IUI- første scanning for æg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.804 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

malenemusen

Så er jeg netop hjemvendt fra OUH og scanningen viste 3 æg i højre side og 4 æg i venstre side. Jeg har fået 2 x pergotime dagligt i fem dage og derefter to dage med 75 ie Gonal F.

Alle æggene var stadig mellem 10mm- 14 mm, så ingen af dem var klar til insiminering. Jeg skal scannes på mandag igen, og så håber jeg bare at der kun er to store flotte æg klar til insiminering -det kunne bare være så dejligt.

Ved i hvad de gør hvis der er alt for mange æg klar? Er man så nødt til at vente til næste cyklus med behandling?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

ønskebørn74

malenemusen skriver:

Så er jeg netop hjemvendt fra OUH og scanningen viste 3 æg i højre side og 4 æg i venstre side. Jeg har fået 2 x pergotime dagligt i fem dage og derefter to dage med 75 ie Gonal F.

Alle æggene var stadig mellem 10mm- 14 mm, så ingen af dem var klar til insiminering. Jeg skal scannes på mandag igen, og så håber jeg bare at der kun er to store flotte æg klar til insiminering -det kunne bare være så dejligt.

Ved i hvad de gør hvis der er alt for mange æg klar? Er man så nødt til at vente til næste cyklus med behandling?

Enten stoppes forsøget el. converteres til IVF... Min veninde blev spurgt om de ville det ene el. det andet...

Anmeld

18. februar 2011

malenemusen

ønskebarn74 skriver:

Enten stoppes forsøget el. converteres til IVF... Min veninde blev spurgt om de ville det ene el. det andet...

Kan de godt bare ændre det til IVF? Jeg troede at man så skulle have nogle andre hormoner for at kroppen var klar til det?

Ej nu ved jeg ikke om jeg måske næsten skal håbe på at jeg bliver tilbudt IVF, for så er der jo alligevel lidt større chance for at det ender godt

Anmeld

18. februar 2011

ønskebørn74

malenemusen skriver:

Kan de godt bare ændre det til IVF? Jeg troede at man så skulle have nogle andre hormoner for at kroppen var klar til det?

Ej nu ved jeg ikke om jeg måske næsten skal håbe på at jeg bliver tilbudt IVF, for så er der jo alligevel lidt større chance for at det ender godt

Jeg tog gonal-f under ivf behandling... Og den kan converteres hvis der er nok æg... Mia Maia herindefra har vist prøvet det...

Anmeld

18. februar 2011

ønskebørn74

malenemusen skriver:

Tjek nederst på denne side fra en privat klinik...

http://www.ivf-syd.dk/index.php/insemination-med-donorsaed-iui-d.html

Anmeld

18. februar 2011

nielsen80

Hej,

Jeg er faktisk tilknyttet ivf-syd som ønskebarn74 henviser til. De har en super hjemmeside, med en masse information om alt indenfor fertilitetsbehandling. Da jeg blev insemineret hos dem fortalte de om mulighederne, hvis man stod i din situation - og som ønskebarn74 skriver er der en mulighed for at konventere forsøget til ivf - der er dog også den mulighed at de kan fjerne nogle af de mange æg under en lille operation, også forsætte med insemineringen. Hvis jeg var dig ville jeg dog konventere til ivf da fordi chancerne for graviditet er større, og du på denne her måde undgår en del af medicin udgifter der ellers er til ivf. Og det er mange - har lige betalt godt 12000kr for medicin til mitførste forsøg.

Anmeld

18. februar 2011

malenemusen

Nu er jeg helt spændt på at se hvad resultatet af scanningen på mandag bliver. Bare jeg enten kan blive insimineret eller at de konverterer til IVF så er jeg glad - håber bare ikke at de siger de vil anbefale at vente til næste cyklus.

Men er det ikke utroligt at jeg ikke kan mærke i mit underliv, at jeg har 7 æg liggende - jeg synes tit jeg kan læse om folk herinde som føler sig oppustede og har lette smerter - Her mærker jeg ingen ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.