Vejrtrænkings problemer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

429 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. februar 2011

noah3006

Jeg er begyndt at få det dårligt når jeg skal i seng... jeg falder i søvn men vågner helt sikkert efter 2 timer... og så er det jeg begynder at få de her vejrtræknings "problemer" føler jeg ikk får ilt nok og bliver faktisk ret bange.. jeg står op og drikker vand fordi jeg også er total tør i munden (det er også først kommet her på det sidste) så prøver jeg at ligge mig igen, men kan slet ikke finde ro. Jeg føler jeg kæmper for at få vejret... igår var jeg så nervøs at jeg var lige ved at ringe til vagtlægen.. men tænkte jeg nok bare var en hypokond, så jeg tvang mig selv til at blive liggende og prøvede at trække vejret helt igennem som når man har en ve. Det hjalp en lille smule.. og jeg endte da også med at falde i søvn igen. Men er altså oppe omkring 4 gange om natten nu hvor det står på at jeg får det sådan...  Hvad kan det være jeg får det sådan?

Klem Kristina uge 38

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

Karina84

Hvordan ligger du når du sover? altså på siden, maven eller ryggen?

Anmeld

19. februar 2011

noah3006

Jeg ligger på siden, med en stor pude imellem mine ben og hovedet nogenlunde højt.. igår var jeg nødt til næste at sidde op for at jeg følte jeg kunne få mit vejr.

Anmeld

19. februar 2011

JustAnotherName

Jeg er begyndt at få det dårligt når jeg skal i seng... jeg falder i søvn men vågner helt sikkert efter 2 timer... og så er det jeg begynder at få de her vejrtræknings "problemer" føler jeg ikk får ilt nok og bliver faktisk ret bange.. jeg står op og drikker vand fordi jeg også er total tør i munden (det er også først kommet her på det sidste) så prøver jeg at ligge mig igen, men kan slet ikke finde ro. Jeg føler jeg kæmper for at få vejret... igår var jeg så nervøs at jeg var lige ved at ringe til vagtlægen.. men tænkte jeg nok bare var en hypokond, så jeg tvang mig selv til at blive liggende og prøvede at trække vejret helt igennem som når man har en ve. Det hjalp en lille smule.. og jeg endte da også med at falde i søvn igen. Men er altså oppe omkring 4 gange om natten nu hvor det står på at jeg får det sådan...  Hvad kan det være jeg får det sådan?

Klem Kristina uge 38

Min veninde fødte akut 6 uger før tid. Hun kunne ikke få luft.
Det viste sig at hun havde galdestens-anfald, og dét at hun ikke kunne trække vejret normalt, fik hende til at komme afsted .....og på sygehuset opdagede de så, at hendes søn havde det dårligt pga. svangerskabsforgiftning, og måtte ud med det samme!!

Tilfældigt. Men virkelig vigtigt!
Så jeg syntes helt bestemt, at man skal reagere, når noget pludseligt ubehageligt sker.

Hellere tjekkes én gang for meget, end den afgørende gang for lidt!

Jeg håber dog i dit tilfælde, at det viser sig ikke at være alvorligt.
Måske er det presset fra baby der tynger så meget, at du ikke føler, at du får luften helt nok og ordentligt ned. Sådan havde jeg det også ind imellem, da jeg var højgravid. Der mangler plads, og det trykker.

Ellers har jeg læst om RS-virus, at det kan udløse vejrtræknings-besvær og urolig nattesøvn ....ihvertfald hos småbørn

Anmeld

19. februar 2011

Daisy

noah3006 skriver:

Klem Kristina uge 38

Det kan ære bebsen der fylder meget, eller også at bebsen trykker.

Anmeld

19. februar 2011

noah3006

Uha bliver helt bange...  hmmm men jeg har det kun nogen gange, så mon ikke det er baby evt der presser på alle vegne? Jeg skal til jordmor på mandag.. skal jeg vente med at ringe til vagtlægen´, og så se hvad hun siger der? Eller hvad synes I jeg skal gøre.. hvis det kommer igen, så kunne jeg jo ringe?? er lidt forvirret og lidt ked nu, håber jo ikke der er noget galt...

Anmeld

19. februar 2011

Kløver

noah3006 skriver:

Klem Kristina uge 38

ligger du på ryggen? For det kan være forklaringen da barnet + div tynger ned på de store hovedpulsårer som løber ved rygsøjlen

Anmeld

19. februar 2011

noah3006

Nej, det kan jeg slet ikke holde til. Ligger altid på siden...

Anmeld

19. februar 2011

JustAnotherName

noah3006 skriver:

Uha bliver helt bange...  hmmm men jeg har det kun nogen gange, så mon ikke det er baby evt der presser på alle vegne? Jeg skal til jordmor på mandag.. skal jeg vente med at ringe til vagtlægen´, og så se hvad hun siger der? Eller hvad synes I jeg skal gøre.. hvis det kommer igen, så kunne jeg jo ringe?? er lidt forvirret og lidt ked nu, håber jo ikke der er noget galt...

Tænkte godt, da jeg skrev, at man jo ikke skal skræmme livet af andre unødigt. Så det var altså ikke for at gøre dig urolig, at jeg skrev det. Jeg tror såmænd "bare" at det skyldes, at din baby fylder og gør det svært for dig, at få følelsen af, at få vejret ordentligt ned. Så hjælper det at sætte sig op. Men det kan man jo ikke hele natten.

Det var altså ikke ment for at sætte en skræk i livet af dig.
Men blot for at sige, at jeg syntes, at man BØR reagere på det, hvis der sker nogle sære ændringer med én. Men hvis det KUN opstår, når du ligger om natten, så er jeg ret overbevist om, at det skyldes, at baby fylder.

Dét med min veninde var jo uanset om hun lå, sad eller stod op.

Anmeld

20. februar 2011

noah3006

Det er helt okay, synes det er rart at vide hvad evt andre kan havde af erfaring. Jeg har i nat sovet ok, og har ikke haft det svært med vejrtrækningen, så jeg tror også det er min baby der nogen gange fylder og ligger på en bestemt måde der gør det vanskeligt for mig at få vejret.

Men tak for din berolighed...  jeg vil klart ringe næste gang for bare at være på den sikre side.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.