Langtidsstegt kalkunbryst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.879 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. februar 2011

patella

Hej de damer

Ja når man ikke kan google det, må man jo spørge herinde. Den anden dag langtidsstegte jeg en kylling - 120 grader i 3 timer og så 10-15 min. ved 225 grader. Den blev helt forrygende!!

Nu er mit spørgsmål så (lidt tumpet måske) er der nogen der ved om man kan gøre det samme med et kalkunbryst?

Det er nemlig sådan at på lørdag får jeg gæster og har tænkt mig at langtidsstege 2 kyllinger. Men da jeg ikke er sikker på der er helt mad nok, vil jeg også stege et kalkunbryst. Tænker bare om de skal have lige lang tid?!

Håber der er nogen der kan hjælpe... nogen der er lidt mere erfaren i et køkken end mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

patella

17. februar 2011

henh01

Jeg tror det bliver tørt. Der skal ikke ret meget til før kalkun bliver tørt. 7

Det du kan gøre er at skære en revne i kalkunbrystet, komme hvidløgssmøreost ned i og svøbe den i parma og så i ovnen en time ved 180 grader.

Anmeld

17. februar 2011

patella

henh01 skriver:

Jeg tror det bliver tørt. Der skal ikke ret meget til før kalkun bliver tørt. 7

Det du kan gøre er at skære en revne i kalkunbrystet, komme hvidløgssmøreost ned i og svøbe den i parma og så i ovnen en time ved 180 grader.

Ja du har nok ret - problemet er at vi kun har én ovn og kyllingerne skal ha 120 grader i 3 timer, så det vil ikke være muligt også at lave kalkunbrystet på den måde du beskriver... Måske jeg bare skulle lave 3 kyllinger i stedet... 

Anmeld

17. februar 2011

patella

Andre der har erfaringer, evt. har prøvet at langtidsstege kalkunbryst med succes

Anmeld

17. februar 2011

patella

4. august 2011

glutenfri

Hejsa.. kalkun bliver ikke tørt, kom den evt i en stegepose evt. med maggie juice, den bliver som en drøm jeg skærer kalkunbrystet op så jeg får et fladt stykke kød, så svitser jeg rød-gul-grøn peber og champingnon sammen med salt og peber og fx. timian eller karry eller hvad du har mest smag for. når det er kølet næsten af, drysser jeg kalkunen med reven ost også peberblandingen, og igen lidt ost, også ruller jeg den, og binder den med stegesnor. så ind i ovnen på 115 grader i 3 - 4 timer. DET SMAGER SÅ GODT. jeg bruger stege pose. man kan også langtids stege kalkunen uden stegepose og smørre den ind i pikant flødeost, det smager også fantastisk. håber dine gæster nyder maden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.