Nogle gange måtte medierne altså godt tænke sig om. *!!!!!*

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

eElak

Godaften.. 

Hvis du er sart, så overvej om du vil læse videre herfra!

Tidligere på aftenen var der debatten med eleverne der kæntrede ved præstø. Altså at medierne har dækket det SÅ meget, og der her til aften blev vist en kommentar... 

Allerede der kunne jeg i hvert fald konkludere at jounalistik er langt mere agressiv, og der skal nærmest mere og mere til for at chokere og tiltrække opmærksomhed... 

For et øjeblik siden, kigger jeg så på www.eb.dk og en af de første historier, handler så om et mor fra pennsylvania, som har tapet sit 2årige barn fast til en stol!!! 

Kvinden har sq taget billeder af det stakkels barn, og.... ja, det kunne man altså se på EBs hjemmeside, hvor man ikke kunne undgå at se det... 

jeg ved ikk om jeg bare er sart (er jeg normalt aldrig), men DET kunne jeg altså godt være sparet for.. For jeg har ikke og har ingen intentioner om at læse artiklen, da jeg netop ikke vil have de billeder i hovedet af et fastspændt barn.. Men man kan bare SE at det barn ikke har det godt, og nu er det image bare printet fast i hoevdet på mig!! 

Jeg synes sq alligevel det er stærke sager at sætte billedet på noget som faktisk er en forside.... I stedet for et af de coloubix fotos som de ynder at bruge på alle andre artikler, og så gemme billedet til man havde taget valget og klikket på artiklen.. 

Som sagt - måske er jeg sart, men jeg måtte altså lige ud med det.... og måske bare hørt om det bare er mig som synes at jounalistikken virkelig er blevet grum i løbet af de sidste 10 års tid.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Mi

Jeg ved slet ikke om det er journalistik længere, eller de bare er en flok sensationalisme liderlige voksne mennesker   Med hensyn til ulykken med efterskolen, så står der jo hele tiden en journalist på hospitalsgangen for at fortælle at der ikke er noget nyt at fortælle. At det foregår på tv2 NEWS er slemt nok, men nu er det også begyndt på TV2 Nyhederne. SÅ LAD DOG DE STAKKELS MENNESKER VÆRE I FRED   Og kan man overhovedet tillade sig at lave en dokumentar om en hændelse, hvor alle stadig er i chok og ikke er kommet sig over ulykken endnu. Det er så ÆKELT

Jeg har slet ikke lyst til at se den anden historie, for jeg bliver så vred og ked af det, over at vide, at der findes sådanne mennesker

www.stjerneleg.dk

Anmeld

17. februar 2011

Giraffen

KaLee skriver:

Godaften.. 

Tidligere på aftenen var der debatten med eleverne der kæntrede ved præstø. Altså at medierne har dækket det SÅ meget, og der her til aften blev vist en kommentar... 

Allerede der kunne jeg i hvert fald konkludere at jounalistik er langt mere agressiv, og der skal nærmest mere og mere til for at chokere og tiltrække opmærksomhed... 

For et øjeblik siden, kigger jeg så på www.eb.dk og en af de første historier, handler så om et mor fra pennsylvania, som har tapet sit 2årige barn fast til en stol!!! 

Kvinden har sq taget billeder af det stakkels barn, og.... ja, det kunne man altså se på EBs hjemmeside, hvor man ikke kunne undgå at se det... 

jeg ved ikk om jeg bare er sart (er jeg normalt aldrig), men DET kunne jeg altså godt være sparet for.. For jeg har ikke og har ingen intentioner om at læse artiklen, da jeg netop ikke vil have de billeder i hovedet af et fastspændt barn.. Men man kan bare SE at det barn ikke har det godt, og nu er det image bare printet fast i hoevdet på mig!! 

Jeg synes sq alligevel det er stærke sager at sætte billedet på noget som faktisk er en forside.... I stedet for et af de coloubix fotos som de ynder at bruge på alle andre artikler, og så gemme billedet til man havde taget valget og klikket på artiklen.. 

Som sagt - måske er jeg sart, men jeg måtte altså lige ud med det.... og måske bare hørt om det bare er mig som synes at jounalistikken virkelig er blevet grum i løbet af de sidste 10 års tid.. 

Ej hvor er det dårlig smag 

Det er en blandet coctail med Internettet

For på den ene side så bliver det der kommer på nettet der altså til potentielt evig tid! Og hvis en anden kopierer billedet og sætter det ind på sin blog osv så spredes det som pesten 

På den anden side har Internettet givet muligheder, der kan vise hvor mange hits en hjemmeside kan få på smagløse artikler, fordi menneskets nysgerrighed ofte er en navigator rundt på Internettet (fx at de mest sete artikler ofte er noget med kendte, sex, pjat eller skandaler og ikke tunge politiske debatter fx)

Det er en farlig coctail at kvantitet er vigtigere rent økonimisk for aviserne end kvalitet og tror derfor ikke det kan ændres - men man må håbe at der som med så meget andet kommer en modbølge, hvor vi "økologiserer" og "humaniserer" Internettet - nu har vi jo efterhånden set det meste

Men spændende emne (især for en fagnørd som mig

Og nu er min nysgerrighed vakt, og da jeg kun er et simpelt menneske tror jeg ikke jeg kan dy mig for at tjekke artiklen og dermed give eb.dk endnu et hit på deres smagløse artikler (beklager på forhånd)

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

KaLee skriver:

Godaften.. 

Nej du er IKKE sart.
Jeg har selv haft en del med medierne at gøre gennem en stor del mit liv, og det bliver værre og værre.
Alting skal forråes og man glemmer at focusere på de gode ting..OGSÅ.
Og hvis tingene ikke er store nok til at være dramatiske, så laver de en overskrift, så man TROR  der er sket noget..eller de manipulerer med folks svar, så der ofte kommer en hel anden mening ud end det man skrev eller sagde.

Der var engang, hvor medierne var den almindelige borgers sidste og tit eneste ven, hvor ærlighed og afsløring af uretfærdigheder blev afsløret, og hvor sandheden for en journalist var det vigtigste også selvom den ikke altid smagte lige godt.
Men det er forlængst passé.
Nu drejer det sig kun om at sælge stoffet, og har man ikke noget, så opdigter man det selv.

Men er det ikke sådan efterhånden med alt??
Selv regeringen og politikerne kan man ikke stole på over en dørtærskel, så hvorfor skal man kunne stole på pressen??
Enhver er sig selv nærmest, og det er utroligt sørgeligt

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.