JuliaNielsen skriver:
Det var godt at høre jeg ikke er den eneste,.
var ved at blive lidt nervøs over det igår..
Jammen jeg laver slet ingen øvelser, har kun været til samtale ved jm ikke undersøgelse. så ved ikke hvordan jeg skak gøre ?

Jamen pige dog...er der aldrig nogen der har lært dig at lave knibeøvelser??
Så er det så sandelig på tide du får det lært. 
Det man gør er at knibe sammen i de nederste bundmuskler, ligesom hvis du skal afbryde midt i du tisser.
Prøv når du tisser, at knibe sammen alt det du kan, så strømmen af urin bliver stoppet, sådan at du finder ud af hvilke muskler du skal bruge.
Det er også de samme muskler man bruger hvis man rigtigt meget skal på toilettet og lave stort, og bare bliver nødt til at knibe sammen på det hele for at holde sig.
Det er de muskler du skal bruge til knibeøvelser.
Og så er det ellers at gå igang med knibe.
2 helt 3 gange om dagen skal du lave knibebevægelserne af serier på 10-20 knib. Knib sammen, hold stramningen, tæl til 5 og slap af. Og gentag.
I starten kan du godt blive lidt træt i muskulaturen, hvis du aldrig har prøvet det før, men jo før du kommer igang jo bedre.
Efterhånden bliver det til en vane at lave sine øvelser, så man slet ikke tænker over dem.
Og det smarte ved dem er, at du kan lave dem hvor som helst, der er ingen der kan se det på dig 
Du kan lave dem når du taler i telefon, sidder i toget, i bilen, i sofaen, laver mad, endda når du går og handler.
Knibeøvelser forebygger ikke kun en nedsunkem livmoder og blære, som senere kan blive til stor gene, og som i visse tilfælde kræver en større operation, de fremmer også motorikken i din skede og livmoder, så dit sexliv bliver bedre.
Så se du bare, at komme igang 
Anmeld