Min bedste veninde har været/er i næsten nøjagtig samme situation.....
Hun har haft noget af gøre med en fyr i 1½ år....... han havde en kæreste, som hun så fandt ud af fandtes efter et halvt års tid.... det holdt hende så ikke tilbage, selvom hun sagde, at nu var det slut.... det har hun så sagt cirka 6 gange til mig nu, og jeg har, lige som dig, været der for hende når han sårede hende osv. Og har støttet hende hver gang, som veninde....
Nu har hun heldigvis fundet interesse i en anden nu, men jeg tror egentlig ikke at hun er helt færdig med ham den anden endnu, fordi hun jo har været det igennem 6 gange, og det ville ikke overraske mig, at hun gik tilbage til ham...
Han har behandlet hende rigtig dårligt, ikke vist hende respekt, og hun har bare været "den anden kvinde" hele tiden..
Det er hårdt at se på som bedste veninde.... men jeg valgte, at sige min mening til hende, men ikke stille hende et ultimatum, da jeg ikke synes, at hendes svaghed for ham her, skulle gå ud over vores veninde-forhold til hinanden.....
Desuden tror jeg ikke, at man kan få en person til, at ændre sig så drastisk, fordi de jo er "blinde af kærlighed", eller det de tror er kærlighed eller fascination... tror at den eneste udvej i sådan en situation, hvor det har med følelser at gøre, er at de selv indser det på et tidpunkt, når de er blevet såret nok - tror det er lige meget hvad vi veninder siger, for de ved det jo godt selv inderst inde, men kan bare ikke lade være - og sådan noget skal nok bare flyde ud i sandet på en eller anden måde.....
Sådan tacklede jeg det
og krydser så fingre for, at hun nu er kommet videre....