Kage spørgsmål..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

694 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Den lykkelige

Jeg har tænkt mig at lave en kage til mine forældres fælles fødselsdag, (hvis jeg ikke ligger og føder )

De er ikke til tunge choko, fløde, fedt kager.. Hvad kan jeg kombinere af fyld?? Så det er mere friskt , let og lækkert?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

JustMe

Hvis vi snakker en kage i lag, og ikke en "fast kage" såsom drømmekage, mv. så kan jeg varmt anbefale lyse bunde med lag af skiftevis limecreme og jordbærmousse. Det er friskt og tilpas sødt på samme tid, og har kun fået ros af gæsterne netop fordi, det ikke er så tungt og sødt

Anmeld

17. februar 2011

Den lykkelige

JustMe skriver:

Hvis vi snakker en kage i lag, og ikke en "fast kage" såsom drømmekage, mv. så kan jeg varmt anbefale lyse bunde med lag af skiftevis limecreme og jordbærmousse. Det er friskt og tilpas sødt på samme tid, og har kun fået ros af gæsterne netop fordi, det ikke er så tungt og sødt

Det lyder også lækkert!! Har du opskrifter??

Anmeld

17. februar 2011

JustMe

Absolut

J ordbærmousse:

250 g bær (tøede og godt afdryppede/aftørrede)
1 dl. sukker
1 æggehvide
2½ dl. piskefløde

Findel bærrene med el-håndspisker eller i blender. Bland mosen med sukkeret. Pisk fløden stiv. Pisk æggehviden stiv. Vend begge dele forsigtig i frugtmosen. Bliver moussen ikke stiv nok, stives op med nogle blade husblas, der smeltes i en smule vand, afkøles og røres forsigtigt i cremen. Lad stå på køl nogle timer, så den kan stivne ordentligt.

Vend gerne friske jordbærstykker i cremen, inden den fordeles i kagen.

Limecreme:

1 pose kagecreme
2½ dl fløde
2-3 stk. husblas
3-4 limefrugter

Smelt husblassen i en smule vand og lad køle af til stuetemperatur.

Tilbered kagecremen efter anvisningerne og pres saften fra limefrugterne ned i cremen gennem en si. Tilsæt den afkølede husblas og stil på køl 10 min.

Pisk fløden stiv og vend ½ af limecremen forsigtigt i. Når det er jævnt fordelt, vendes den sidste halvdel forsigtigt i.

Sæt på køl min. 15 min.

Anmeld

17. februar 2011

Den lykkelige

JustMe skriver:

Absolut

J ordbærmousse:

250 g bær (tøede og godt afdryppede/aftørrede)
1 dl. sukker
1 æggehvide
2½ dl. piskefløde

Findel bærrene med el-håndspisker eller i blender. Bland mosen med sukkeret. Pisk fløden stiv. Pisk æggehviden stiv. Vend begge dele forsigtig i frugtmosen. Bliver moussen ikke stiv nok, stives op med nogle blade husblas, der smeltes i en smule vand, afkøles og røres forsigtigt i cremen. Lad stå på køl nogle timer, så den kan stivne ordentligt.

Vend gerne friske jordbærstykker i cremen, inden den fordeles i kagen.

Limecreme:

1 pose kagecreme
2½ dl fløde
2-3 stk. husblas
3-4 limefrugter

Smelt husblassen i en smule vand og lad køle af til stuetemperatur.

Tilbered kagecremen efter anvisningerne og pres saften fra limefrugterne ned i cremen gennem en si. Tilsæt den afkølede husblas og stil på køl 10 min.

Pisk fløden stiv og vend ½ af limecremen forsigtigt i. Når det er jævnt fordelt, vendes den sidste halvdel forsigtigt i.

Sæt på køl min. 15 min.

Ej tusind tak..  Det vil jeg prøve..

Anmeld

17. februar 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Tak,vil jeg også prøve.Jeg er nemlig også bange for at det kan blive alt for sødt,især med fondant på.

Hvor meget er her til?Sådan ca. en pakke købte bunder oder was?

Anmeld

17. februar 2011

Manakauapo

Sukkerbrødsbunde med limemousse og en syrlig hindbærmousse.. MUMS

Anmeld

18. februar 2011

JustMe

Pernilleh skriver:

Tak,vil jeg også prøve.Jeg er nemlig også bange for at det kan blive alt for sødt,især med fondant på.

Hvor meget er her til?Sådan ca. en pakke købte bunder oder was?

Jeg har gerne til 2 lag creme og 2 lag mousse, dvs. 5 bunde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.