Jeg er begyndt at få det dårligt når jeg skal i seng... jeg falder i søvn men vågner helt sikkert efter 2 timer... og så er det jeg begynder at få de her vejrtræknings "problemer" føler jeg ikk får ilt nok og bliver faktisk ret bange.. jeg står op og drikker vand fordi jeg også er total tør i munden (det er også først kommet her på det sidste) så prøver jeg at ligge mig igen, men kan slet ikke finde ro. Jeg føler jeg kæmper for at få vejret... igår var jeg så nervøs at jeg var lige ved at ringe til vagtlægen.. men tænkte jeg nok bare var en hypokond, så jeg tvang mig selv til at blive liggende og prøvede at trække vejret helt igennem som når man har en ve. Det hjalp en lille smule.. og jeg endte da også med at falde i søvn igen. Men er altså oppe omkring 4 gange om natten nu hvor det står på at jeg får det sådan... Hvad kan det være jeg får det sådan?
Klem Kristina uge 38
Min veninde fødte akut 6 uger før tid. Hun kunne ikke få luft.
Det viste sig at hun havde galdestens-anfald, og dét at hun ikke kunne trække vejret normalt, fik hende til at komme afsted .....og på sygehuset opdagede de så, at hendes søn havde det dårligt pga. svangerskabsforgiftning, og måtte ud med det samme!!
Tilfældigt. Men virkelig vigtigt!
Så jeg syntes helt bestemt, at man skal reagere, når noget pludseligt ubehageligt sker.
Hellere tjekkes én gang for meget, end den afgørende gang for lidt!
Jeg håber dog i dit tilfælde, at det viser sig ikke at være alvorligt.
Måske er det presset fra baby der tynger så meget, at du ikke føler, at du får luften helt nok og ordentligt ned. Sådan havde jeg det også ind imellem, da jeg var højgravid. Der mangler plads, og det trykker.
Ellers har jeg læst om RS-virus, at det kan udløse vejrtræknings-besvær og urolig nattesøvn ....ihvertfald hos småbørn 
Anmeld