Angsten for det homoseksuelle barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

967 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. september 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Information

Hvor i alverden kommer alle de besynderlige uskrevne regler om børns kønsidentitet egentlig fra?

Mange ting har ændret sig det sidste århundrede. Men der findes stadig et hav af uskrevne regler om, hvordan 'rigtige' piger og 'rigtige' drenge opfører sig. Man må ikke forvirre kønsidentiteter. Og det lader man være med at gøre ved at følge reglerne: Piger skal gå i tøj i røde nuancer og have langt hår. De bør lege fredeligt med perleplader, dukker, MGP-musik og tuscher, og når vejret er godt, må de gerne lege lidt fangeleg. De kan også cykle. Der er fri gråd. Drenge skal gå i tøj i blå nuancer og have kort til halvlangt hår. De bør lege højrøstet med dinosaurer, biler og træsværd. Når vejret er godt, må de gerne spille fodbold. De kan sjovt nok også cykle. Der er ikke fri gråd, rigtige drenge piver ikke. Denne artikel går tæt alle de uskrevne regler om, hvordan henholdsvis 'piger' og 'drenge' skal opdrages til at fylde deres køn ud.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2008

Heidi.

DU GODESTE... Er vi ikke kommet videre?? Det er sgu træls.. Jamen så bliver Frederikke nok lesbisk, for hun er den dementrale modsætnign af hvordan en pige skal være..;)

Anmeld

29. september 2008

1977

Profilbillede for 1977
Så får vi da et seriøst problem herhjemme. Weekenden er gået med at Jesse har brugt en af mine toppe som kjole og vi har lakert negle :P

Anmeld

29. september 2008

Honningblomst

Jeanne skriver:

Så får vi da et seriøst problem herhjemme. Weekenden er gået med at Jesse har brugt en af mine toppe som kjole og vi har lakert negle :P

Så kan han da blive kæreste med Konrad som lige har købt sig et legekøkken og han laver ikke andet end at lege i det, samtidig med han passer sine elskede dukker...(L)
Knus Eva...

Anmeld

29. september 2008

Rasmine

Altså, forstår det ikke?
Hvis nu Jesse og Konrad inderst inde er piger, bliver de så ikke lesbiske?
:P

Anmeld

29. september 2008

1977

Profilbillede for 1977
Mebach skriver:

Altså, forstår det ikke?
Hvis nu Jesse og Konrad inderst inde er piger, bliver de så ikke lesbiske?
:P

Griner :P

Anmeld

29. september 2008

1977

Profilbillede for 1977
Eva skriver:

Jeanne skriver:

Så kan han da blive kæreste med Konrad som lige har købt sig et legekøkken og han laver ikke andet end at lege i det, samtidig med han passer sine elskede dukker...(L)
Knus Eva...

Så tror jeg der bliver kamp til stregen, for Jesse elsker et legekøkken :D Han jager pigerne væk i legestuen

Anmeld

29. september 2008

Plysbjørnen

Jeanne skriver:

Eva skriver:

Jeanne skriver:

Knus Eva...

Så tror jeg der bliver kamp til stregen, for Jesse elsker et legekøkken :D Han jager pigerne væk i legestuen

Det kan jo altså også bare være tidligt udviklede gener for madlavning (kokke)...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.