spa bad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.845 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

dunja

hej piger.

jeg skal til lalandia her om en uges tid sammen med svigerfamilien.

vi skal bo i luksus hus med spa/bobble bad men må man gerne gå i bobblebad når man er gravid i uge 25 ?

hvad med bassinerne i badelandet er det noget der kan skade at bade i ?

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Rockertand

Der er sikkert ikke noget i vejen for, at du har det sjovt i Lalandia, men...

Hver femte tisser i vandet
Ifølge en ny amerikansk undersøgelse tisser cirka 20 procent af de voksne amerikanere i vandet, når de går i svømmehallen. 
-------------------------

Jeg har lavet mange vandanalyser i min tid, - og jeg har hverken før eller siden været gæst i svømmehal/badeland eller badet i swimmingpools, det er direkte ulækkert.

Jeg kan lige oplyse, at klor i sig selv er lugtfrit (vi taler ikke om Klorin her), når det kommer i kontakt med snavs/urin m.v., sker der en kemisk reaktion, der danner lugt - og det er den lugt, der hænger i svømmehallerne, lækkert ikke?

Anmeld

15. februar 2011

BellaCiinea

Rockertand skriver:

Der er sikkert ikke noget i vejen for, at du har det sjovt i Lalandia, men...

Hver femte tisser i vandet
Ifølge en ny amerikansk undersøgelse tisser cirka 20 procent af de voksne amerikanere i vandet, når de går i svømmehallen. 
-------------------------

Jeg har lavet mange vandanalyser i min tid, - og jeg har hverken før eller siden været gæst i svømmehal/badeland eller badet i swimmingpools, det er direkte ulækkert.

Jeg kan lige oplyse, at klor i sig selv er lugtfrit (vi taler ikke om Klorin her), når det kommer i kontakt med snavs/urin m.v., sker der en kemisk reaktion, der danner lugt - og det er den lugt, der hænger i svømmehallerne, lækkert ikke?

Ad

Er god tnok glad for at jeg hader at være i svømmehal, og derfor aldrig er det..

Anmeld

15. februar 2011

misslea

patricia skriver:

hej piger.

jeg skal til lalandia her om en uges tid sammen med svigerfamilien.

vi skal bo i luksus hus med spa/bobble bad men må man gerne gå i bobblebad når man er gravid i uge 25 ?

hvad med bassinerne i badelandet er det noget der kan skade at bade i ?

knus

Jeg jeg var gravid med min datter, var min mand og jeg på et lækkert spaophold...! Jeg var ret langt henne... tror der var ca. 8 uger til fødsel! Jeg fik at vide, at man gerne måtte gå i spa, hvis graviditeten havde forløbet normalt! Man skal selvfølgelig gå op af vandet, hvis man føler ubehag, og ellers anbefales det, at man ikke sidder længere i det end max 30 min.

I forhold til svømmehallen... så kan jeg ikke forestille mig, at der skulle være nogle problemer... det anbefaldes jo altid, at gravide svømmer og holder sig igang på den måde, så kan ikke forestille mig, at der skulle være nogle problemer dér!! Måske skal man lige undgå de vilde vand-rutchebaner.. hiih!!!

Rigtig god tur...

Anmeld

16. februar 2011

dunja

mange tak for jeres svar

jeg tror lige jeg ringer til jordmoren imorgen og hører hvad hun synes for at være på den sikre side

Anmeld

16. februar 2011

JonTri

Jordemødrene i viborg fraråder at man opholder sig i spa- og dampbad under graviditet... det står sågar ved spabadet i svømmehallen... 

Jeg har dog været lidt i under graviditet - alt med måde!!!

- og god tur

Anmeld

16. februar 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Min mor har været ansat som bademester i et stort familie badeland som høre til noget hotel. Og der havde de på noget kursus fået afvide at de skulle anbefale gravide IKKE at gå i boblebad... For boblerne kan påvirke babyen hjerterytme!

Jeg har aldrig været i boblebad under mine graviditeter, for tør simpelthen ikke løbe den risiko....

Nogen vil måske mene det er noget vås! Men når det kommer dertil hvor det kan påvirke noget så vigtig, ville jeg ikke turde løbe den risiko... men er jo op til den enkelte, ligesom så meget andet...

Knus

Anmeld

16. februar 2011

dunja

Fru Nielsen skriver:

Hejsa

Min mor har været ansat som bademester i et stort familie badeland som høre til noget hotel. Og der havde de på noget kursus fået afvide at de skulle anbefale gravide IKKE at gå i boblebad... For boblerne kan påvirke babyen hjerterytme!

Jeg har aldrig været i boblebad under mine graviditeter, for tør simpelthen ikke løbe den risiko....

Nogen vil måske mene det er noget vås! Men når det kommer dertil hvor det kan påvirke noget så vigtig, ville jeg ikke turde løbe den risiko... men er jo op til den enkelte, ligesom så meget andet...

Knus

Okay

så tager jeg bare et normalt bad i badekar og lader vær med at tænde boblerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.