Hvad må man som sygemeldt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

Corn

Anonym skriver:

Har sygemelding inden for graviditet.

Alt efter hvad det er, kunne jeg forestille mig at det er op til den enkelte, men da jeg blev sygemeldt til at være sengeliggende fra 29. uge, så ville det virke ret dumt at tage i sommerhus.

Så det er nok mere detaljeret og individuelt, hvad man "må og ikke må"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hvad må man som sygemeldt? Feriemæssigt.

Blive hjemme i sit eget hjem om det er sygemelding under en skade eller graviditet?

Må man tage i sommerhus som sygemeldt med skade eller graviditet? Eller er det strengt forbudt?

Kontanthjælpsmodtagere eller dagpengemodtagere som er sygemeldt, må de gøre nogle af de ovennævnte ting? 

Hold en pæn tone under debatten, ved det for mange er et ømt punkt med kontanthjælp. 

Der er jo forskel på sygemeldinger, altså grunden.
Så det bedste du kan gøre er, at snakke med din sagsbehandler og forhøre dig hvad man må og ikke må under din form for sygemelding.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. februar 2011

VIPpigen

Anonym skriver:

Det vil sige, som sygemeldt skal man spørge om lov til at tage i et sommerhus i DK? Uanset hvad man er sygemeldt for/med.

Yep, du er på røven hvis de sender dig et brev som du ikke svare på inden for den tidsfrist de skriver i brevet. Så kan de lukke kassen i. De bruger masser af kneb for at lukke dig ude...

Du skal give besked når du forlader hjemmet i mere end 2-4 dage, da det vil blive betragtet som evt ferie, eller at du ikke er syg nok. (kommer an på din situation)

Anmeld

16. februar 2011

SHERO

En ven af min som går sygemeldt, skulle raskmelde sig en uge for at tage i sommerhus (i danmark) og så raskmelde sig når hun kom hjem.. Den eneste mulighed iflg. hendes sagsbehandler.. Hun havde så feriepenge hun kun tærer af i stedet..

Anmeld

16. februar 2011

henh01

reglerne er egentlig meget simple. Som sygemeldt skal man vlære til at træffe på sin hjemme adresse. Man kan alt efter belægget for sygmelding få en teknisk raskmelding hvorpå man i den givne raskmeldingsperiode kan holde ferie, men så får man ingen penge og skal i den periode bruge sine feriepenge.

Anmeld

16. februar 2011

Anonym trådstarter

den eneste udvej er at udskyde ferien til barslen... Hvis man må det.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.