Hvordan kan eksem påvirke mit ufødte barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. februar 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hej!

Ifølge mine egne beregninger er jeg 8+3 uger henne i min grviditet.

Jeg har i nogle dage haft lidt rødme (som små prikker) og lidt kløe på begge mine håndrygge. Og hænderne er tørre. Mine kollegaer mener at det kan være eksem eller kuldeeksem. Men jeg synes bare at det ligner ganske almindelige tørre hænder.

Så er mit spørgsmål til jer hvad jeg skal gøre og hvis det er eksem hvor farligt er det så for mit ufødte barn? Skal jeg ringe til lægen på mandag?

Håber der er nogen som kan hjælpe og som kan berolige mig lidt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

Sofia

Tror bestemt ikke eksem påvriker dit barn. Altså måske kan barnet arve eksemen, hvis du lider meget af det, så barnet også selv får eksem i løbet af livet. Men på nuværende tidspunkt tvivler jeg på dit eksem har nogen indflydelse på barnet!

Anmeld

19. februar 2011

SussieThyssen

Omsorgsgiver skriver:

Hej!

Ifølge mine egne beregninger er jeg 8+3 uger henne i min grviditet.

Jeg har i nogle dage haft lidt rødme (som små prikker) og lidt kløe på begge mine håndrygge. Og hænderne er tørre. Mine kollegaer mener at det kan være eksem eller kuldeeksem. Men jeg synes bare at det ligner ganske almindelige tørre hænder.

Så er mit spørgsmål til jer hvad jeg skal gøre og hvis det er eksem hvor farligt er det så for mit ufødte barn? Skal jeg ringe til lægen på mandag?

Håber der er nogen som kan hjælpe og som kan berolige mig lidt  

Eksem har ingen påvirkning af dit barn overhovedet. Kun hvis du bruger nogle produkter til at behandle det med, som indeholder stoffer, der kan trække via dig og ind i fosteret, men elelrs ikke.
Og så er der naturligvis anlæg for eksem. Men det vil evt. først dukke op efter barnet er født.
Så tag du det bare roligt.
Tag en snak med lægen og spis nogle B2 vitaminer, som virker helende på hud, hår, slimhinder og negle.
Tag en hver 3. dag.
Selvom du får Gravitamin, er der nogle, der bare har et ekstra forbrug af B2 vitaminer, og mangel på disse, kan fx godt give eksem og udslet.
Så træk du bare vejret roligt...men få lægen til at kigge på det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. februar 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Mange tak for jeres svar  

Nu er jeg mere rolig. Jeg skal alligevel ringe til lægen på mandag så kan jeg lige nævne det for ham. Men det er jo heller ikke sikkert det er eksem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.