Så blev man lige 30 på forskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. februar 2011

oo

æhm ja, jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med det, men jeg opfattede det naturligvis først for sent fordi jeg blev narret med gaver!

da vi var hos min mor og hendes mand i weekenden sagde de søndag morgen, at de altså havde købt min 30 års fødselsdagsgave og at de ville give den nu, fordi den kunne blive rigtig handy rigtig snart. AHA?! spændende! vi troede lidt det var en ismaskine for det er det eneste jeg har meldt ud at jeg ønsker mig, og ja jeg kunne da godt se at det ville være handy, men måske ikke så overdrevet handy at jeg ligefrem skulle have den på forskud

men jeg fik en symaskine!!! HURRA! det er sådan en ting ejg altid gerne har villet have, men som jeg bare er alt for røvnærrig til at købe! og nu har jeg een  og jeg kan ikke sy om så det gjaldt mit liv, jeg kan huske jeg valgte håndarbejde som valgfag i 10. klasse og der tog det mig et helt halvt år at sy eet par bukser (og jeg nåede at sy selve buksehullet, altså der hvor foden skal ud, sammen 4 gange ), men nu skal jeg sataneddeme igang med det her, for jeg er simpelthen for nærrig til at betale for alt det fine tøj jeg synes Sol skal have. OG så kan man måske sy kjoler til een selv der ikke strammer nogen steder

Min mor ville finde min biologiske mormors gamle syhæfte frem til mig, der er alt det tøj i som min mormor syede til mig da jeg var lille

Så nu kan I godt begynde at læsse på med al jeres syviden og gode tips og tricks - jeg ved I har dem!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

ChatH

Tjuhl skriver:

æhm ja, jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med det, men jeg opfattede det naturligvis først for sent fordi jeg blev narret med gaver!

da vi var hos min mor og hendes mand i weekenden sagde de søndag morgen, at de altså havde købt min 30 års fødselsdagsgave og at de ville give den nu, fordi den kunne blive rigtig handy rigtig snart. AHA?! spændende! vi troede lidt det var en ismaskine for det er det eneste jeg har meldt ud at jeg ønsker mig, og ja jeg kunne da godt se at det ville være handy, men måske ikke så overdrevet handy at jeg ligefrem skulle have den på forskud

men jeg fik en symaskine!!! HURRA! det er sådan en ting ejg altid gerne har villet have, men som jeg bare er alt for røvnærrig til at købe! og nu har jeg een  og jeg kan ikke sy om så det gjaldt mit liv, jeg kan huske jeg valgte håndarbejde som valgfag i 10. klasse og der tog det mig et helt halvt år at sy eet par bukser (og jeg nåede at sy selve buksehullet, altså der hvor foden skal ud, sammen 4 gange ), men nu skal jeg sataneddeme igang med det her, for jeg er simpelthen for nærrig til at betale for alt det fine tøj jeg synes Sol skal have. OG så kan man måske sy kjoler til een selv der ikke strammer nogen steder

Min mor ville finde min biologiske mormors gamle syhæfte frem til mig, der er alt det tøj i som min mormor syede til mig da jeg var lille

Så nu kan I godt begynde at læsse på med al jeres syviden og gode tips og tricks - jeg ved I har dem!!

ej hvor godt Tillykke hvis man skal sige det allerede nu

Anmeld

16. februar 2011

Milka

fed gave! så er det bare om at komme igang 

Anmeld

16. februar 2011

Sara_S

Hehe... jeg er også en "symaskine-jomfru" - fik en i gave af mine forældre i starten af januar.

Selv om jeg har brugt den største del af min barndom på at sidde ved siden af min farmor mens hun arbejdede (hun var skrædder), jeg har aldrig nogensinde kunnet finde ud af det med at bruge en symaskine!  (ok, ok... måske har jeg syet et par tyl-nederdele til min Barbie )

Men ved du hvad? Jeg har allerede syet 3 (TRE!) par ballonbukser til Tristan siden da og de er SÅ fine (du får lige et billede!)

Minikrea mønstre er så nemme at alle kan finde ud af det... dem vil jeg varmt anbefale til alle begyndere! 

Og det er også meget vigtig at du tager dig tid til at læse symaskinens brugsanvisninger - meget kedelig, men det har hjulpet mig ret meget og man lærer faktisk en del!

Håber jeg kunne hjælpe lidt! 

P.S. Jeg er ved at læse din blog færdig... sikke en fantastisk læsning! Og Sol, ja, hun er bare skøn!!! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. februar 2011

TbCp

FEDT!!!!

Anmeld

16. februar 2011

lion

Hvor er det bare en fed gave at få.

AT sy det skal du nok lære, ellers hjælper jeg gerne

Anmeld

16. februar 2011

oo

jaaaaa! jeg ved jo der er et helt hold af syersker herinde, så jeg er fortrøstningsfuld

men hvor køber I stof henne? og hvor finder man mønstre henne? og skal man bare starte med dynebetræk??

Anmeld

16. februar 2011

mariamiss6

Tillykkeeeeeeeee med maskinen...

her et par ting jeg har bogmærket

http://saga-i-farver.blogspot.com/search/label/T%C3%A6ppe-taske%20(sy)%20(Multi%20Purpose%20Bag%20(sew))

og 

http://saga-i-farver.blogspot.com/search/label/T%C3%A6ppe-taske%20(sy)%20(Multi%20Purpose%20Bag%20(sew))

Mei tai'en har jeg, somd u ved prøvet af, men tæppetasken lader vente på sig endnu

Anmeld

16. februar 2011

Skouboe

Du skal være velkommen til at kigge forbi til lidt undervisning, hvis du er i området

Anmeld

16. februar 2011

ooo

FED gave.

Jeg glæder mig til at se, hvad du kan trylle frem af lækre ting og sager til både dig og Solpigen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.