Rejse - Hva ville i gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.567 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. februar 2011

Bom

Hej Piger..

Sagen er den at mine forældre har inviteret os med til Tyrkiet i uge 40, MEN MEN MEN..

Nu stiller jeg lige en masse MEN'er op:

1. Sidst vi var dernede var det så varmt at jeg ikke kunne få vejret ordentlig, hvilket stadig sidder i mig..
2. Vores datter er kun 1½ år til den tid, hun skal sidde stille i en flyver i 3 timer og så yderligere 2 timer i en bus eller bil bagefter.
3. Er der en ordentlig autostol i den bus eller bil vi skal køre i?
4. Går barnevognen i stykker under transporten derned??
5. Vi har intet til hende nede i lejligheden, som weekend seng osv..
6. Hvad skal hun spise dernede??
7. Vi plejer alle og få diarre dernede uanset hvordan vi bære os ad..

Ja der kommer sikkert flere undervejs.. Altså det er jo rigtig flot og sødt af mine forældre og invitere os med derned, men på den anden side har jeg faktisk allermest lyst til og blive hjemme...  Ja jeg virker desværre som en utaknemlig unge, men ville faktisk hellere i et sommerhus eller lign herhjemme..

Knus Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Aves.

Tulle Mus skriver:

Hej Piger..

Sagen er den at mine forældre har inviteret os med til Tyrkiet i uge 40, MEN MEN MEN..

1. Sidst vi var dernede var det så varmt at jeg ikke kunne få vejret ordentlig, hvilket stadig sidder i mig..
2. Vores datter er kun 1½ år til den tid, hun skal sidde stille i en flyver i 3 timer og så yderligere 2 timer i en bus eller bil bagefter.

Ja der kommer sikkert flere undervejs.. Altså det er jo rigtig flot og sødt af mine forældre og invitere os med derned, men på den anden side har jeg faktisk allermest lyst til og blive hjemme...  Ja jeg virker desværre som en utaknemlig unge, men ville faktisk hellere i et sommerhus eller lign herhjemme..

Knus Maria

Hvis og hvis min...

Det eneste jeg ville bekymrer mig over var om det var for varmt for mig og barnet..jeg er ikke selv til varme, og det er mine unger ikke, så det ville ikke være en nydelse...

Det andet det løser sig...da Jeppe var 17 mdr. da rejste jeppe, jeg og en veninde rundt i spanien i 14 dage...han spiste hvad han havde lyst til, sov ved siden af mig og var bare med...børn behøver jo ikke andet end at være ved os..

Så lad være med at gå op i alle de der ligegyldige småting...og tyndskid, det er da hvis man ser sådan på det, bedre når man har ble på end hvis man skal løbe efter et toilet..

Anmeld

16. februar 2011

GitteC78

Hejsa Maria....

Jeg kan ikke se det som et stort problem at tage derned.

Ja Tyrkiet kan være varmt, men hvis det er uge 40 (oktober) er det ikke så varmt i Tyrkiet, hun vil nemt kunne holde til varmen. Gennemsnit i okt er 26 grader.... Hvis det var juli var det noget helt andet.

I skal bare have en masse ting med som I kan underholde hende med så skal tiden i flyet og bussen nok gå . Nogle af hendes bedste ting. Jeg læste en gang, at man skulle tage smp gaver med som barnet skal bruge tid på at pakke op. F.eks give barnet en gave hver 2. time. Så har hun noget nyt og spændende at lege med.

Hvis I skal med bus fra lufthavn til hotel er der ingen autostol, I skal sidde med den lille.

Nu ved jeg ikke hvordan I skal bo, med de fleste lejligheder igennem rejsebureauer har mulighed for at stille en weekend seng op i lejligheden. Nogle steder mod betaling. Når man bestiller rejsen igennem rejsebureau, kan man få sælgeren til at skrive baby seng.

Mht dårlig mave er det tit pga varmen og som nævnt før er oktober ikke en varm mdr. Jeg har f.eks. været dernede i marts og havde ingen problemer med maven.

Jeg har en dreng på 5 mdr og hvis vi var inviteret derned af mine forældre ville jeg tage afsted.

Håber det hjælper lidt...

Anmeld

16. februar 2011

SussieThyssen

Tulle Mus skriver:

Hej Piger..

Knus Maria

I guder hvor kan jeg godt forstå dig.
Ved du hvad...jeg ville ganske enkelt melde ud, at det vil du ikke, så længe dit barn er så lille.
Jeg synes også, at du i samme åndedrag kan sige, at du har det utroligt dårligt med varmen (det kan de fleste forholde sig til) og det kombineret med, at trolden er for lille, synes jeg, at du med sindsro kan sige nejtak.

Jeg rejste selv rigtigt meget som helt ung, men da jeg fik børn var det slut. For mig har alt det rejseri og besværet dermed, når man har børn ikke nær de fordele, som kan opveje ulemperne, ved at have små børn med.
Og så har jeg det med varme som dig.
Jeg HADER varme...og så kan folk komme med en million argumenter om at den er anderledes osv osv.
Hvis man ikke kan med varme, så er det ligegyldigt hvilken slags varme det er.
Og når du så også beskriver, at I kronisk får maveonde, når I er der...ja det er jo lykken.
Især vil det jo slet ikke være godt for dit barn, for så lille en størrelse dehydrerer lynhurtigt i sådan en varme.

Så gør som jeg, vend familien til at du ikke vil den slags...det kommer med øvelsen.
Så kan I jo altid tage en uge i sommerhus herhjemme.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. februar 2011

Betteisen

Ahhhh... Gid det var mig, der blev inviteret med til sydens sol.

Uge 40 i Tyrkiet er ikke kriminelt mht varmen.

Som andre har skrevet så bliver flyveturen og busturen nok ikke et stort problem, hvis I tager lidt legesager med... og det med pakkerne som en anden skrev lyder da bare helt fantastisk.

Hvad hun skal spise..... det som I spiser... tag evt lidt rugbrød med hjemmefra... Køb vand på flaske og lav noget saft, så hun ikke kommer til at mangle væske i varmen.

Mht til at sove om natten kan hun så ikke sove i din seng dernede??? Hvis i altså ikke kan leje en weekendseng.

De par jeg kender der har været afsted med en pige på din alder har bare haft klapvogn med som de kunne sove i, når de var ude at opleve noget. Ville nok ikke selv tage en barnevogn med netop pga transporten med flyet.

Alt andet I behøver til prinsessen kan jo købes dernede.

Knus

Anmeld

16. februar 2011

Muffinmus

Vi har været i tyrkiet 2 gange nu i okt. Her i efteråret hvor de var 3 og 1,5 år og sidste sommer hvor hun var 7 mdr og han var næsten lige fyldt 2. Intet problem og vi sad bare end el i skyggen og heldigvis var der et træ ved poolen så der kunen den store komme i 5 min og lege og køle lidt af i skygge.

De fleste har gæstesenge man kan få op til børn, vi fik det sidste til den mindste og det gik fint.

Maden, jamen husk bare at start op på immodium eller lign før i skal afsted, undgå for meget frugt og isterninger og frisk salat.

Flyveturen gik også fint for os, vi hadve bøger og lidt vingummibamser og friskskåret frugt osv med i flyet. Vi vhar så valgt at atge hoteller der ligger tæt på en lufthavn, dvs vi IKE atger til f.eks Alanya mens de er små fordi rejsen i sig selv vil atge 10 timer og det er ret langt. Men det kan altså sagtens lade sig gøre.

Og nej, der er IKKE autostole i busserne, der er der jo heller ikke i alle de alm danske busser der kører med 100.000 folk hver dag. DFanskere kører jo adlrig med autostol i bussen, hvorfor det egentligt er tilladt anerjeg ikek, men sådan er det jo bare, seler er jo heller ikke påbudt i en bus selv omd et burde.

Evt kan man tage sin egen autostol med som bagage, det er tilladt,men er nemmest til babyer eller børn under 13 kg, aner ikke hvad din vejer.

Og med hensyn til barnevogn, ikke alle selskaber vil haev dem med, så spørg, vi har bare haft vores Emmaljunga klapvogn med derned, eller tvillinge klapvognen, begeg gode komfortable vogne og så med et tæppe til at ligge på eller tage over sig.

Anmeld

16. februar 2011

Anne85

Det er skønt at rejse med små børn - og det tager jo ingen tid at flyve til tyrkiet - det kan hun sagtens klare

Mht varmen så er det ikke så slemt i efteråret - varmen er på sit max i august og falder så igen. Men ellers trækekr I jer jo bare tilbage til lejligheden lige i den bagende middagssol.

Mht mad kan du jo tage lidt med - og ellers kan hun jo spise det meste når hun er 1 1/2

Jeg ville ikke tøve et sekund  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.