Glædestråd - mmf vs. sugarpaste :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.291 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. februar 2011

Magsen

.. jaaa, jeg har altså KUN hørt dårligt om hjemmelavet sugarpaste både at det ikke er godt at arbejde med, at det bliver stift, hårdt og umuligt ooooog at det ikke smager specielt godt ..

Derfor vidste jeg ikke heelt, om jeg skulle kaste mig ud i det, MEN det gjorde jeg alligevel..

og guuuuud hvor er jeg glad for at jeg gjorde det !! det er SÅ meget nemmere at lave end mmf er, og så er det også billigere og jeg synes faktisk det smager bedre end mmf

sugarpastemuffin

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Englebassen82

Maggieh skriver:

.. jaaa, jeg har altså KUN hørt dårligt om hjemmelavet sugarpaste både at det ikke er godt at arbejde med, at det bliver stift, hårdt og umuligt ooooog at det ikke smager specielt godt ..

Derfor vidste jeg ikke heelt, om jeg skulle kaste mig ud i det, MEN det gjorde jeg alligevel..

og guuuuud hvor er jeg glad for at jeg gjorde det !! det er SÅ meget nemmere at lave end mmf er, og så er det også billigere og jeg synes faktisk det smager bedre end mmf

sugarpastemuffin

Hvilken opskrift har du brugt ??

Anmeld

16. februar 2011

Magsen

Englebassen82 skriver:

Hvilken opskrift har du brugt ??

jeg har brugt den der står i kagehæftet.. men har kigget rundt på youtube så jeg har ikke gjort efter kagehæftets opskrift .. jeg lavede den, pakkede den ind og lagde den i køleskabet i et døgn, da jeg så tog den ud igen var den hård som en sten - der tror jeg, de fleste opgiver og smider det i skralderen - men jeg æltede bare klumpen til den var helt blød, og så blev den skide god og så er den også snehvid

Anmeld

16. februar 2011

Manakauapo

Ej hvor dejligt at høre søde.  

For MMF er jo bare noget forbandet noget at arbejde med..

Anmeld

16. februar 2011

Silas&Mille

Maggieh skriver:

jeg har brugt den der står i kagehæftet.. men har kigget rundt på youtube så jeg har ikke gjort efter kagehæftets opskrift .. jeg lavede den, pakkede den ind og lagde den i køleskabet i et døgn, da jeg så tog den ud igen var den hård som en sten - der tror jeg, de fleste opgiver og smider det i skralderen - men jeg æltede bare klumpen til den var helt blød, og så blev den skide god og så er den også snehvid

Er det muligt med en kort beskrivelse af den fremgangsmåde du har brugt ?  

Anmeld

16. februar 2011

M.O.A.R.

Valkyrien skriver:

enig!!

Anmeld

16. februar 2011

Magsen

Valkyrien skriver:

lige netop ! godt jeg ikke hørte efter dig ej hehe, men sagde du ikke at det blev hårdt og umuligt?

Anmeld

16. februar 2011

Magsen

MoriSverige skriver:

Er det muligt med en kort beskrivelse af den fremgangsmåde du har brugt ?  

Ja, selvfølgelig da !

der står 1½ æggehvide, men jeg brugte bare 1 1.4 ved ikke hvordan man skriver det på en computer? :b blandes sammen med 2 spsk. glukose..så står der 750 g flormelis men jeg hældte bare i til det hang lidt sammen, puttede smør/margarin på bordet, hældte en masse flormelis på bordet hældte massen/klumpen ud på flormelissen og så en masse flormelis over og æltede det så bare til det blev en klump, til sidst skal man ælte en tsk. tylose i.. pakkede det tæt, ind i plastfolie og lagde det derefter i køleskabet i ca 24 timer, da jeg tog det ud var det som en sten, æltede det så bare til det blev dejlig blødt ( det er op til en selv om man vil tilsætte smagsessens )

btw, så klistrer det langt fra lige så meget som mmf :p

Håber det var til at forstå

Anmeld

16. februar 2011

iris-mor

Ok. Får næsten lyst til at prøve igen, for jeg var godt nok sur på det. Men det er rigtigt det er billigere.

ida

Anmeld

16. februar 2011

Silas&Mille

Maggieh skriver:

Ja, selvfølgelig da !

der står 1½ æggehvide, men jeg brugte bare 1 1.4 ved ikke hvordan man skriver det på en computer? :b blandes sammen med 2 spsk. glukose..så står der 750 g flormelis men jeg hældte bare i til det hang lidt sammen, puttede smør/margarin på bordet, hældte en masse flormelis på bordet hældte massen/klumpen ud på flormelissen og så en masse flormelis over og æltede det så bare til det blev en klump, til sidst skal man ælte en tsk. tylose i.. pakkede det tæt, ind i plastfolie og lagde det derefter i køleskabet i ca 24 timer, da jeg tog det ud var det som en sten, æltede det så bare til det blev dejlig blødt ( det er op til en selv om man vil tilsætte smagsessens )

btw, så klistrer det langt fra lige så meget som mmf :p

Håber det var til at forstå

Tusind tak.

Det skal da lige prøves af når jeg engang får købt ordentligt ind til kagebageriet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.