KaLee skriver:
Godaften..
Hvis du er sart, så overvej om du vil læse videre herfra!
Tidligere på aftenen var der debatten med eleverne der kæntrede ved præstø. Altså at medierne har dækket det SÅ meget, og der her til aften blev vist en kommentar...
Allerede der kunne jeg i hvert fald konkludere at jounalistik er langt mere agressiv, og der skal nærmest mere og mere til for at chokere og tiltrække opmærksomhed...
For et øjeblik siden, kigger jeg så på www.eb.dk og en af de første historier, handler så om et mor fra pennsylvania, som har tapet sit 2årige barn fast til en stol!!! 
Kvinden har sq taget billeder af det stakkels barn, og.... ja, det kunne man altså se på EBs hjemmeside, hvor man ikke kunne undgå at se det...
jeg ved ikk om jeg bare er sart (er jeg normalt aldrig), men DET kunne jeg altså godt være sparet for.. For jeg har ikke og har ingen intentioner om at læse artiklen, da jeg netop ikke vil have de billeder i hovedet af et fastspændt barn.. Men man kan bare SE at det barn ikke har det godt, og nu er det image bare printet fast i hoevdet på mig!!
Jeg synes sq alligevel det er stærke sager at sætte billedet på noget som faktisk er en forside.... I stedet for et af de coloubix fotos som de ynder at bruge på alle andre artikler, og så gemme billedet til man havde taget valget og klikket på artiklen..
Som sagt - måske er jeg sart, men jeg måtte altså lige ud med det.... og måske bare hørt om det bare er mig som synes at jounalistikken virkelig er blevet grum i løbet af de sidste 10 års tid.. 
Ej hvor er det dårlig smag 
Det er en blandet coctail med Internettet
For på den ene side så bliver det der kommer på nettet der altså til potentielt evig tid! Og hvis en anden kopierer billedet og sætter det ind på sin blog osv så spredes det som pesten 
På den anden side har Internettet givet muligheder, der kan vise hvor mange hits en hjemmeside kan få på smagløse artikler, fordi menneskets nysgerrighed ofte er en navigator rundt på Internettet (fx at de mest sete artikler ofte er noget med kendte, sex, pjat eller skandaler og ikke tunge politiske debatter fx)
Det er en farlig coctail at kvantitet er vigtigere rent økonimisk for aviserne end kvalitet og tror derfor ikke det kan ændres - men man må håbe at der som med så meget andet kommer en modbølge, hvor vi "økologiserer" og "humaniserer" Internettet - nu har vi jo efterhånden set det meste
Men spændende emne (især for en fagnørd som mig
)
Og nu er min nysgerrighed vakt, og da jeg kun er et simpelt menneske tror jeg ikke jeg kan dy mig for at tjekke artiklen og dermed give eb.dk endnu et hit på deres smagløse artikler (beklager på forhånd)