Av.. nogen som kan hjælpe..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.271 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. februar 2011

Mullefisen2011

Søger lige lidt råd tøser...

Jeg er første gangs gravid og har haft en lidt lang og sej kamp til denne graviditet så er selvfølgelig meget nervøs..

Har haft mange forskellige symptomer gennem det sidste stykke tid.. Både gode og dårlige som man nu har

Men her idag har jeg sådan en lidt underlig smerte i højre side.. ved højre æggestok.. ligesom når man har ÆL.. dette har jeg fået at vide er normalt.. men tidligere gik det op i armen og ned i benet og så var det ligesom at den del af kroppen sov sådan mildt..

Nu her får jeg sådan en speciel mavepine der går om i lænden og ryggen og så ned i mine lår.. sådan midt på låret ca.. og det gjorde en del nas..

Og det er så der jeg blir lidt bekymret og tænker om det er farligt.. Jeg er idag 4+5..

Nogen der har prøvet det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Ayoe´s mor

Stort tillykke med graviditeten

Da jeg ventede min datter, havde jeg meget tidligt i graviditeten (uge 6) ondt i lænden når jeg sad ned længere tid af gangen. I Midt og slut af graviditeten døjede jeg meget med sovende fingere.

Men syntes da at du skal kontakte din læge, og heller en gang for meget end for lidt.

Anmeld

17. februar 2011

Lilac

Stort tillykke først og fremmest  Jeg tænker at når du er nervøs omkring din graviditet vil det helt klart være en god idé at kontakte din læge, men det du beskriver der lyder for mig som ligamentsmerter... det er smerter som minder om mens-smerter, men kommer af at livmoderen begynder at udvide sig, så rykker det i sener og muskler... Jeg venter nu nr. 2 og havde de smerter allerede før jeg testede positiv..

Anmeld

17. februar 2011

Mullefisen2011

Tak for jeres svar tøser  Tror desværre jeg bekymrer mig for meget.. Men det er jo nok en af "glæderne" ved at blive gravid...

Har i nat haft en stikken i venstre side af æggestokkene og oppe i højre side af maven.. Men ved ikke om det er normalt?? Det gjorde ondt hver gang jeg skulle vende mig?

Overvejer at kontakte lægen for at få lidt ro i sindet snart..

Anmeld

17. februar 2011

millesofie

Mullepigen86 skriver:

Tak for jeres svar tøser  Tror desværre jeg bekymrer mig for meget.. Men det er jo nok en af "glæderne" ved at blive gravid...

Har i nat haft en stikken i venstre side af æggestokkene og oppe i højre side af maven.. Men ved ikke om det er normalt?? Det gjorde ondt hver gang jeg skulle vende mig?

jeg tror du har fået dig en lille en som skubber til dine tarme, organer osv

min venninde havde så mange mærkelige "smerter" gennem hele sin graviditet hvor jeg dårligt nok mærkede noget før jeg var halvvejs

det er forskelligt og din spir er måske bare sådan en som lægger sig oven på noget hele tiden men det er super godt at du er obs

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Mullepigen86 skriver:

Vil da mene at du "piller" dig selv alt for meget i navlen

Nyd graviditeten i stedet for hele tiden at føle efter.
Din krop skal nok klare sit, og kun hvis du bliver allermerende træt, får stærke smerter der ligger over lænen (gang menssmerter med 5) trækker ned i lårene eller din mave bliver hård som en en bold og OGSÅ gør meget ondt, begynder at bløde, besvimer og den slags ekstreme ting, begynder at klø voldsomt og sådanne ting, så skal du bekymre dig.
Men..niven, stikken, prikken, strækken, hiven og alle de små ting...er kun din krop som forandrer sig.
Du har helt udpræget det, der hedder ligamentsmerter, og de er helt normale.

Så træk vejret dybt...selvfølgelig er du nervøs, jeg har selv været der, men prøv alligevel at focusere på helt andre ting.
Nyd dagen og din graviditet, for du mister alt for meget, hvis du går og bekymrer dig unødigt. Desuden er det ikke sundt, hverken for din krop, dit sind og din lille bebs. Du stresser nemlig din krop utroligt meget, og det påvirker også spiren i din mave.

Prøv om ikke du kan lave noget afspænding, og hvis du har en veninde eller noget familie, du kan snakke med om alle dine tanker, så gør det endeligt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. februar 2011

Mullefisen2011

Tak tøser hvor er i bare en dejlig hjælp..

Jeg har det med at stresse meget hurtigt og blive nervøs.. især når jeg står i en ny situation.. men kan mærke at min krop arbejder og det må være et godt tegn.. og lyder som om at de ting jeg mærker er gangske normalt.. jeg mærker bare tingene meget tydeligt åbenbart..

Jeg vil gøre alt for nyde min lille spire i maven og gøre alt for at den har det godt derinde.. Og prøve at slappe af mest muligt nu jeg ikke har vildt dårlige tegn eller noget..

Tak fordi i lige gav mig sparket bagi..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.