Fest i august...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

326 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

Anonym trådstarter

Vi skal holde 2x30 års fødselsdag og barnedåb i august...

Min mor vil så gerne hjælpe, men synes nærmest hun er længere med planlægning af det, end jeg på nogen måde selv er det... Nu har hun lige ringet at hun har fået lagt servietter og lys til side i hendes lokale Netto... Jeg ville få 50 middags-servietter for 9,50 kr., og 10 lys for 9,50 kr... Er bare så meget i tvivl om det skal være den farve, og synes bare lige nu jeg mere koncentrerer mig om at vores lille baby kommer til verden om ca. 7 uger...

Hun synes så dekorationerne skal være med solsikker, som jeg lige skal nå at plante, passe og pleje hen over sommeren... (det skal siges det er hende der skal lave dekorationerne.) Men jeg bare slet ikke med farver endnu, og synes lidt jeg lige nu bare bliver prakket noget på... Hvad skal jeg gøre??? Orker bare ikke mega opgør med hende lige nu - har nok at se til med en baby lige om lidt, og min lille familie...

Hvad ville I gøre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

Rockertand

Jeg ville sætte mig ned og snakke med min mor om det hele og forklare, at du ikke lige kan rumme det i dit hoved lige nu, og at hun er nødt til at give dig lidt tid, evt. at du selv spørger om hjælp, når du får brug for det. Du skal dog være klar over, at din mor formentligt glæder sig til begivenheden og dermed har fundet planlægningsgenet frem i god tid, fordi det er det, hun kan bidrage med på nuværende tidspunkt - hun har formentligt holdt mange flere fester, end du har, og dét har hun styr på - du bærer jo guldklumpen under dit hjerte, det er lidt svært for hende at "hjælpe" dig med.

Samtidigt skal du også være klar over, at du får nok at se til, når den lille kommer til verden, og at det ikke er så dårlig en idé at bruge noget energi på at arrangere nogle af tingene nu.

Jeg ville aldrig kombinere en barnedåb med fødselsdag - der er fare for, at den ene begivenhed drukner i den anden, og jeg kan måske forudse, at det bliver barnedåben (som er en meget stor dag for forældrene), der kommer til at lide under det - så hellere holde barnedåb i f.eks. juni og fødselsdage i august - også selvom det er de samme, der skal med.......barnedåben bliver så holdt til ære for det lille nye barn, og fødselsdagene kan holdes med lidt mere festlighed (og alkohol).

Anmeld

19. februar 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg ville sætte mig ned og snakke med min mor om det hele og forklare, at du ikke lige kan rumme det i dit hoved lige nu, og at hun er nødt til at give dig lidt tid, evt. at du selv spørger om hjælp, når du får brug for det. Du skal dog være klar over, at din mor formentligt glæder sig til begivenheden og dermed har fundet planlægningsgenet frem i god tid, fordi det er det, hun kan bidrage med på nuværende tidspunkt - hun har formentligt holdt mange flere fester, end du har, og dét har hun styr på - du bærer jo guldklumpen under dit hjerte, det er lidt svært for hende at "hjælpe" dig med.

Samtidigt skal du også være klar over, at du får nok at se til, når den lille kommer til verden, og at det ikke er så dårlig en idé at bruge noget energi på at arrangere nogle af tingene nu.

Jeg ville aldrig kombinere en barnedåb med fødselsdag - der er fare for, at den ene begivenhed drukner i den anden, og jeg kan måske forudse, at det bliver barnedåben (som er en meget stor dag for forældrene), der kommer til at lide under det - så hellere holde barnedåb i f.eks. juni og fødselsdage i august - også selvom det er de samme, der skal med.......barnedåben bliver så holdt til ære for det lille nye barn, og fødselsdagene kan holdes med lidt mere festlighed (og alkohol).

Vi har valgt at holde det sammen, fordi økonomien ikke lige er så stor... Det gik også fint dengang vores søn blev døbt, det blev holdt sammen med vores bryllup... Barnedåben starter i kirken kl. 14.30, derefter skal vi i forsamlingshuset og have dåbskage/kaffe... Her pakker vi gaverne ud til den lille, og tager så fødselsdagsgaverne om aftenen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.