Endelig :b Min første fondant kage :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2011

Bellinda89

twinboys skriver:

Hvor er den fin og meget enkelt...

Tak Ja gik også efter at den skulle være enkel Og det lykkedes jo fint

" src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12395.png" alt="" />

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

Lou87

Super flot!
Har li købt købe-fondant og pasta farve også..
Samt sådan nogle bogstav og tal udstikkere, men tvivler på jeg får det lige så flot er ihvertfald bekymret over ikk og få den glat nok og tror bogstaverne blir mega svære!

Hvordan laver man de mousse ting man putter ind i og det samme med smørcremen ? sorry alle spørgsmålene
vil bare så gerne ha den blir god første gang, ellers er jeg sådan en lille småhidsig prop der hurtigt opgir

Anmeld

18. februar 2011

Mi

Hvor er den flot. MEGET romantisk

Min første kage står i køleskabet, men har da allerede nu fundet ud af at jeg hader smørcreme. Jeg skal virkelig have fundet et andet alternativ, for er ikke særlig vild med smør. Når du skriver at den er smurt op med let smørcreme, er det så bare fordi du har brugt lidt, eller er det en speciel opskrift?

www.stjerneleg.dk

Anmeld

18. februar 2011

Bellinda89

Lou87 skriver:

Super flot!
Har li købt købe-fondant og pasta farve også..
Samt sådan nogle bogstav og tal udstikkere, men tvivler på jeg får det lige så flot er ihvertfald bekymret over ikk og få den glat nok og tror bogstaverne blir mega svære!

Hvordan laver man de mousse ting man putter ind i og det samme med smørcremen ? sorry alle spørgsmålene
vil bare så gerne ha den blir god første gang, ellers er jeg sådan en lille småhidsig prop der hurtigt opgir

Tak

Jeg fik den så glad ved at tage noget af det overskydende fondant , rullede det til en klump , gned det lige på bordet , & så havde jeg en fin "glatter"

Hvilken slagst mousse tænker du på..?

Smørcremen har jeg bare brugt en simpel opskrift :

100 gr smør,
100 gr flormelis,
2 pasteuriserede æggeblommer, vanillesukker.

Pisk smør og flormelis godt sammen, og tilsæt æggeblommer en ad gangen.
Smag cremen til med vanillesukker

- Kender skam alt til det med hurtig at opgive , troede overhovedet ikke det her kage halløj var noget jeg kunne finde ud af , men når du først er kommet igang , så er det faktisk så nemt

Anmeld

18. februar 2011

Bellinda89

MarianneSonne skriver:

Hvor er den flot. MEGET romantisk

Min første kage står i køleskabet, men har da allerede nu fundet ud af at jeg hader smørcreme. Jeg skal virkelig have fundet et andet alternativ, for er ikke særlig vild med smør. Når du skriver at den er smurt op med let smørcreme, er det så bare fordi du har brugt lidt, eller er det en speciel opskrift?

www.stjerneleg.dk

Jeg hader selv smør , pu ha , det smager ikke lige så godt :s

men brugte den her opskrift :

100 gr smør,
100 gr flormelis,

Smag cremen til med vanillesukker.

Synes ikke smør smagen kommer så meget igennem som andre smørcremer..

Men vil klart anbefale at smøre op med den her , hvis du ikke er så meget for smør

Royal icing
1½ æggehvider (pasteuriseret)
300 g flormelis
1 tsk citronsaft
evt . glycerin, farvestof og smag

Det er muligvis en god idé, hvis hviderne har stuetemperatur,
Nogle mener at det er lettest his man pisker hviderne, inden man tilsætter andet. Andre mener at man kun må røre.
Så i må prøve jer frem, men stuetemp. Hvider, er det mest nævnte råd.

" src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" />

Anmeld

18. februar 2011

twinboys

CelinasMoarh skriver:

Tak Ja gik også efter at den skulle være enkel Og det lykkedes jo fint

" src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12395.png" alt="" />

ja det må man da sige... tillykke

Anmeld

18. februar 2011

Lou87

CelinasMoarh skriver:

Tak

Jeg fik den så glad ved at tage noget af det overskydende fondant , rullede det til en klump , gned det lige på bordet , & så havde jeg en fin "glatter"

Hvilken slagst mousse tænker du på..?

Smørcremen har jeg bare brugt en simpel opskrift :

100 gr smør,
100 gr flormelis,

Smag cremen til med vanillesukker

- Kender skam alt til det med hurtig at opgive , troede overhovedet ikke det her kage halløj var noget jeg kunne finde ud af , men når du først er kommet igang , så er det faktisk så nemt

Tak for svar - hvor er du sød

Og hmm forstår ikk li helt det med overskydende klump du glatter med ?? tænker bare at jeg nok godt kan få rullet det ud med en kage rulle eller lign, men det med og få den glat på kagen uden der sker ulykker - det ska nok blive sjovt/grimt

Jamen det var mere hvordan og hvilke slags ting man bruger for at lave moussen ?? feks toblerone mousse, der kan jeg næsten regne ud man køber en toblerone, men hva bruger man sådan ellers udover hovedingrediensen ??

Tak for opskriften til smørcreme, det lyder okay enkelt ja
Og det er den man putter på inden fondant laget ikk ??

Man kan godt høre jeg er nybegynder her hva Og oki, håber det går lige så nemt for mig så..

Anmeld

18. februar 2011

Bellinda89

Lou87 skriver:

Tak for svar - hvor er du sød

Og hmm forstår ikk li helt det med overskydende klump du glatter med ?? tænker bare at jeg nok godt kan få rullet det ud med en kage rulle eller lign, men det med og få den glat på kagen uden der sker ulykker - det ska nok blive sjovt/grimt

Jamen det var mere hvordan og hvilke slags ting man bruger for at lave moussen ?? feks toblerone mousse, der kan jeg næsten regne ud man køber en toblerone, men hva bruger man sådan ellers udover hovedingrediensen ??

Tak for opskriften til smørcreme, det lyder okay enkelt ja
Og det er den man putter på inden fondant laget ikk ??

Man kan godt høre jeg er nybegynder her hva Og oki, håber det går lige så nemt for mig så..

Prøv at få fat på kagehæftet herinde.

Det er super , der står en masse i , lige hvad man skal bruge

Opskrifter , fremgangs måder , osv

Ellers så er du velkommen til at spørger

Kender jo som sagt til det med at vlre nybegynder

Skal selv igang med et nyt projekt her i weekenden , er lidt spændt på hvordan det forløber sig

Anmeld

18. februar 2011

Bellinda89

CelinasMoarh skriver:

Prøv at få fat på kagehæftet herinde.

Det er super , der står en masse i , lige hvad man skal bruge

Opskrifter , fremgangs måder , osv

Ellers så er du velkommen til at spørger

Kender jo som sagt til det med at vlre nybegynder

Skal selv igang med et nyt projekt her i weekenden , er lidt spændt på hvordan det forløber sig

Men det jeg mener med det overskydende fondant..

Det er når du har lagt fondanten på kagen og skåret det til  , så det fondant du skærer af , laver du til en klump.. Lav en glat side på den ene side af fondanten & vupti , så har du en perfekt glatter Det virker ihvertfald perfekt her Man behøver slet ikke ud at købe alle de der redskaber.. Roserne har jeg f.eks også kun lavet i hånden , uden udstikkere

Du kan finde en masse tips på youtube

Anmeld

18. februar 2011

Bellinda89

CelinasMoarh skriver:

Men det jeg mener med det overskydende fondant..

Det er når du har lagt fondanten på kagen og skåret det til  , så det fondant du skærer af , laver du til en klump.. Lav en glat side på den ene side af fondanten & vupti , så har du en perfekt glatter Det virker ihvertfald perfekt her Man behøver slet ikke ud at købe alle de der redskaber.. Roserne har jeg f.eks også kun lavet i hånden , uden udstikkere

Du kan finde en masse tips på youtube

https://www.baby.dk/debat/32501pi1/kageklubben/naah-piger-saa-er-kagehaeftet-faerdigt.aspx

Her er linket til kagehæftet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.