Sirimor skriver:
Så sluttede amningen af min mindste på 6½ måned. Jeg fik brystbetændelse for 3. gang og denne gang virkelig slemt. Der var slet ikke noget mælk der kom ud af brystet og det var helt rødt og ømt (er stadig).
Det er med lidt sorg at jeg må slutte amningen nu. På den anden side magter jeg ikke flere omgange brystbetændelse.
Problemet er nu "bare" at han har været fuldt ammet (ingen grød mv ved siden af) og nu skal hans lille mave tvinges til at spise fast føde.
Hvad gør jeg for at gøre det nemmere for ham? Alle gode råde tages imod med kyshånd.
Jeg stoppede osse amningen men ikke bare fra den ene dag til den anden
Jeg trappede ned med en flaske hver dag og så næste uge 2 flasker og sådan blev jeg ved indtil hun kun fik flaske og en enkelt amning om natten når hun vågnede.. Hun begyndte så at afvise brystet om natten, så jeg stoppede med at amme og det havde hun intet problem med 
Glad for at det er lykkes for dig at stoppe med at amme, selvom det nu er det bedste som de fleste siger. Men en god mor sidder ikke i babserne..
P.S: Jeg havde osse brystbetændelse og kunne til sidst ikke være nogle steder pga det
Og Nikita fra 22 november sidste år, kunne mærke at mor ikke havde det godt så hun spiste mindre..
Knus Sussie..
P.P.S: Jeg ammede min ældste datter i 7 mdr og så stoppede jeg osse..
Anmeld