Moderkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

684 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

Sitrani

Hey girls.... 

Min moderkage ligger fremad i min livmoder, altså ud mod navlen, men mærker godt nok liv stort set hver dag i form af små puf, men de er ikke så tydelige...

Til jer, da har moderkagen liggende lige sådan: Hvornår begyndte I at mærke tydeligere liv???

Hilsen Sille, 20+3 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

AnneBJ

STN skriver:

Hey girls.... 

Min moderkage ligger fremad i min livmoder, altså ud mod navlen, men mærker godt nok liv stort set hver dag i form af små puf, men de er ikke så tydelige...

Til jer, da har moderkagen liggende lige sådan: Hvornår begyndte I at mærke tydeligere liv???

Hilsen Sille, 20+3 

Hm... omkring 21+ tror jeg.. Der var det regulære spark og der gik ikke mange dage før de kunne mærkes uden på maven også!

Anmeld

15. februar 2011

Sitrani

AnneBJ skriver:

Hm... omkring 21+ tror jeg.. Der var det regulære spark og der gik ikke mange dage før de kunne mærkes uden på maven også!

Okay.... Min kæreste kan dog godt mærke den lille, hvis den bevæger sig mere tydeligt, eller hvad man skal sige.... Og hvis jeg ligge helt stille og helt fladt på ryggen.... Glæder mig bare sådan til jeg kan mærke baby helt tydeligt, med decideret spark  Lige nu er det stadig bare mest som "store bobler der springer"

Må se om ikke jeg også er så heldig, at mærke ham/hende tydeligere om en uges tid...

Anmeld

15. februar 2011

JustMe

AnneBJ skriver:

Samme her

Anmeld

15. februar 2011

Sitrani

JustMe skriver:

Samme her

Okay... Dejligt...

nu ved jeg ikke om det kan forklares... men hvad synes du var forskellen fra, at du mærkede "de store bobler" til du mærkede "rigtige" spark...? Altså hvordan føles det i forhold til....

Anmeld

15. februar 2011

AnneBJ

STN skriver:

Okay... Dejligt...

nu ved jeg ikke om det kan forklares... men hvad synes du var forskellen fra, at du mærkede "de store bobler" til du mærkede "rigtige" spark...? Altså hvordan føles det i forhold til....

Nu var det ikke mig du spurgte men jeg svarer dig alligevel!

Det føles meget voldsommere... Og meget mere "afgrænset" - jeg kunne pludselig fornemme det som værende en kropsdel der bevægede sig, og ikke en hel krop... Hvis det giver mening?

Anmeld

15. februar 2011

JustMe

Okay... Dejligt...

Som AnneBJ også skriver, blev det meget mere centreret. Fra at kilde og føles som en lille bobbel, der sprang på indersiden af maveskindet, blev det lidt som om jeg fik stød indefra. Ikke ubehageligt, men det gav et ordentligt sæt

Anmeld

15. februar 2011

Sitrani

AnneBJ skriver:

Nu var det ikke mig du spurgte men jeg svarer dig alligevel!

Det føles meget voldsommere... Og meget mere "afgrænset" - jeg kunne pludselig fornemme det som værende en kropsdel der bevægede sig, og ikke en hel krop... Hvis det giver mening?

Det er da bare i orden.....

Aha, jo mening giver det da.... 

Det lyder som noget jeg vil glæde mig til.... hehe.. svært at forestille sig..

Anmeld

15. februar 2011

oo

jeg mærkede første gang liv da jeg var 14+6 og så var der spark omkring uge 20 (som jeg lige husker det på stående fod)

Anmeld

15. februar 2011

Sitrani

Tjuhl skriver:

jeg mærkede første gang liv da jeg var 14+6 og så var der spark omkring uge 20 (som jeg lige husker det på stående fod)

ok.. det var tidligt, når moderkagen lå foran... så tidligt kunne jeg intet mærke...

jeg er 20+3 i dag, og kan mærke baby bevæge sig i små sæt, men tror ikke jeg ville kalde det decideret spark.. hehe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.