Seriøst Tisseproblem..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

854 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

JuliaNielsen

Hej D'Damer :-)

Jeg har lige et spørgsmål til jer

Når jeg besøger wc'et (hvilket er ret tit), plejer jeg at sidde lidt foroverbøjet, første 2-3 sek føles det som en enorm lettelse men efter det føles det underligt i undermaven, det gør ikke ondt det killer heller ikke men det føles som om jeg er ved at tabe undermaven ned i toilettet

Er der nogle der har prøvet det ?

Skal lige siges jeg har prøvet at sidde ret, :-) Og at jeg er en smule overvægtig

På forhånd tak :-)

julia 16+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

Lou87

JuliaNielsen skriver:

Når jeg besøger wc'et (hvilket er ret tit), plejer jeg at sidde lidt foroverbøjet, første 2-3 sek føles det som en enorm lettelse men efter det føles det underligt i undermaven, det gør ikke ondt det killer heller ikke men det føles som om jeg er ved at tabe undermaven ned i toilettet

Skal lige siges jeg har prøvet at sidde ret, :-) Og at jeg er en smule overvægtig

julia 16+6

tror det er meget normalt når man er gravid..
jeg kan ihvertfald huske jeg også følte nogen gange når man tissede at alt bare ku vælte ud
så længe du ikk har "ondt", så tror jeg ikk du ska være bekymret.
men man blir jo også fuldt op af læger og jordmoder med urinprøve, så hvis der sku være blærebetændelse eller lign opdager de det jo.

Anmeld

18. februar 2011

JuliaNielsen

Lou87 skriver:

jeg kan ihvertfald huske jeg også følte nogen gange når man tissede at alt bare ku vælte ud
men man blir jo også fuldt op af læger og jordmoder med urinprøve, så hvis der sku være blærebetændelse eller lign opdager de det jo.

Hihi ja det er rigtig..

Men følelsen føles som om baby er ved at trumle ud :-) hihi

Anmeld

18. februar 2011

Lou87

JuliaNielsen skriver:

Hihi ja det er rigtig..

Men følelsen føles som om baby er ved at trumle ud :-) hihi

Ja der er maaaange mærkelige ting under graviditeten

Anmeld

18. februar 2011

SussieThyssen

JuliaNielsen skriver:

julia 16+6

Det skyldes at i den stilling er der ikke noget, der understøtter din livmoder mund og hals, og følelsen kommer når den glider nedad.
Nu husker du vel at træne din bækkenbund godt med masser af knibeøvelser??
Hvis ikke, skal du se at komme igang, så du ikke senere får en rigtig nedsunken livmoder.
Hvis det kan trøste dig, så har jeg haft det sådan under mine graviditeter...og ikke kun når jeg sad på toilettet, men også når jeg gik..og det er dælme en dum følelse, for man tror at hele understellet støder ned i jorden hver gang man tager et skridt *fniis*
Men det går over igen efter graviditeten...bare man husker at træne

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. februar 2011

Pige2009

Lou87 skriver:

JA, det var også min tanke og jeg ville også forelægge problemstillingen for enten jordemoder eller læge

Anmeld

18. februar 2011

JuliaNielsen

SussieThyssen skriver:

Det skyldes at i den stilling er der ikke noget, der understøtter din livmoder mund og hals, og følelsen kommer når den glider nedad.
Nu husker du vel at træne din bækkenbund godt med masser af knibeøvelser??
Hvis ikke, skal du se at komme igang, så du ikke senere får en rigtig nedsunken livmoder.
Hvis det kan trøste dig, så har jeg haft det sådan under mine graviditeter...og ikke kun når jeg sad på toilettet, men også når jeg gik..og det er dælme en dum følelse, for man tror at hele understellet støder ned i jorden hver gang man tager et skridt *fniis*
Men det går over igen efter graviditeten...bare man husker at træne

Kærligst
Sussie

Det var godt at høre jeg ikke er den eneste,.

var ved at blive lidt nervøs over det igår..

Jammen jeg laver slet ingen øvelser, har kun været til samtale ved jm ikke undersøgelse. så ved ikke hvordan jeg skak gøre ?

Anmeld

18. februar 2011

SussieThyssen

JuliaNielsen skriver:

Det var godt at høre jeg ikke er den eneste,.

var ved at blive lidt nervøs over det igår..

Jammen jeg laver slet ingen øvelser, har kun været til samtale ved jm ikke undersøgelse. så ved ikke hvordan jeg skak gøre ?

Jamen pige dog...er der aldrig nogen der har lært dig at lave knibeøvelser??

Så er det så sandelig på tide du får det lært.

Det man gør er at knibe sammen i de nederste bundmuskler, ligesom hvis du skal afbryde midt i du tisser.
Prøv når du tisser, at knibe sammen alt det du kan, så strømmen af urin bliver stoppet, sådan at du finder ud af hvilke muskler du skal bruge.
Det er også de samme muskler man bruger hvis man rigtigt meget skal på toilettet og lave stort, og bare bliver nødt til at knibe sammen på det hele for at holde sig.
Det er de muskler du skal bruge til knibeøvelser.
Og så er det ellers at gå igang med knibe.
2 helt 3 gange om dagen skal du lave knibebevægelserne af serier på 10-20 knib. Knib sammen, hold stramningen, tæl til 5 og slap af. Og gentag.

I starten kan du godt blive lidt træt i muskulaturen, hvis du aldrig har prøvet det før, men jo før du kommer igang jo bedre.
Efterhånden bliver det til en vane at lave sine øvelser, så man slet ikke tænker over dem.
Og det smarte ved dem er, at du kan lave dem hvor som helst, der er ingen der kan se det på dig
Du kan lave dem når du taler i telefon, sidder i toget, i bilen, i sofaen, laver mad, endda når du går og handler.
Knibeøvelser forebygger ikke kun en nedsunkem livmoder og blære, som senere kan blive til stor gene, og som i visse tilfælde kræver en større operation, de fremmer også motorikken i din skede og livmoder, så dit sexliv bliver bedre.
Så se du bare, at komme igang

Anmeld

18. februar 2011

JuliaNielsen

SussieThyssen skriver:

Jamen pige dog...er der aldrig nogen der har lært dig at lave knibeøvelser??

Så er det så sandelig på tide du får det lært.

Det man gør er at knibe sammen i de nederste bundmuskler, ligesom hvis du skal afbryde midt i du tisser.
Prøv når du tisser, at knibe sammen alt det du kan, så strømmen af urin bliver stoppet, sådan at du finder ud af hvilke muskler du skal bruge.
Det er også de samme muskler man bruger hvis man rigtigt meget skal på toilettet og lave stort, og bare bliver nødt til at knibe sammen på det hele for at holde sig.
Det er de muskler du skal bruge til knibeøvelser.
Og så er det ellers at gå igang med knibe.
2 helt 3 gange om dagen skal du lave knibebevægelserne af serier på 10-20 knib. Knib sammen, hold stramningen, tæl til 5 og slap af. Og gentag.

I starten kan du godt blive lidt træt i muskulaturen, hvis du aldrig har prøvet det før, men jo før du kommer igang jo bedre.
Efterhånden bliver det til en vane at lave sine øvelser, så man slet ikke tænker over dem.
Og det smarte ved dem er, at du kan lave dem hvor som helst, der er ingen der kan se det på dig
Du kan lave dem når du taler i telefon, sidder i toget, i bilen, i sofaen, laver mad, endda når du går og handler.
Knibeøvelser forebygger ikke kun en nedsunkem livmoder og blære, som senere kan blive til stor gene, og som i visse tilfælde kræver en større operation, de fremmer også motorikken i din skede og livmoder, så dit sexliv bliver bedre.
Så se du bare, at komme igang

Nåerh, dem

Ej hvor pinligt, hihi,.

Anmeld

18. februar 2011

SussieThyssen

JuliaNielsen skriver:

Nåerh, dem

Ej hvor pinligt, hihi,.

Jepp...dem LOOL

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.