har du nogensinde været i tv/ugeblade o.l.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.915 visninger
28 svar
0 synes godt om
29. september 2008

finkedinke

Jeg læser jævnligt ugeblade/månedsmagasiner og får da også set lidt tv når børnene er lagt i seng.
Men der er altså noget der har undret mig igennem længere tid, Hvorfor gør man det?
Så derfor kunne jeg gødt tænke mig at høre om der er nogen her der har været i tv eller blade og hvorfor?

Der hvor det undrer mig mest er når jeg f.eks. køber et blad om onsdagen og der er et interview med en familie der har begravet et familiemedlem weekenden lige før. Så må journalisten jo nærmest have været der lige efter begravelsen for at nå at få historien i bladet.

I den sag med den lille pige på bornholm der blev bidt i hovedet af en hund. Faderen var i samtlige medier og snakkede mindre pænt om moderen og hendes valg af livsform, moderen hørte man aldrig til.
Mon hun i virkeligheden var den fornuftige??

Er det bladene der opsøger disse mennesker eller omvendt?
Hvordan kan man dog overskue at tænke over pressehåndtering eller konsekvenser når man selv er i krise? Kan journalisten/redaktøren vurdere hvad der er bedst for folk hvis de ikke selv kan?

Hm der er vist flere ting i det her jeg har tænkt over, men skyd løs lad mig høre jeres erfaringer og meninger

Berith

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2008

Tullebobs

Hejsa

Jeg har engang været medvirkende i en artikel i månedsmagasinet "Woman".

Jeg fortalte min historie om, hvordan det var at miste sin mor som 15 årig. Jeg havde nok to formål med at medvirke: 1. Andre som stod/havde stået i samme situation, kunne måske bruge min historie til noget. 2. Jeg havde brug for at fortælle min historie...Jeg fortalte først min historie en del år efter (Hun døde i 1994, og artiklen var i 2000).

Min bedsteforældre fortalte historien til Ektrabladet i dagene lige efter hendes død, som delvist skyldtes lægesjusk. Jeg er idag ikke enig i deres beslutning om at gå til ekstrabladet - jeg ville ikke selv have brug for at håndtere tingene på den måde, MEN jeg respekterer deres beslutning - og forstår til fulde at deres frustration og enorme sorg skulle ud - og de ville have sagen bragt til torvs... De havde jo for pokker mistet deres barn! Og magtesløsheden kunne vel næppe have været større...

(H) fra st

Anmeld

29. september 2008

twinboys

Vi har været en del gange i medierne... Aviser og ugeblade, månedsblade med mere...

På grund af drengenes fortidlige start på livet...

Majbritt(H)

Anmeld

29. september 2008

MorCamilla

Vi blev tilbudt at komme i et blad (kan ski ikke huske hvilket) da Mikkel blev født.. Jeg sagde pænt nej tak.. Mest fordi jeg havde svært nok ved at overskue det i forvejen og så ligefrem at skulle fortælle det til hele danmark havde jeg ikke lyst til..

Ud over det har jeg arbejdet som model et års tid, der var jeg i blade ind i mellem, blade som M og Vmax...

Knus fra Camilla.

Anmeld

29. september 2008

fam.4xc

Ik mig selv men Caroline og far var med i en artikel i MAMA der handlede om fars deltagelse i børnenes tilværelse :P

Anmeld

29. september 2008

st

Jeg har engang været i avisen, det var Herning folkeblad. Min veninde er journlist der, og hun skulle i forbindelse med noget andet, lave en artikel i København. Så lavede hun også lige en hel sides artikel om mig med emnet "Hvordan er det at flytte fra Vestjylland til København." Jeg sidder og bapper på en vandpibe på det store billeder der blev taget, da vi sad på en egyptisk restaurant og lavede artiklen. Det så sgu originalt ud. Jeg lignede en der var komet ind med 4-toget.

st.

Anmeld

29. september 2008

Rasmine

MorCamilla skriver:

Vi blev tilbudt at komme i et blad (kan ski ikke huske hvilket) da Mikkel blev født.. Jeg sagde pænt nej tak.. Mest fordi jeg havde svært nok ved at overskue det i forvejen og så ligefrem at skulle fortælle det til hele danmark havde jeg ikke lyst til..

Ud over det har jeg arbejdet som model et års tid, der var jeg i blade ind i mellem, blade som M og Vmax...

Knus fra Camilla.

Ej, må vi se?
:)

Anmeld

29. september 2008

Bastian

Jeg er med i en bog, der hedder Ønskebørn og fortæller om mine oplevelser med barnløshedsbehandling. Nok mest for at andre i samme situation (og der er jo mange) ser, at de ikke er alene i deres tanker og følelser. Men det var også lidt terapeutisk.

Jeg har også været i Vores børn i en artikel om forskellige typer børnehaver, hvor jeg fortæller om at vælge skovbørnehave.

KH Lise

Anmeld

29. september 2008

1977

Profilbillede for 1977
Det er nu mange år siden, men som barn har jeg været i både ude og hjemme og familiejournalen. Min moster og onkel havde en meget beplantet udestue, og deres have var lidt speciel, så det var i den sammenhæng at jeg kom med på billederne :P

Anmeld

29. september 2008

MorCamilla

Mebach skriver:

MorCamilla skriver:

Knus fra Camilla.

Ej, må vi se?
:)

Ja det må I da gerne.. Jeg skal nok lige skanne dem ind og ligge dem i mit fotoalbum (nogle af dem) da der er rigtig rigtig mange... Gør det i morgen formiddag da billederne er i en mappe oven på hvor Mikkel sover nu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.