"stikker" for første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. februar 2011

malenemusen

Puha, så er det i aften jeg skal stikke mig selv for første gang. Den står på Gonal-F 75 IE  , og jeg frygter det skisme lidt. Jeg har taget 2 pergotime piller i fem dage, og på fredag skal jeg scannes for at se om vi snart er klar til vores første IUI forsøg

Er ikke glad for nåle overhovedet, og at skulle stikke sig selv kan jeg slet ikke lige overbevise mig selv om er en fantastisk ide...

Inden jeg giver mig i kast, vil jeg bare lige høre om der er nogen af jer søde tøser der har nogle gode råd, inden jeg giver mig i kast med projektet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

otlitrom

Stik hurtigt som at kaste en dartpil, og gerne i området omkring navlen.. sådan ca 5 cm fra navlen. For mig var det rarest at stikke ved siden af navlen og ikke under..

Når du har stukket, tag så nålen halvt ud, vent et øjeblik og fjern så nålen helt. Så skulle der helst ikke være noget der "perlede" uden på huden.

Og så held og lykke! Det skal nok gå!

Anmeld

16. februar 2011

baby84

malenemusen skriver:

Puha, så er det i aften jeg skal stikke mig selv for første gang. Den står på Gonal-F 75 IE  , og jeg frygter det skisme lidt. Jeg har taget 2 pergotime piller i fem dage, og på fredag skal jeg scannes for at se om vi snart er klar til vores første IUI forsøg

Er ikke glad for nåle overhovedet, og at skulle stikke sig selv kan jeg slet ikke lige overbevise mig selv om er en fantastisk ide...

Inden jeg giver mig i kast, vil jeg bare lige høre om der er nogen af jer søde tøser der har nogle gode råd, inden jeg giver mig i kast med projektet

Du kan ikke mærke det så bare rolig..få evt kæresten til at gøre det første gang og så tving dig selv til at prøve når du ved hvad det er.held og lykke med det hele

Anmeld

16. februar 2011

malenemusen

Uhh jeg fandt lige selv denne artikel med gode råd - kan især godt lide det allersidste punkt

http://www.fertilitetsguiden.dk/2009/11/stikkeguide-tips-og-tricks-til-hormonindspr%c3%b8jtningerne/

Anmeld

16. februar 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

kitty skriver:

Stik hurtigt som at kaste en dartpil, og gerne i området omkring navlen.. sådan ca 5 cm fra navlen. For mig var det rarest at stikke ved siden af navlen og ikke under..

Når du har stukket, tag så nålen halvt ud, vent et øjeblik og fjern så nålen helt. Så skulle der helst ikke være noget der "perlede" uden på huden.

Og så held og lykke! Det skal nok gå!

Fuldstændig det samme råd jeg ville give. Bare rolig, når du først har prøvet det komme du til at smile over nervøsiteten.

Held og lykke 

Anmeld

17. februar 2011

Lisbeth1985

Jeg er helt enig med Kitty..

Første gang er rigtig svær, men det bliver meget lettere med tiden Jeg tudede i en halv time første gang, jeg skulle stikke mig selv.. Nu gør jeg det på et halvt minut uden at tænke særlig meget over det!! Det skal nok gå

Kram fra Lisbeth

Anmeld

17. februar 2011

Medin

Jeg er selv samme tur igennem som dig.

Jeg kan heller ikke li nåle eller sprøjter eller noget som helst.

Jeg får min kæreste til det, og han gør det hver gang, jeg kan bare ikke selv.

Anmeld

17. februar 2011

malenemusen

Jeg fik stukket mig selv igår - og seriøst det tog min en halv time at overbevise min kære hjerne at det var helt ok at stikke sig selv i maveskinnet  Men da det så var gjort, så stod jeg bare og tænkte... hmmm var det det ???

Det kunne SLET ikke mærkes, åhh det var rart, så er jeg bare spændt på om det kommer til at kræve lige så meget overbevisning i aften før nålen kan stikkes i maven.... hi hi....

Anmeld

17. februar 2011

Molly8

malenemusen skriver:

Jeg fik stukket mig selv igår - og seriøst det tog min en halv time at overbevise min kære hjerne at det var helt ok at stikke sig selv i maveskinnet  Men da det så var gjort, så stod jeg bare og tænkte... hmmm var det det ???

Det kunne SLET ikke mærkes, åhh det var rart, så er jeg bare spændt på om det kommer til at kræve lige så meget overbevisning i aften før nålen kan stikkes i maven.... hi hi....

Her kommer lige et råd mere: Jeg brugte også dartpil-metoden. Jeg tog godt med tilløb og jog nålen ind. Det gjorde ikke ondt, men efter et par dage, kunne jeg se, at jeg var lidt for hård: en række små blå mærker dukkede op  Så nu hvor du kender teknikken, kan du jo tage den lidt med ro og undgå de blå mærker

Kh Molly

Anmeld

17. februar 2011

Brams

malenemusen skriver:

Pu-ha jeg kommer helt til at tænke på den første gang jeg skulle stikke mig. Jeg tudede i næsten en time før jeg fik det gjort  Jeg spurgte så min kæreste, der havde sagt at han nok skulle gøre det hvis jeg ikke kunne, men da det kom til stykket kunne han ikke få sig selv til det 

Det blev dog meget nemmere med tiden, så vær ganske rolig. Var en gang toastmaster til et bryllup og måtte lige ud i en tissepause og stikke mig og så ind igen og fortsætte

for at det er gået godt i går.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.