økonomi??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

466 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg har lige et spørgsmål
Jeg er jo under uddannelse. Går på HG.
Hvis jeg bliver gravid her i skoleperioden får man 12 ekstra SU klip, kan man også tage SU lån i den periode?
Hvad så hvis jeg ikke får en evelplads som lægesekretær når jeg er frædig på skolen? Indtil jeg får en elevplas eller et arbejde?

Er der så ikke kun kontanthjælp tilbage? Og hvordan er det når man er husejer? Ikke er gift og ikke ejer bil eller noget i den stil?

Skriver lige som anonym da jeg ikke ønsker min økonomi situation offentlig gjort på nettet

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Sofia

Du kan sagtens tage SUlån mens du får dine barselsklip. Hvis du ikke kan få en elevplads eller et job efter din ungdomsuddannelse, vil jeg mene det er kontanthjælp du skal søge, da du efter en ungdomsuddannelse ikke er berettiget til dagpenge.

Du kan få kontanthjælp hvis du ikke ejer aktiver for over 10.000 og ikke har en ægtefælle der kan forsørge dig.

Anmeld

15. februar 2011

Anonym trådstarter

Sofia skriver:

Du kan sagtens tage SUlån mens du får dine barselsklip. Hvis du ikke kan få en elevplads eller et job efter din ungdomsuddannelse, vil jeg mene det er kontanthjælp du skal søge, da du efter en ungdomsuddannelse ikke er berettiget til dagpenge.

Du kan få kontanthjælp hvis du ikke ejer aktiver for over 10.000 og ikke har en ægtefælle der kan forsørge dig.

også selvom man er husejer?
Og min kæreste er under uddannelse, og vi er ikke gift? Men det tæller vel heller ikke hvis han nu tjente penge når vi ikke er gift??
Eller?

Anmeld

15. februar 2011

Sofia

Anonym skriver:

også selvom man er husejer?
Og min kæreste er under uddannelse, og vi er ikke gift? Men det tæller vel heller ikke hvis han nu tjente penge når vi ikke er gift??
Eller?

Din kæreste har ikke forsørgerpligt over dig, så det spiller ingen rolle i forhold til kontanthjælp.

Men hvis du har aktiver for over 10.000 kan du ikke få kontanthjælp, så det kommer an på hvor meget dit hus er værd, hvor meget friværdi der er i det osv. Staten går først ind og forsørger via kontanthjælp, når man ikke kan forsørge sig selv, hvis man kan sige det sådan. Håber for dig det ikke bliver aktuelt og du i stedet finder et job eller en lærerplads

Anmeld

15. februar 2011

Anonym trådstarter

Sofia skriver:

Din kæreste har ikke forsørgerpligt over dig, så det spiller ingen rolle i forhold til kontanthjælp.

Men hvis du har aktiver for over 10.000 kan du ikke få kontanthjælp, så det kommer an på hvor meget dit hus er værd, hvor meget friværdi der er i det osv. Staten går først ind og forsørger via kontanthjælp, når man ikke kan forsørge sig selv, hvis man kan sige det sådan. Håber for dig det ikke bliver aktuelt og du i stedet finder et job eller en lærerplads

Håber heller ikke jeg ender der, men skal bare være sikker på at muligheden er der, for skal jo kunne forsørge vores barn
Men håber og tror på en elevplads ellers må/vil jeg tage det første og bedste arbejde indtil

Tusinde tak for hjælpen, det var sødt af dig.

Anmeld

15. februar 2011

Sofia

Anonym skriver:

Håber heller ikke jeg ender der, men skal bare være sikker på at muligheden er der, for skal jo kunne forsørge vores barn
Men håber og tror på en elevplads ellers må/vil jeg tage det første og bedste arbejde indtil

Tusinde tak for hjælpen, det var sødt af dig.

Det skal nok gå er jeg sikker på Held og lykke, både med uddannelsen og graviditeten.

Anmeld

15. februar 2011

Anonym trådstarter

Sofia skriver:

Det skal nok gå er jeg sikker på Held og lykke, både med uddannelsen og graviditeten.

Er desværre ikke gravid endnu
Jeg tjekker bare op på sikkerheden Inden det sker
Krydser for det snart er vores tur

Anmeld

15. februar 2011

Sofia

Anonym skriver:

Er desværre ikke gravid endnu
Jeg tjekker bare op på sikkerheden Inden det sker
Krydser for det snart er vores tur

Ok, det vil jeg krydse for også så  Og kan anbefale æ-tests på det område, det gav pote her!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.