødte barn pga at jeg er så ego centreret og ikke vil spise - ville jeg aldrig kunne overleve. Men en god ting er at sige det til jm og egen læge. Hvis du har svært ved at se vægten stige - så gør som under kontrol vejning; stille dig med ryggen til vægten, så det kun er 'de andre' der ser det."

Kunne ikke have sagt det bedre selv 

Anmeld

19. februar 2011

SSL

Jeg tænker rigtig meget på, er du rask nu???? Hvis ikke, så synes jeg, et råd - at få styr på din sygdom inden du får børn! Jeg har selv lidt af anoreksi/bulimi i 3år, jeg er fuldstændig rask af det, og hvis jeg tænker på hvordan jeg var og havde det dengang, så gruer jeg for tanken om at have børn i sådan en sygdom!

Der udover, prøver jeg selv at blive gravid.. Jeg har haft to biokemiske aborter, men det vides overhoved ikke om det er derfor.. Min mens stoppede også i 8-9 måneder, inden jeg startede p-piller dengang, og den startede svagt op pga. p-piller Men idag har jeg en præcis cyklus og normal mens.. Og det skulle gerne kunne lade sig gøre..

Men jeg tænker nu mest, for dig - at du skal være helt rask! Er du mon det?

Knus og tanker herfra! Og hey - hvis du er helt rask, så "go for it"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.