Hurtig hjælp til buffet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.463 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

henh01

Hejsa

Vi skal holde dåb i weekenden og planen er at vi selv laver maden, for at få det så billigt som muligt.

Vi har 3,3 kg roastbeef

4,5 kg hamburryg

5 kg frikadeller (ca 4-5 til hver og inkl børn)

En masse flødekartofler

Kartoffelsalat

blandet salat m. dressing

flutes m. smør

Pasta skruer

Sodavand, Øl og rødvin.

Er det ok, eller er det lidt tamt? Havde egentlig også handlet ind til kalkun bryst, men synes der er så meget der skal laves på selve dagen, så derfor har jeg lidt droppet det.

Derudover er der

Starters: Gulerødsstave, chips, peanuts

Efter buffeten er der kaffe, the, chokoladekage, dåbskage fra conditor, diverse chokolader og baileys

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

henh01

Hov skal måske sige at vi bliver 45 pers, hvoraf de 10 er børn.

Anmeld

18. februar 2011

sarahb

jeg syntes der er rigeligt... Og nok med de 3 slags kød der er..

Anmeld

18. februar 2011

Majbriteriksen

henh01 skriver:

Hov skal måske sige at vi bliver 45 pers, hvoraf de 10 er børn.

Nu har jeg ikke styr på det der med hvor meget man beregner pr. person, andet end ca. 200 g. kød pr mand. Men jeg syntes menuen er lækker-der er både forskelligt kød og kartofler+salat. Jeg ville blive glad som gæst over udvalget.

Anmeld

18. februar 2011

henh01

sarahb skriver:

jeg syntes der er rigeligt... Og nok med de 3 slags kød der er..

Okay det var godt, så skal jeg nemlig kun  lave salat om morgenen og varme hamburryggen op når vi kommer fra kirke, da jeg har delt lidt ud af opgaverne.

Anmeld

18. februar 2011

henh01

Majbriteriksen skriver:

Nu har jeg ikke styr på det der med hvor meget man beregner pr. person, andet end ca. 200 g. kød pr mand. Men jeg syntes menuen er lækker-der er både forskelligt kød og kartofler+salat. Jeg ville blive glad som gæst over udvalget.

Der burde være mere end 200g kød til hver..

Er godt du ville blive glad, så satser jeg på at vores gæster også bliver det. Og nu er det jo også bare en barnedåb, har fra start sagt at jeg ikke ville ofte flere 1000'er på den. Her kan vi holde den til. 4000 kr. Lokalet er lånt gratis og mine forældre har handlet ind til deller og kartofler. Skønt.

Anmeld

18. februar 2011

Majbriteriksen

henh01 skriver:

Der burde være mere end 200g kød til hver..

Er godt du ville blive glad, så satser jeg på at vores gæster også bliver det. Og nu er det jo også bare en barnedåb, har fra start sagt at jeg ikke ville ofte flere 1000'er på den. Her kan vi holde den til. 4000 kr. Lokalet er lånt gratis og mine forældre har handlet ind til deller og kartofler. Skønt.

I må have en rigtig god dag, er sikker på at maden falder i alles smag. 

Det er skønt at der er hjælp fra dine forældres side, det var der også til vores ældstes dåb. Alle var sat i sving. Ved nr. 2 orkede jeg bare ingenting, havde en søn på 2½ der altid kørte i et lidt for højt gear, og Magnus der skulle døbes,som havde kolik, og havde haft det i 2½ mdr. Så vi fik brunch på den lokale kro og så tog vi hjem og fik kaffe.

Anmeld

18. februar 2011

henh01

Majbriteriksen skriver:

I må have en rigtig god dag, er sikker på at maden falder i alles smag. 

Det er skønt at der er hjælp fra dine forældres side, det var der også til vores ældstes dåb. Alle var sat i sving. Ved nr. 2 orkede jeg bare ingenting, havde en søn på 2½ der altid kørte i et lidt for højt gear, og Magnus der skulle døbes,som havde kolik, og havde haft det i 2½ mdr. Så vi fik brunch på den lokale kro og så tog vi hjem og fik kaffe.

Tro mig, jeg fortryder også SÅ meget at jeg besluttede mig for at lave det hele. Lavede også selv det hele til min datters dåb, men der var vi også under 30 mennesker, så det er noget helt andet. 45 pers er ret mange alligevel. griner

Anmeld

18. februar 2011

Majbriteriksen

henh01 skriver:

Tro mig, jeg fortryder også SÅ meget at jeg besluttede mig for at lave det hele. Lavede også selv det hele til min datters dåb, men der var vi også under 30 mennesker, så det er noget helt andet. 45 pers er ret mange alligevel. griner

Kan jeg godt forstå. Når man tænker på det så er det ikke så slemt. Men man glemmer nok lidt at man skal finde ud af hvad man vil spise, lave indkøbsliste, handle, lave maden osv osv.

Jeg har altid rystet på hovedet over når folk jeg kendte fik mad ude fra, bare til alm. fødselsdage. Har altid elsket at bage og lave mad, så det var jo ikke noget problem FØR jeg fik børn. Nu er tiden bare ikke til det, så nu har jeg bestilt mad til i morgen aften hvor jeg har inviteret 9 veninder. Vil hellere få hvilet lidt i løbet af dagen, for ellers holder jeg da ikke til den lyse morgen

Anmeld

18. februar 2011

henh01

Majbriteriksen skriver:

Kan jeg godt forstå. Når man tænker på det så er det ikke så slemt. Men man glemmer nok lidt at man skal finde ud af hvad man vil spise, lave indkøbsliste, handle, lave maden osv osv.

Jeg har altid rystet på hovedet over når folk jeg kendte fik mad ude fra, bare til alm. fødselsdage. Har altid elsket at bage og lave mad, så det var jo ikke noget problem FØR jeg fik børn. Nu er tiden bare ikke til det, så nu har jeg bestilt mad til i morgen aften hvor jeg har inviteret 9 veninder. Vil hellere få hvilet lidt i løbet af dagen, for ellers holder jeg da ikke til den lyse morgen

ofte ender man også med at stå i køkkenet hele aftenen og faktisk slet ikke har tid til at være selskabelig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.