Tandpine/Gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.823 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

Bshizzle

Årrrh Gud hvor kunne jeg sige en masse bande ord lige nu..

Jeg har SÅ meget tandpine! Sad og spiste et æble for ½ time siden, og GIIIISP... et jag det gav i den ene side!!

.. Og eftersom jeg er Gravid, så ved jeg ikke hvilke smertestillende jeg må ta og om jeg overhovedet må ta nogle?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

morethanperfect

Bshizzle skriver:

Jeg har SÅ meget tandpine! Sad og spiste et æble for ½ time siden, og GIIIISP... et jag det gav i den ene side!!

.. Og eftersom jeg er Gravid, så ved jeg ikke hvilke smertestillende jeg må ta og om jeg overhovedet må ta nogle?

Åhh nej hader tandpine !

Men du må ta alm hovedpinspiller .. Panodiler , pinex ...

God bedring 

Anmeld

18. februar 2011

sarahb

AVVV afsted til tandlægen med dig på mandag, tænderne er så skrøbelige når man er gravid..
og tag endelig en panodil, pinex m.m.

Anmeld

18. februar 2011

Bshizzle

Nok osse det første jeg gør på mandag ja..

- Tror jeg vil prøve pinex ( lige hva jeg ved vi har ) og se om det hjælper.
Jeg har nemlig lige renset med noget bakterie-dræbende samt prøvet med koldt vand og isterninger ( som ikke hjalp ).

Tak for jeres søde hjælp..

Anmeld

18. februar 2011

Maria-s

Ifølge graviditetsbøger mv. må du tage smertestillende indeholdene Paracetamol (staves) som Pamol, Panodil mv. MEN du skal bare være opmærksom på at der er lavet undersøgelser hvor man har fundet ud af at dette stof alligevel ikke er helt fri for at være mistænkt for at kunne give skader på især drengebørn. Undersøgelserne er IKKE afsluttet endnu, men synes bare du skulle vide det. Jeg ringede en gang til vagtlægen fordi jeg havde rigtig træls hovedpine, men var bekymret i henhold til ovenstående og han sagde altså til mig at han synes jeg skulle holde mig fra at tage noget og så gå op og sove i stedet.

Så ja jeg ved det er træls.... Og det er sikkert også træls at jeg skriver dette, men synes du skulle ha infoen hvis du ikke havde den i forvejen... Det hjælper ikke hvis du skylder munden/ gurgler i køligt vand?..

Anmeld

18. februar 2011

Bshizzle

Maria-s skriver:

Ifølge graviditetsbøger mv. må du tage smertestillende indeholdene Paracetamol (staves) som Pamol, Panodil mv. MEN du skal bare være opmærksom på at der er lavet undersøgelser hvor man har fundet ud af at dette stof alligevel ikke er helt fri for at være mistænkt for at kunne give skader på især drengebørn. Undersøgelserne er IKKE afsluttet endnu, men synes bare du skulle vide det. Jeg ringede en gang til vagtlægen fordi jeg havde rigtig træls hovedpine, men var bekymret i henhold til ovenstående og han sagde altså til mig at han synes jeg skulle holde mig fra at tage noget og så gå op og sove i stedet.

Så ja jeg ved det er træls.... Og det er sikkert også træls at jeg skriver dette, men synes du skulle ha infoen hvis du ikke havde den i forvejen... Det hjælper ikke hvis du skylder munden/ gurgler i køligt vand?..

Jeg har desværre prøvet med køligt vand..
Men kan da godt være jeg skal blive ved med det i et stykke tid endnu inden jeg tager nogen form for smertestillende...

Anmeld

21. februar 2011

Lou87

Bshizzle skriver:

Åh nej din stakkel !
Jeg havde også tandpine da jeg var gravid..
Man må desværre som andre har skrevet, kun tage de alm pinex osv. Og jeg ved at da jeg var til tandlæge og det var et hul / rodbehandling.. der fik jeg noget nervedæmpende ned i tanden, for de ville / måtte ikk lave den mens man var gravid. SUK!
Så der sku man så igen efter graviditeten...

Anmeld

21. februar 2011

Bshizzle

Lou87 skriver:

Åh nej din stakkel !
Jeg havde også tandpine da jeg var gravid..
Man må desværre som andre har skrevet, kun tage de alm pinex osv. Og jeg ved at da jeg var til tandlæge og det var et hul / rodbehandling.. der fik jeg noget nervedæmpende ned i tanden, for de ville / måtte ikk lave den mens man var gravid. SUK!
Så der sku man så igen efter graviditeten...

Arg.. må de ikke lave alt selvom man er gravid?

Problemet er at jeg ( nu pinlig ærlig her.. ) knækkede noget af en tand Nytårsaften og nu osse lige knækket en lille fli mere af og har nu først fået tandpine

Jeg HADER seriøst at gå til tandlægen.. findes ikke noget værre!
Så hvis jeg endelig skulle til en tandlæge så var det for de kunne lave det hele på én gang.

Men må hellere få ringet til en tandlæge i morgen, da jeg ikke nåede/når det idag.

Tak for dit svar..

Anmeld

21. februar 2011

Lou87

Bshizzle skriver:

Arg.. må de ikke lave alt selvom man er gravid?

Problemet er at jeg ( nu pinlig ærlig her.. ) knækkede noget af en tand Nytårsaften og nu osse lige knækket en lille fli mere af og har nu først fået tandpine

Jeg HADER seriøst at gå til tandlægen.. findes ikke noget værre!
Så hvis jeg endelig skulle til en tandlæge så var det for de kunne lave det hele på én gang.

Men må hellere få ringet til en tandlæge i morgen, da jeg ikke nåede/når det idag.

Tak for dit svar..

Tandlægeskræk - tell me about it!!
Jeg har (nu det mig der er pinlig) ikk været til tandlæge siden skoletandlægen li inden jeg blev 18 !! (er 24 nu.. men var i sommers da jeg var gravid og var 23)
Jeg går KUN når det gør ondt (dumt når man ellers har flotte tænder) så kom jo først afsted der..
Og ved ikk helt hvorfor, men hun sagde ihvertfald hun helst ville vente til efter jeg havde født med og gøre det færdigt!?

Ring og hør ad ja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.