Modermærke (kræft?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.025 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

Anonym trådstarter

Hejsa tøser.

Er der nogen af jer der ved noget om modermærker. 
I så fald, bør jeg være urolig, eller er jeg bare pyldret?  

For ca 7mdr siden opdagede jeg en lille uskyldig ,skønhedsplet, under min venstre brystvorte(1-2mm). Den ligner de der alm. nogle man har forskellige steder på kroppen. Men den voksede stille og roligt, og den har nu en ru overflade, og er mørk. Når jeg presser lidt, væsker den og bløder også. Den er nu 7-8 mm, og gør ondt, og jeg er bange for om det kan være kræft. Jeg har læst på nettet om det, men der står at det ikke er farligt hvis den ikke er over 10mm, hvilket den jo ikke er. Men tænker rigtig meget over det. 
Er meget blotfærdig, og bange for læger. Derfor tør jeg ikke gå til lægen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Hejsa tøser.

For ca 7mdr siden opdagede jeg en lille uskyldig ,skønhedsplet, under min venstre brystvorte(1-2mm). Den ligner de der alm. nogle man har forskellige steder på kroppen. Men den voksede stille og roligt, og den har nu en ru overflade, og er mørk. Når jeg presser lidt, væsker den og bløder også. Den er nu 7-8 mm, og gør ondt, og jeg er bange for om det kan være kræft. Jeg har læst på nettet om det, men der står at det ikke er farligt hvis den ikke er over 10mm, hvilket den jo ikke er. Men tænker rigtig meget over det. 

jeg ville helt klart råde dig til at gå til lægen... så må du bide blufærdigheden i dig den ene gang...

Anmeld

15. februar 2011

birthee

Jeg ville nok også bide blufærdigheden i mig for den ene gang, og få lægen til at kigge på det...

Anmeld

15. februar 2011

Anne G

Anonym skriver:

Hejsa tøser.

Hmm.. det virker mærkeligt at den "opføre" sig sådan.

Så selvom den selvfølgelig er placeret et sted som ikke lige er det sjoveste at vise frem, så ville jeg vælge at gå til lægen alligevel, bare for at være på den sikre side..

Jeg krydser fingre for at det bare er et modermærke der ikke er noget galt med..

Anmeld

15. februar 2011

Bondepigen

Anonym skriver:

Hejsa tøser.

Du skal gå til lægen, hvis den opfører sig sådan som den gør. Og hvis den pludselig skifter farve og bliver mørkere eller hvis den klør....

Skal selv en tur til lægen med en på brystet der klør og er meget mørk. Har fået fjernet flere hos hudlægen, da min mor har godartet hudkræft... Men heldigvis har der ikke været noget i dem jeg har fået fjernet. Håber heller ikke der er noget ved dig, men du ved godt better safe than sorry!

Anmeld

15. februar 2011

karina1980

jeg har fået fjernet 3 modermærker nu, da de enten har vokset eller væsket, heldigvis har der intet været med nogen af dem,

men jeg vil bestemt råd dig til at gå til lægen, de fjerne modermærket og sender det ind med det samme og det ikke noget der gør ondt

Anmeld

15. februar 2011

eElak

Jeg ville klart tage til lægen hvis jeg var dig, idet at den vokser.... 

hvorfor vente til den (muligvis) er 10 mm?

Better safe than sorry

Anmeld

15. februar 2011

Kruse90

jeg vil også anbefale dig at gå til lægen.
Du får ikke ro før

Anmeld

15. februar 2011

Lilac

Du skal helt klart til lægen! Det er ikke sikkert der er noget, men hellere få det tjekket. Jeg har været så "heldig" at have rigtig mange modermærker og min lægen har sagt at hvis et modermærke tiltrækker sig opmærksomhed skal det tjekkes - så afsted med dig!

Anmeld

15. februar 2011

aarhusmor

Som de andre skriver, skal du til lægen - det vil være det klogeste. Men modermærker vokser tit i hele livet og man får nye (de popper ikke bare op til den endelig størrelse, de vokser først) hvis den sidder lige under brystet er den nok irriteret over at du har bh på. og derfor bløder den og gør ondt.

Kræft er normalt hvis der kommer sår omkring modermærket og det vokser sig bredt (ikke højt)

Men det er en god idé at få det tjekket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.