Gør mig bare så ked :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

508 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

Anonym trådstarter

Skal lige ud med nogle frustrationer..

Min lillesøster går på efterskole.. Hvis jeg ringer til hende virker hun som om at hun ikke gider snakke med mig.. Jeg spørger hende hvordan det går og hvad hun laver, hun siger bare at hun ikke laver noget, så hun ikke har oplevet noget og så videre..

Det er specielt efter at vores anden søster lige er blevet gravid og jeg (selvfølgelig) snakker med hende om det, da hun har brug for min støtte, da hendes kæreste lige har forladt hende og nu står alene.. Jeg har så lige snakket med min søster(hende der går på efterskole) her for 10min. siden, jeg spurgte hvad hun laver og hun sagde igen at hun ikke laver noget(har ferie og er hjemme ved min mor).. Jeg spurgte hende om de ikke så tv eller noget, jo siger hun bare.. Det er små korte svar..

Jeg spurgte så hvorfor hun aldrig siger noget når vi snakker sammen? Hun sagde det er fordi hun ikke ved hvad hun skal sige og at hun ikke har noget at snakke med mig om.. Der blev jeg godt nok ked af det, det er trods alt min søster og at hun ikke har noget at snakke med mig om gør mig utrolig ked af det  

Ved ikke hvad jeg skal gøre.. Tror i at det kan være fordi hun måske er "jaloux"(Hun er ikke den jaloux type, men kan ikke se andre grunde) over at jeg snakker meget med min anden søster lige nu og måske ikke lige får lige så meget opmærksomhed fra mig lige for tiden som min anden søster? (Skal lige siges at jeg ringer til dem begge 2  MINDST 1 gang om dagen, da jeg ikke vil gøre forskel på dem)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

4xGreve

Tror det er meget svært for os at svare på, men syntes det lyder som om du er meget tæt med dine søstre og jeg syntes evt. at du skal spøger din søster om hun ikke vil med ud at spise eller i biografen også evt. få knyttet det bånd igen og evt. komme stille og roligt ind på at du savner hende og savner lidt mere fra hende osv.

Men hun er jo også lige i DEN alder...

Håber i finder ud af det sender dig lige et  lyder til du har brug for det

Anmeld

18. februar 2011

charlottekri

tror du ikke bare at hun er teenager med stort t? der er nogle der synes at deres familie er ret så irriterende og kiksede, så de ikke gider at snakke med dem. det er selvfølgelig blot en fase indtil de finder sig selv! men ellers så træk hende til side en dag eller hold en hyggedag med hende hvor i kan få snakket ud om hvordan i hver især har det, for det er trods alt noget andet end over telefonen

håber i finder ud af det med hinanden!

Anmeld

18. februar 2011

muzen

jeg sidder og tænker...

hun er teeanger og oppe i hendes hjerne er der lukke pga ombygning... du siger du ringer til dem begge mindst en gang om dagen. kan der ske meget nyt på en dag!!! jeg ville ikke kunne fortælle noget spændene nyt hverdag.

tror ikke du skal tage det personligt.

Anmeld

18. februar 2011

Alberts/

altså da jeg var en 13-14-15 år gad jeg ike snakke med mine søskende om hvad jeg lavede, mente ikke det ragede dem for at sige det rent ud, det er ikke det samme at snakke med sin søster som at snakke med sine veninder(;

hun er teenager og sådan som hun er/virker var jeg ihvertfald(:

men kan sagtens forstå dig(:

Anmeld

18. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Skal lige ud med nogle frustrationer..

Min lillesøster går på efterskole.. Hvis jeg ringer til hende virker hun som om at hun ikke gider snakke med mig.. Jeg spørger hende hvordan det går og hvad hun laver, hun siger bare at hun ikke laver noget, så hun ikke har oplevet noget og så videre..

Det er specielt efter at vores anden søster lige er blevet gravid og jeg (selvfølgelig) snakker med hende om det, da hun har brug for min støtte, da hendes kæreste lige har forladt hende og nu står alene.. Jeg har så lige snakket med min søster(hende der går på efterskole) her for 10min. siden, jeg spurgte hvad hun laver og hun sagde igen at hun ikke laver noget(har ferie og er hjemme ved min mor).. Jeg spurgte hende om de ikke så tv eller noget, jo siger hun bare.. Det er små korte svar..

Jeg spurgte så hvorfor hun aldrig siger noget når vi snakker sammen? Hun sagde det er fordi hun ikke ved hvad hun skal sige og at hun ikke har noget at snakke med mig om.. Der blev jeg godt nok ked af det, det er trods alt min søster og at hun ikke har noget at snakke med mig om gør mig utrolig ked af det  

Ved ikke hvad jeg skal gøre.. Tror i at det kan være fordi hun måske er "jaloux"(Hun er ikke den jaloux type, men kan ikke se andre grunde) over at jeg snakker meget med min anden søster lige nu og måske ikke lige får lige så meget opmærksomhed fra mig lige for tiden som min anden søster? (Skal lige siges at jeg ringer til dem begge 2  MINDST 1 gang om dagen, da jeg ikke vil gøre forskel på dem)

Tror du måske at din lillesøster trænger til lidt albuerum??

Måske skulle du lade hende ringe til dig engang imellem, så hun får noget at fortælle.
Når man er teen, er det jo ikke alt man har lyst til at fortælle til familien..og endelig, så er det altså begrænset hvad man kan nå at opleve bare på en dag, når tiden går med lektier og skolegang.
Jeg ved bare..at hvis min mor ringede til mig hver dag eller flere gange om dagen, så ville jeg da få pip.
Og jeg tror det ville være det samme med en søster.
Så giv hende lidt space...lad hende modnes lidt i fred.

Det er al ære værd at du er en omsorgsfuld søster, men man kan altså også være så omsorgsfuld, at man er ved at kvæle den anden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. februar 2011

mor-til-vanessa

jeg har to søstre lige som dig. jeg er den ældste (24)  og så en på 22 og en på 18. 

mig og hende på 22 snakker hver dag og vi har også fået børn med 3 ugers forskel så vi har jo en del at snakke om. vi laver stort set alt sammen. hun er både min søster og veninde. den anden søster på 18 snakker jeg næsten aldrig med vi har ikke så meget tilfældes. hende på 18 og hende på 22 snakker tilgengæld meget sammen.

jeg tror alle os er ok men den måde vi har det på. vi acceptere at nogen af os snakker mere med en end en anden.

måske også du skulle prøve det? kan godt forstå at du bliver ked at det, men synes også du skal acceptere hvis hun synes i ikke har noget tilfældes. det kan jo være hun føler at du prøver alt for meget? har ikke rigtig nogen gode råd, bare fortælle at jeg tror det er helt normalt at man har mere tilfældes med den ene søster end den anden

Anmeld

18. februar 2011

Anonym trådstarter

Det kan godt være det bare er fordi hun er teenager.. Men vi har altid været tætte, mere end min og min anden søster.. Vi plejer at snakke om alt og fortælle hinanden alt.. Det er bare hårdt at det pludselig er sådan.. Men jeg må nok bare acceptere at det nu engang er sådan.. Hun er 15 og jeg er 19, og hun er "voksen" af sin alder, er "ældre" end hendes jævnaldrene.. Så vi har altid været meget lige.. Men det er desværre bare ikke sådan mere 

Anmeld

18. februar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Tror du måske at din lillesøster trænger til lidt albuerum??

Måske skulle du lade hende ringe til dig engang imellem, så hun får noget at fortælle.
Når man er teen, er det jo ikke alt man har lyst til at fortælle til familien..og endelig, så er det altså begrænset hvad man kan nå at opleve bare på en dag, når tiden går med lektier og skolegang.
Jeg ved bare..at hvis min mor ringede til mig hver dag eller flere gange om dagen, så ville jeg da få pip.
Og jeg tror det ville være det samme med en søster.
Så giv hende lidt space...lad hende modnes lidt i fred.

Det er al ære værd at du er en omsorgsfuld søster, men man kan altså også være så omsorgsfuld, at man er ved at kvæle den anden.

Kærligst
Sussie

Ja, men hvis jeg ikke lige ringer til hende en dag eller 2 i træk, bliver hun nærmest sur og irriteret over jeg ikke lige har ringet til hende.. hmm.. Det er gost nok svært..

Anmeld

19. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja, men hvis jeg ikke lige ringer til hende en dag eller 2 i træk, bliver hun nærmest sur og irriteret over jeg ikke lige har ringet til hende.. hmm.. Det er gost nok svært..

Måske en god ide, at sætte jer ned og få snakktet tingene igennem.
Fortæl hende hvad du føler, og spørg ind til hvordan hun gerne vil have det.
I kunne jo aftale at I skiftes til at ringe hver anden dag???

Når man er teen så koger det hele over...og hjernen befinder sig, det meste af tiden på en anden planet, så de er ski svære at gøre tilfredse...men det kan du sikkert huske fra dig selv
Prøv at få en god snak med hende, og sig til hende, at det jo er meget svært at ringe til hende, hvis hun ikke snakker tilbage.
og at hvis hendes holdning er, at hun ikke har noget at snakke med dig om, jamen så er der heller ingen grund til at ringe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.