Ultimatum.. kan jeg tillade mig det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

Anonym trådstarter

Min bedste veninde er sygemeldt med en depression og har fået konstateret en personlighedsforstyrrelse.. Hun har spildt 3 år på en fyr der har behandlet hende helt af H til, han har droppet hende et par gange, men hun er alligevel endt i hans seng igen, og så ender de som "bonusvenner" i et par måneder til hendes store sorg, for han vil ikke mere... Så siger hun alt eller intet og så er de kærester igen, og sådan er det sket flere gange...

Hun havde så eeeendelig for 4 måneder siden sagt stop, og begyndt at date en anden fyr, havde sagt at hun så småt var begyndt at komme videre. Hun dropper så ham og nu har hun været ude og besøge eks'en igen.. Hun havde planlagt de skulle være sammen, selvom hun ikke vil indrømme det, for hun havde gjort "forberedelserne" og taget det specielle undertøj på. Han afvise hende dog, men nu skriver de sammen heeele tiden igen.

Jeg orker ærligtalt ikke at se hende gå igennem det samme igen, hun ved godt hvad hun burde gøre for at komme videre med sit liv, men hun gør det ikke. Det eneste samtale emne er ham, og jeg gider ikke høre om den klaphat. forig gang de gik fra hinanden boede de sammen, og hun endte på min sofa i 7 måneder kvit og frit, som var en ret stor udgift for mig. Føler virkelig bare mig til grin i dag...

Kan jeg tillade mig at sige at jeg ikke gider det mere, hun ved, jeg ved, selv hendes læge siger det er verdens dårligeste idé, så jeg gør hende vel en bjørnetjeneste ved at støtte det...

Men kan veninder stille sådan ultimatum?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Min bedste veninde er sygemeldt med en depression og har fået konstateret en personlighedsforstyrrelse.. Hun har spildt 3 år på en fyr der har behandlet hende helt af H til, han har droppet hende et par gange, men hun er alligevel endt i hans seng igen, og så ender de som "bonusvenner" i et par måneder til hendes store sorg, for han vil ikke mere... Så siger hun alt eller intet og så er de kærester igen, og sådan er det sket flere gange...

Hun havde så eeeendelig for 4 måneder siden sagt stop, og begyndt at date en anden fyr, havde sagt at hun så småt var begyndt at komme videre. Hun dropper så ham og nu har hun været ude og besøge eks'en igen.. Hun havde planlagt de skulle være sammen, selvom hun ikke vil indrømme det, for hun havde gjort "forberedelserne" og taget det specielle undertøj på. Han afvise hende dog, men nu skriver de sammen heeele tiden igen.

Jeg orker ærligtalt ikke at se hende gå igennem det samme igen, hun ved godt hvad hun burde gøre for at komme videre med sit liv, men hun gør det ikke. Det eneste samtale emne er ham, og jeg gider ikke høre om den klaphat. forig gang de gik fra hinanden boede de sammen, og hun endte på min sofa i 7 måneder kvit og frit, som var en ret stor udgift for mig. Føler virkelig bare mig til grin i dag...

Kan jeg tillade mig at sige at jeg ikke gider det mere, hun ved, jeg ved, selv hendes læge siger det er verdens dårligeste idé, så jeg gør hende vel en bjørnetjeneste ved at støtte det...

Men kan veninder stille sådan ultimatum?

HVis du sætter dig ned og forklarer hende stille roligt, bevæggrundene for sin beslutning, syns jeg godt du kan.

Måske ikke verdens bedste sammenligning, men min lillesøster gav en veninde samme ulitimatum, idet hun tog stoffer i weekenden. I knap 3 år havde de ingen kontakt, men så en dag genoptog de den igen, og veninden har ikke rørt det siden. 

Det var en go beslutning for hende, og en beslutning med kærlighed og ærlighed i. En beslutning der var ligeså meget for min søsters egen skyld som for veninden.

Så hvis du gør det på en ordentlig måde, syns jeg sagtens du kan stille et ultimatum.

Held og lykke med det 

Anmeld

15. februar 2011

tinasmor

Jeg synes faktisk godt man kan. Venskab er jo noget som skal gøre en glad og være noget godt i ens liv. Man skal selvfølgelig strække sig langt for en veninde og det lyder helt sikker som om du har gjort det.

Hvis det var mig ville jeg faktisk sige det stille og roligt over en kop the og så sige: Hvad du gør i dit liv er selvfølgelig helt op tid dig, men jeg må indrømme at nu orker jeg hverken at høre eller tale om x (navn) mere. Så hvis du forstætter med ham, må du bruge andre at tale med om det.

På den måde, kan I jo stadigvæk være venner men du har også gjort klart at du ikke gider det mere.

Anmeld

15. februar 2011

Sitrani

Min bedste veninde har været/er i næsten nøjagtig samme situation.....

Hun har haft noget af gøre med en fyr i 1½ år....... han havde en kæreste, som hun så fandt ud af fandtes efter et halvt års tid.... det holdt hende så ikke tilbage, selvom hun sagde, at nu var det slut.... det har hun så sagt cirka 6 gange til mig nu, og jeg har, lige som dig, været der for hende når han sårede hende osv. Og har støttet hende hver gang, som veninde....

Nu har hun heldigvis fundet interesse i en anden nu, men jeg tror egentlig ikke at hun er helt færdig med ham den anden endnu, fordi hun jo har været det igennem 6 gange, og det ville ikke overraske mig, at hun gik tilbage til ham...

Han har behandlet hende rigtig dårligt, ikke vist hende respekt, og hun har bare været "den anden kvinde" hele tiden..

Det er hårdt at se på som bedste veninde.... men jeg valgte, at sige min mening til hende, men ikke stille hende et ultimatum, da jeg ikke synes, at hendes svaghed for ham her, skulle gå ud over vores veninde-forhold til hinanden.....

Desuden tror jeg ikke, at man kan få en person til, at ændre sig så drastisk, fordi de jo er "blinde af kærlighed", eller det de tror er kærlighed eller fascination... tror at den eneste udvej i sådan en situation, hvor det har med følelser at gøre, er at de selv indser det på et tidpunkt, når de er blevet såret nok - tror det er lige meget hvad vi veninder siger, for de ved det jo godt selv inderst inde, men kan bare ikke lade være - og sådan noget skal nok bare flyde ud i sandet på en eller anden måde.....

Sådan tacklede jeg det  og krydser så fingre for, at hun nu er kommet videre....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.