Glutenfri og laktosefri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.158 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. februar 2011

Philippa

Hejsa,

Nu har jeg altså bare sådan lyst til en god kage og gode boller!!

Er der nogen som har de bedste gravideglutenfri kage opskrifter??

Kærligst Philippa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Aves.

Tja..hmm..de har faktisk to slags i Rema 1000 som er glutenfri og de er lækre nok...ellers plejer jeg bare at lave nogle småkager med mandler, æg og sukker eller kransekage...det andet jeg har prøvet synes jeg ikke bliver en succes...æblekage er også godt..

Anmeld

16. februar 2011

Philippa

Eva. skriver:

Tja..hmm..de har faktisk to slags i Rema 1000 som er glutenfri og de er lækre nok...ellers plejer jeg bare at lave nogle småkager med mandler, æg og sukker eller kransekage...det andet jeg har prøvet synes jeg ikke bliver en succes...æblekage er også godt..

Har bare sådan lyst til noget jeg ikke ved hvad er : )

Chokoladekage ??

Åhh, det er virkelig svært at vælge.

Men har du den nøjagtige opskrift på dine småkager??
savner så meget de der småkager mankan købe i netto : )) Men der er bare intet man kan få som minder om det

Anmeld

16. februar 2011

Clilje

Hej.

Der er Mathildes kakaokage? Opskriften findes på arla.dk, og så søg efter opskriften.

Hvis du bare erstatter hvedemel med glutenfri mel (ikke majsmel mm, men én af de lyse melblandinger), så får du en lækker kage.... ovenikøbet svampet.

Har selv bagt den mange gange, og også serveret den til andre som ikke har glutenallergi. De har være ganske tilfredse.

Har selv haft cøliaki de sidste 11 år...

Håber, du finder en opskrift du kan bruge

Held og lykke:-)

Anmeld

16. februar 2011

Philippa

Clilje skriver:

Hej.

Der er Mathildes kakaokage? Opskriften findes på arla.dk, og så søg efter opskriften.

Hvis du bare erstatter hvedemel med glutenfri mel (ikke majsmel mm, men én af de lyse melblandinger), så får du en lækker kage.... ovenikøbet svampet.

Har selv bagt den mange gange, og også serveret den til andre som ikke har glutenallergi. De har være ganske tilfredse.

Har selv haft cøliaki de sidste 11 år...

Håber, du finder en opskrift du kan bruge

Held og lykke:-)

DET SKLAL JEG PRØVE! Genialt, tak..
Håber bare det virker, for de gange jeg har erstattet det med noget andet med er det blevet lort : ))

Anmeld

16. februar 2011

Clilje

Jeg har når jeg skulle bage lige denne kage brugt Jyttemel eller en melblanding (købt i Super Best). Den fra Super Best har et blandingsforhold 1:1 overfor alm. mel - og det virker. Melet er i en hvis plastikpose med gul/brun kant.....

Anmeld

16. februar 2011

Philippa

Clilje skriver:

Jeg har når jeg skulle bage lige denne kage brugt Jyttemel eller en melblanding (købt i Super Best). Den fra Super Best har et blandingsforhold 1:1 overfor alm. mel - og det virker. Melet er i en hvis plastikpose med gul/brun kant.....

Men jeg må hverken få hvedestivelse eller havre.. Er der ikke det i den??

Jyttemel, syns altid den driller mig..

Men giver det et til forsøg : ))

Anmeld

16. februar 2011

Clilje

Bruger sjældent Jyttemel.....da jeg syntes, at man kan smage melet (et eller andet mærkeligt). Syntes den fra SB er bedst, også da forholdet er1:1 - det gør livet let (men også dyrt:-))

Der er vist nok kommet nye retningslinier mht. havre......prøv at tjekke.....

Tror, at havre er tilladt i mindre mængder - jeg har faktisk ikke problemer med havre, men resten..... hold da op.

Anmeld

16. februar 2011

Philippa

Clilje skriver:

Bruger sjældent Jyttemel.....da jeg syntes, at man kan smage melet (et eller andet mærkeligt). Syntes den fra SB er bedst, også da forholdet er1:1 - det gør livet let (men også dyrt:-))

Der er vist nok kommet nye retningslinier mht. havre......prøv at tjekke.....

Tror, at havre er tilladt i mindre mængder - jeg har faktisk ikke problemer med havre, men resten..... hold da op.

Ja, det er virkelig øv at have gluten allergi, syns du ikke ??

Ok.. må prøve med lidt havre, men ved ikk om jeg tør.. er så bange for at spise noget forkert som jeg ikk kan tåle og så skade den lille..

Anmeld

16. februar 2011

Clilje

Det er nok den allergitype jeg mindst ville ønske for nogen...... ej hvor er det irriterende - alt det man skal tænke på...

Kan se at vi har termin tæt på hinanden:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.